morgen zoeken naar ridge ( lage vuursche)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: morgen zoeken naar ridge ( lage vuursche)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:23

Ik heb het nogmaals goed doorgelezen, maar zie het niet hoor. Maar goed, dat s ook niet belangrijk.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:24

F_Orumster schreef:
Ik heb het nogmaals goed doorgelezen, maar zie het niet hoor. Maar goed, dat s ook niet belangrijk.

dit kopier ik nu:

Citaat:
stukje van haar baas op facebook

Ik op de fiets over het fietspad, en daar..................... Ridge. Van mijn fiets afgesprongen me klein gemaakt en uit een ooghoekje gekeken wat ze deed. Ze gaat rennen richting de weg.......n daar een auto 80 km per uur. Remt maar schept haar vol. Ze maakt een smakkert en rent voorals nog weer het bos in. Ton is gelijk gaan zoeken, met de man die de auto bestuurde. Geen Ridge. Vanavond met heel veel mensen en speciale speurhonden gezocht naar Ridge..........helaas niet gevonden. Paragnosten zeggen dat ze aan de achterkant gewond is....hoop is nu weg, Ridgie waar ben je, dan kunnen we je laten verzorgen!!!!!!!!! Hou van je kleine meid, vandaag ben je 1 jaar geworden. 28 juli..

http://www.facebook.com/inge.smink.1

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:25

Ja maar toen was ie al kwijt, toen ze m zocht zag ze m en zag ze m vervolgens aangereden worden.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:32

Beetje vage berichten hier, maar ben inmiddels via fb wat wijzer.

Ridge is een ridge back die sinds 23 juli wordt vermist. Ze houdt zich ergens op in het bos bij Lage Vuursche.
Iemand heeft gezien dat ze is aangereden (kan niet opmaken of dit eigenaresse is of iemand anders). Hond wordt regelmatig in het bos gespot, maar laat zich absoluut niet benaderen door iemand. Ze rent op drie poten rond, dus is (hoogstwaarschijnlijk) door de aanrijding gewond geraakt.
Er zijn al meerdere grotere zoektochten georganiseerd, met als enige resultaat dat ze weten dat ze nog leeft. Ze laat zich niet pakken, alleen af en toe zien.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:40

Ze zouden er een kooi/val neer kunnen zetten met voedsel. Lijkt mij duidelijk dat deze hond zich niet laat vangen..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:42

brrr... wordt er verdrietig van, met het idee dat die hond nu ergens buiten zwerft... Zo'n medelijden... En leef ook erg mee met het baasje, het moet verschrikkelijk zijn de hond kwijt te raken met het idee dat ze nu niet meer 100 % is... Enige lichtpuntje is dat je weet dat ze leeft, ik hoop dat ze haar snel vinden en te pakken krijgen..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 00:45

Ik wil er van de week best rondje gaan rijden/lopen, wil er iemand mee?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:09

Daarom vroeg ik naar wat achtergrond info. Klinkt als een getraumatiseerde ridge. Normaal is een ridge niet te scheiden van zn eigenaar, dat is dus vreemd. Is het een herplaatser? Misschien kun je met een andere hond of beter nog ridge wandelen zodat je hond naar die hond kan??

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:20

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:24

Ik woon in Baarn en wil best een keer mee om te zoeken. Dus mocht er nog een zoekactie zijn dan moet je dat hier maar even neerzetten.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:39

Pletje123 schreef:
Ze zouden er een kooi/val neer kunnen zetten met voedsel. Lijkt mij duidelijk dat deze hond zich niet laat vangen..

Gelezen op fb dat staatsbosbeheer dat al gedaan heeft.
F_Orumster schreef:
Daarom vroeg ik naar wat achtergrond info. Klinkt als een getraumatiseerde ridge. Normaal is een ridge niet te scheiden van zn eigenaar, dat is dus vreemd. Is het een herplaatser? Misschien kun je met een andere hond of beter nog ridge wandelen zodat je hond naar die hond kan??

Is al geprobeerd met jack russels die geregeld met hem/haar speelden (ook van fb).

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:46

Lijkt me vreselijk om je hond kwijt te zijn in de wetenschap dat hij gewond is. Goed dat dit via internet kenbaar wordt gemaakt, zo bereik je toch een grotere groep mensen. Heel veel succes !

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:45

Herfstwind schreef:
paardjuhh123 schreef:
ik besef nu hoe erg het is, maar als ik dat nog niet heb gelezen hoe kan ik dan enig besef hebben??
ik hoop dat ze gevonden word. :(:)
en gefeliciteerd :o

Je gaat haar toch niet feliciteren, dat is wel het laatste waar ze nu aan denkt.. :7

TS, heb je al nieuws over Ridge? Heftig stuk op haar facebook inderdaad..
Ik hoop echt dat jullie haar vinden, dat het nog niet te laat is en dat jullie haar nog kunnen helpen.
Heb je misschien een linkje van je facebook (of heb je dat liever niet?), dan kan ik het delen. Heb namelijk best wel veel mensen in mijn lijst die daar in de buurt wonen/vaak wandelen/met hun paard rijden.
Nou de hond is wel gwn jarig dus... :*
Is ze al gevonden ts???

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:25

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:10

Zijn dat speurhonden die afgericht zijn op het zoeken naar vermiste honden? Hoop dat de hond snel gevonden word!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 16:29

[quote="F_Orumster"]Daarom vroeg ik naar wat achtergrond info. Klinkt als een getraumatiseerde ridge. Normaal is een ridge niet te scheiden van zn eigenaar, dat is dus vreemd. Is het een herplaatser? Misschien kun je met een andere hond of beter nog ridge wandelen zodat je hond naar die hond kan??[/quot

ze heeft ridge vanaf pup, ze is pas verhuist ( woonde in putten nu in soest ) ridge ging gewoon meee naar concour enz, geen rare achtergrond dus

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:37

De eigenaresse van mijn bijrijdpardjes heeft een huisje in Lage Vuursche (en een jack russel) zal haar vragen haar ogen open te houden!
Er wordt trouwens 5 augustus een boktrit georganiseerd in Lage Vuursche, misschien dat zij ook goed kunnen opletten? Zal het even in t toppic plaatsen :)

edit: oproepje geplaatst

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:04

Ik heb haar gisteren op de Tolakkerweg in de buurt van Maartensdijk/Industrieweg zien lopen.
Ze stak over en leek mijn richting op te komen, maar sloeg toen rechtaf richting Hollandsche rading en weg was ze!
Ik heb de eigenaresse gesproken en die is ook weer gaan zoeken mede omdat er in de ochtend ook een melding was geweest dat ze in de buurt van de Vuursche dreef in Hollandsche Rading was gezien.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:11

*knip*

nog niet gevonden -O-

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:16

Och wat ellendig zeg, wat zal het baasje in de rats zitten..Hoop dat ze snel gevonden wordt arm dier

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:20

Op haar facebook is te lezen dat ze haar terug heeft. Wat ongelovelijk fijn dat het dier terug is bij zijn baasje.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:22

Echt? Ohhh dat zou wel een fijne afloop zijn!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:23

iets meer naar boven staat de link van haar facebook. Daar heeft ze een mooi en hartverscheurend stukje geschreven over hoe ze haar terug hebben gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:24

Wat een geweldig nieuws!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:24

Super zeg!!