Stuart&Little voor het eerst op bokt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelo

Re: Stuart&Little voor het eerst op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:18

Dan denk ik niet dat je alle fokkers spreekt lente :p Het gebeurt toch echt, niet alle rattery's staan op internet. Er zijn namenlijk genoeg fokkerijen die dat wel doen. Maar weer offtopic.

Leuk dat ze bij jou gaat wonen!! Krijgt ze zeker een goed huisje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:27

Laat ik het nuanceren; ik vind een rattery die zijn rittens naar een dierenwinkel doet per definitie geen goede rattery. Een goede rattery houdt zijn lijnen in de gaten, geeft eigenaren de optie om de rittens terug te nemen als het om wat voor reden dan ook niet gaat, verstrekt informatie, geeft rittens altijd per twee van hetzelfde geslacht weg tenzij er al ratten van dat geslacht zijn, etc etc.

Daar heb je geen kijk op als je rittens distribueert via een winkel.

Voor de rittens die mogelijk uit Little bij mij geboren zullen worden (uit deze combinatie dus, ik FOK er uiteraard niet bewust mee als ze nu niet zwanger blijkt te zijn) zal ik ook een zo goed mogelijk huisje zoeken. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze naar een dierenwinkel te brengen. :n

Zal dan tzt wel een topic op bokt openen :)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:36

En waarom zou je er niet aan denken om ze naar een dierenwinkel te brengen? (mijn vriend heeft hem onderhand al niet meer hoor) Oke, je weet niet waar het terecht komt. Heb je gelijk in. Maar het betekent niet dat als je je ratjes verkoopt via een rattery dat ze een goed huis krijgen, in tegendeel ik denk dat veel mensen het onderschatten, het ratten houden.

Ik heb vaak genoeg nee verkocht aan mensen, jochies die wel even een huis diertje kwamen kopen. Dan was ik misschien geen goede verkoopster, maar wij deden het beste wat we konden doen. De dieren zaten in ruime, goede hokken met genoeg speelgoed om ze te kunnen stimuleren. Ik heb vaak genoeg beestjes terug genomen, en ja ook weer beestjes voor niks veel herplaatst waar ik ze zelf heen heb gebracht. Wij hebben nooit klachten gehad en mochten ze er wel zijn geweest, zijn ze welkom :) Ik kom vaak genoeg in dierenwinkels, en ja, soms zitten ze er echt bij om van te huilen. Maar ik ben ook op genoeg plekken geweest waar ze er prima bij zaten. Vind het gewoon jammer dat mensen dierenwinkels als ''slecht'' bestempelen. (ik wil niet zeggen dat jij er ook zo over denken, maar dat gevoel heb ik wel een beetje n.a. van je post :) )Want het kan ook anders, en dat weet ik maar al te goed. Kregen vaak genoeg complimenten. Ik respecteer je mening, als jij er zo over denkt. Iedereen heeft het recht een mening te hebben. Maar ik vind het gewoon zo jammer dat er soms zo over word gedacht.

Ik hield namenlijk alles bij in een logboek, gaf nooit 2 van het zelfde geslacht mee ( het zal vast perongeluk eens zijn gebeurt) Wij fokte geen nestjes, geslachten werden uit elkaar gehouden. Het werd 2 keer per week schoongemaakt en wij gaven altijd folders mee aan de mensen die een knaagdier aanschafte (dat is trouwens ook verplicht)

Dan vind ik eerder dat het houden van honden en katten in dierenwinkels afgeschaft moet worden, er zit er zo een bij mij in de buurt, en daar moet ik niet aan denken om een dier te kopen :(

Ben benieuwd naar je topic!

edit, stukje toegevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:42

Het gaat mij puur om het zelf de controle hebben over waar je rittens heen gaan. Ik vind dat je dat als rattery hoort te doen.

Ik heb niks tegen dierenwinkels in het algemeen hoewel het vaak om te huilen is hoe de dieren erbij zitten en een boel de dieren inderdaad uit broodfok betrekken.
Zelf heb ik wel eens gratis een rat meegekregen uit een dierenwinkel. Beestje was al een paar keer teruggebracht omdat ze beet. Dat vind ik denken om je dieren! +:)+

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:48

Daar heb je gelijk in Lente, al denk ik dat controle vrij moeilijk is. Als je alleen al ziet wat er op marktplaats staat!
Wij deden wat we konden doen, en dan denk ik dat ik misschien soms voor sommige mensen iets teveel moeite deed en moeilijk was. Ik trok me die dieren gewoon heel erg aan. Als we de winkel nu nog hadden, dan hadden we waarscheinlijk de dieren ook weg gedaan. Puur uit welzijn voo de diertjes.
Wij hebben een keer een rat gehad, die uit een labarotorium kwam, zo gek als een deur. Maar ik had hem meegenomen, kwam er op een dag een vrouwtje. Die wou het wel eens proberen bij haar groep. Prima neem hem maar mee. Beestje is nog 1 jaar geworden.

Zo heb ik nog wel 10 verhalen van dieren die ik heb kunnen herplaatsen. En voor niks. Zoals, 2 degoe's zaten in een dierenwinkel, al 5 jaar in een hokje van 15 x 30 cm. Ik stond bijna te huilen. Ik de dieren opgekocht van de dierenwinkel ( voor een belachelijk hoge prijs! ) en naar onze eigen winkel gebracht. Grote voilere ingericht, uiteindelijk had onze stagiare er grote interesse in, gegeven als stage cadeau, later nog eens langs gekomen. Beestjes zaten in een gigantsche voilere, dat deed me goed! Zo kan ik nog wel even door gaan haha!