kat vermist al 3 maanden lang en nu...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Re: kat vermist al 3 maanden lang en nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:47

Beetje banketstaaf om te zeggen misschien maar dat is het risico dat je loopt met buitenkatten.
Dat zal je voor lief moeten nemen.
Maar hoe dan ook is het nooit leuk als je poes vermist is. Hoop voor je dat ze nog terugkomt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:41

snelweg daar mag alleen rijkswaterstaat katten op halen en ja, als die je kat op gehaald hebben dan ben je die gewoon kwijt helaas. Een dierenambulance of asiel kan je veel beterh ebben. Sommigen van rijkswaterstaat geven nog wel signalement van een kat door richting amivedi maar velen helaas niet. Dat is toch echt het risico wat je loopt als ze op straat kunnen lopen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:45

Nou nou nou.. Wat een reacties weer. Beetje medeleven kan geen kwaad hoor. Op wat voor manier je je kat ook kwijtraakt, het is altijd ontzettend rot.
Snap de reacties wel, maar niet waarom het op zo'n botte manier gebracht moet worden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:49

Thirty schreef:
Kom dan niet huilen dat je kat is 'verdwenen'.

Wat een ontzettende gemene reactie is dit zeg, bah.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:57

Tis banketstaaf (moet er zelf niet aan denken), maar wel eigen schuld.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:13

Wat heeft iemand die zijn beestje kwijt is aan dit soort opmerkingen? Het biedt geen steun, integendeel, ts zal zich al rot genoeg voelen zonder al die niet meelevende reacties. Dat je ergens een mening over hebt wil niet zeggen dat je deze altijd maar moet zeggen. Wat is iemand zijn doel met het posten van opmerkingen 'eigen schuld' of soort gelijke opmerkingen? Meeleven is meer waard dan die harde opmerkingen hier (ongeacht wat je hier verder over denkt) Het gaat altijd nog een dier, niet om een pakje boter......

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:03

Harteloze reacties zeg. Prima dat je je punt maakt maar TS is nu verdrietig en als je dan per se olie op het vuur wil gooien doe dat dan met iets meer tact.......

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:23

Tja, ik zal een mod vragen mijn bericht weg te halen, helaas heb ik geen andere reactie op dit verhaal. Vandaar ook dat ik mijn tuin af ga zetten voor mijn katjes, dan heb je dit probleem niet. En zeker geen 3 in 3 jaar...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:29

Sleeper schreef:
Wat heeft iemand die zijn beestje kwijt is aan dit soort opmerkingen? Het biedt geen steun, integendeel, ts zal zich al rot genoeg voelen zonder al die niet meelevende reacties. Dat je ergens een mening over hebt wil niet zeggen dat je deze altijd maar moet zeggen. Wat is iemand zijn doel met het posten van opmerkingen 'eigen schuld' of soort gelijke opmerkingen? Meeleven is meer waard dan die harde opmerkingen hier (ongeacht wat je hier verder over denkt) Het gaat altijd nog een dier, niet om een pakje boter......

Nou, TS heeft nog niet geleerd na de eerste verdwenen katten, hopelijk leert ze het nu. Je bent best wel achterlijk als je na de derde kat nóg eentje buiten laat lopen.

@TS Kan niet ligt op het kerkhof, en wil niet ligt ernaast. Elke kat is in een buitenren of iets dergelijks te houden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:51

kan bot over komen. Echter hier een kat gehad waar ik misschien 5 minuten per dag bij in de buurt kon komen. was hier aan komen lopen en heeft een jaar rond gezworven voordat ik besloot haar dan maar te gaan voeren (ze werd erg mager en steeds meer mensen in de buurt klaagden over overlast door deze poes). Na 2 jaar voeren durfde ze eindelijk binnen te komen. Ze was veel binnen maar alleen als ik op bed lag kwam ze 5 minuten kroelen en voor de rest vluchtte ze weg als we te dicht in haar buurt kwamen. Echt een wilde poes dus. ooit wel een thusi gehad want ze was wel geholpen.

Haar heb ik nooit haar vrijheid af kunnen nemen. Ze is vorig jaar op mijn verjaardag nadat ze hier al zeker 7 jaar rond liep dood gereden op de rijksweg die direct achter mijn tuin ligt. Ik wist dat dit het risico was maar kon niet anders bij haar. Had al wel een 2de kat toen en die kan het terrein niet af (onzichtbare omheiningssysteem). Ze heeft enorm veel ruimte maar kan dus niet weg. Ze weet niet beter hier thuis (bij haar vorige eigenaren wel) en nooit problemen gehad met haar.

Mijn poes is dus doodgereden en binnen de tijd dat ik het te horen kreeg en haar ging halen (gelijk gaan lopen) was rijkswaterstaat al langs geweest en was ze al weg. Gelijk gaan bellen maar nooit meer haar terug gekregen. Dit is nog wel het ergste van haar dood. Geen afscheid kunnen nemen. Gelukkig had mijn tante ze zien liggen zodat ik wel zeker weet dat ze het was......

Dus ja, het risico als ze op straat mogen lopen is dat ze doodgereden worden en ze opeens kwijt zijn.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:10

GamblersCup schreef:
Tja, ik zal een mod vragen mijn bericht weg te halen, helaas heb ik geen andere reactie op dit verhaal. Vandaar ook dat ik mijn tuin af ga zetten voor mijn katjes, dan heb je dit probleem niet. En zeker geen 3 in 3 jaar...

ik heb wel een grote tuin die ik dan moet afzetten denk je niet:-s ze hebben een ren zoals ik al eerder heb gezegt en dan kan iedereen zeggen wat ze willen met dat ze eraan wennen maar denk je nu echt dat ze het fijn vinden in een ren te zitten.
en denk je dat ik het leuk vindt dat dit gebeurd dat ik ze kwijt raak!!!!
ik ben niet achtelijk(zoals iemand net zij) dat ik weet dat hier geen risico's aanzitten dat ze vrij los lopen maar het is ook niet zo dat ik midden in een woonwijk woon.
iedereen hier maakt zich zo druk om die snelweg maar ik weet zeker dat geen van deze katten die hier lopen en de gene die weg is daarbij in de buurt is geweest ze hadden altijd hun plekjes daar na de andere weg daar kwam ze wel.
ik heb we nu nog 3 lopen en de reden dat ik die buiten laat is omdat er eentje de nachten in zijn nachthok zit omdat die zeer aggresief is na andere katten toe.
en de andere 2 op wat voor tijdstip ik ook kom altijd bij stal zijn ze liggen altijd te slapen in hun nachthok(waar ze dus wel uit kunnen ja).
heb ook al meerdere keren s'nachts erheen gemoeten en deze 2 dames lagen beide gewoon in stal.

kan best tegen kritiek maar dit is geen kritiek meer van sommige het slaat nergens meer op.
ik vind het idd heel erg als katten worden opgesloten in een ren(niet als je de tuin afzet) en laten we eerlijk zijn hoeveel katten in nederland lopen er buiten.
hier in de weg kan ik zo wel 20 katten opnoemen waar ik van weet van wie ze zijn en die lopen buiten.
bij de paarden lopen er ook tig en op andere stuk waar wij paarden hebben lopen er ook een stuk of 10 en die lopen bij een 80 weg van nog geen 5 meter.

vindt dat sommige gewoon iets normale moeten gaan doen want vindt bokt niks meer aan als ik sommige topics lees en wat voor kritiek er gegeven wordt bij sommige slaat gewoon nergens meer op!!!

ps: bedankt voor de rest voor hun lieve berichtjes:-))

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:19

Denk je dat ze het fijn vinden om in een ren te zitten vraag je?
Wedervraagje.. Denk jij dat ze het fijn vinden om dood gereden te worden door een auto? :')

Waar een wil is, is een weg hoor..

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:24

Hhilde schreef:
Sleeper schreef:

Nou, TS heeft nog niet geleerd na de eerste verdwenen katten, hopelijk leert ze het nu. Je bent best wel achterlijk als je na de derde kat nóg eentje buiten laat lopen.

@TS Kan niet ligt op het kerkhof, en wil niet ligt ernaast. Elke kat is in een buitenren of iets dergelijks te houden.

mag jij me uitleggen hoe ik 3 katten in een buitenren moet gaan houden die niet met elkaar kunnen opschieten?????
ik heb een buitenren die is groot zat voor wel 10 katten maar als ik deze 3 katten bij elkaar in doe is het leed niet te overzien voor 1 van mijn poezen.
buiten kunnen ze het prima met elkaar vinden als er maar genoeg ruimte tussen zit minimaal 30 meter.
en nee schijnbaar heb ik het niet geleerd als ik toen mijn eerste 2 binnen 3 dagen na elkaar kwijt was nu 3 jaar geleden en nu de 3 dan verder in de tussentijd nooit problemen gehad.
eentje weet ik dan bijna 100% zeker maar de andere was nog jong geholpen en een allermansvriendje dus als er vreemden op het terrein kwamen stond zij vooraan sprong gewoon in auto''s dus de kans dat zij toen die tijd is meegenomen is er ook.
en dat je me achtelijk noemt zegt meer over jezelf dan over mij!!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:26

De agressieve kat binnen houden en de andere twee in de buitenren... Best simpel, toch?

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:26

nee ik denk niet dat ze het fijn vinden om doodgereden te worden vindt niemand denk ik,
maar ik denk ook niet dat ze het fijn vinden om in een ren te zitten hoe zou jij het vinden als je hele leven al buiten hebt geleeft dan zomaar in een ren gezet te worden!!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:28

Katten passen zich prima aan, hoor. Zeker als ze ewn overdekte tuin of een ren hebben.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:29

tribeworld schreef:
ga ik gewoon op meerdere advertentie mailen bij amivedi bij de dieren die dood zijn gevonden |(
dit is nu mijn 3 de kat in 3 jaar tijd het zijn buitenkatten ik weet het maar kan er gewoon niet met mijn kop bij dat ik er geen 1 terug kan vinden.
van mijn mannetje van 3 jaar geleden kreeg ik te horen ja vanacht is mijn telefoon gegaan dat er een kat was aangereden op de snelweg(200 meter van het terrein af) maar die hebben ze denk ik in de prullenbak gegooit :( :( omdat ik niet opgepakt heb nou toen heb ik goed zitten janken heb nog geen 12 uur nadat ik hem kwijt was gebeld en dan krijg je dat te horen.
nu ook gemailt naar een zijn de foto's al weggegooit ik snap het gewoon niet en voel me gewoon machteloos omdat ik niet gewoon niet weet of ze nog leeft of dat ze dood is.
ze is wel vaker lang van huis geweest maar nooit langer dan 2 weken het is nu al dik 3 maanden dus hou wel rekening met het ergste.
moest effe me ei kwijt sorry :)

Heb ik ook gedaan.
Mijn kat was 2 maanden kwijt, toen keek ik op de site van Amivedi, en toen zag ik opeens een foto van hem.
Schrok me helemaal dood, maar had toen gelukkig wel zekerheid, wat er met hem gebeurd is enz.

Eigenlijks precies het zelfde als bij jou, mijn kat was nooit langer dan 2 weken weg, maar toen was het al 2 maanden!
Mis hem nu nog steeds, maar er is niks aan te doen!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:30

Hhilde schreef:
De agressieve kat binnen houden en de andere twee in de buitenren... Best simpel, toch?

vindt je dat een optie:-s ik niet ze wonen niet bij mij aan huis dat deel snap je toch neem ik aan.
ik heb geen mogelijk om ze in huis te nemen heb dat 2 keer moeten doen met 2 katten(die hier alle 2 nog lopen) toen aten ze niet meer dronken niks meer en konden toen niet meer op de kattenbak.
de dierenarts raadde me toen aan ze heel snel terug te brengen.
als ik ze mee naar huis had kunnen nemen doe ik het meteen maar ze kunnen het gewoon niet ze raken helemaal in de stress.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:43

Waar een wil is, is nog steeeeds een weg!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:53

ja dat blijf je maar zeggen maar dat geldt toch echt niet op alles.
ik ben geen tegenstander van je tuin afzetten maar hier is het niet af te zetten het is een heel bosgebied dat valt gewoon niet af te zetten.
en een kattenren vindt ik als je je katten binnen hebt(in een huis) en van het begin aan heb laten wennen kunnen maar niet als ze al jaren los buiten lopen.
dus veel andere optie's blijven er dan niet meer over.
ik maak me over deze 3 ook geen zorgen ze zijn altijd waar ze moeten zijn en het mannetje zit zobiezo al s'nachts binnen omdat die aggresief is naar de poezen.
ik wou hier ook geen discussie topic van maken wat het dus wel is geworden helaas.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:55

Het gaat ook op in deze situatie.. Dat jij ze liever dood dan in een ren ziet is wat anders.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 23:00

als dat is wat jij denkt moet je dat vooral lekker denken dat ik ze liever dood zie als levend,
ik heb mijn mening hierover jij de jouwe.
laten we het daar lekker bij laten zou ik zeggen!!!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:02

ts ik hoop dat je toch nog wat van je kat hoort.
sterkte in ieder geval.
'het is echt niet leuk een dier kwijt te zijn zonder dat je weet of het nog leeft of niet.

en wat een ractie's zeg ongelofelijk. pfff :\ wordt van sommige reactie's echt boos! :(

lekker in een ren stoppen, tuurlijk dat is het! is die ook 2X2 kilometer?
want dat loopt een kat gemiddeld van zijn huis af.
dan mag ik mijn katten ook wel weg doen (naar het asiel ofzo.?) want ik woon ook binnen dat bereik van de snelweg.

en uhh een ren met touwen? (las ik ook ergens) als die kat valt en zijn rug breekt is die ook dood.
iedereen moet zijn kat zo houden als die zelf wilt, binnen of buiten.
en als de katten buiten komen is dat echt geen dierenmishandeling!