Kater valt aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Re: Kater valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:35

Simpel: De visite verzoeken om de kat te negeren en niet aan te halen. En het advies van bovenstaande berichten (over negeren, rustig e.d.) opvolgen.

Denk trouwens wel dat het psychologisch is, want 4 weken gescheiden van de moederpoes is veels te vroeg. Ik denk dat hij daarom sleutel momenten qua opvoeding gemist heeft, ook omdat hij 'verborgen' moest worden gehouden van zijn vorige eigenaren waar jij hem vandaan heb gehaald.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 20:37

AngelSpirit schreef:
Simpel: De visite verzoeken om de kat te negeren en niet aan te halen. En het advies van bovenstaande berichten (over negeren, rustig e.d.) opvolgen.

Denk trouwens wel dat het psychologisch is, want 4 weken gescheiden van de moederpoes is veels te vroeg. Ik denk dat hij daarom sleutel momenten qua opvoeding gemist heeft, ook omdat hij 'verborgen' moest worden gehouden van zijn vorige eigenaren waar jij hem vandaan heb gehaald.

Ik ben inderdaad ook bang dat het echt is dat hij veel te vroeg weggehaald is. Denk eerlijk gezegd ook niet dat ik er dan veel aan kan veranderen voor hem. Visite negeert hem altijd al, juist omdat wij daar altijd al voor waarschuwen. Hij zoekt echter de visite vaak op na een tijdje en haalt dan zelf uit. Dan is het niet eens zo dat de visite hem aanhaalt als hij naar ze toe komt. Het blijft doodzonde want het is echt een schat van een beest. :(:)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:49

Mijn vriendin heeft een poesje dat ook zo jong van moeder gescheiden is ( boerderijpoes, overreden). Ik ken geen liever poesje en grotere knuffel dan die. Die wil gewoon in je kruipen.
Mijn eigen kat hebben we pas met 11 weken gehaald, vertoonde precies het gedrag zoals de kat van ts zonder traumatische ervaring. Het zegt niks.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 21:12

IKbenEllen schreef:
Mijn vriendin heeft een poesje dat ook zo jong van moeder gescheiden is ( boerderijpoes, overreden). Ik ken geen liever poesje en grotere knuffel dan die. Die wil gewoon in je kruipen.
Mijn eigen kat hebben we pas met 11 weken gehaald, vertoonde precies het gedrag zoals de kat van ts zonder traumatische ervaring. Het zegt niks.

Ja onze andere kater is ook vroeg bij zn moeder weggegaan maar dat is inderdaad ook de grootste knuffel.. Ik wil het zo graag begrijpen maar ben bang dat we het moeten accepteren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:54

Ik ben bang dat je gewoon moet accepteren dat er gewoon verschillende karakters bestaan. Als je dat qua veiligheid binnen de perken kunt houden zou ik het dier respecteren, voor jou is ie toch lief?
Ik had 2 katers, allebei zwart dus moeilijk uit elkaar te houden. Nu nog spreken mensen van die lieve en die kwaaie cq rotkat. Nou ik kon me geen fijner beest voorstellen dan die kwaaie,wat had ik een band met hem.

Ze zijn onlangs overleden en ik heb nu 2 uiterlijke copieen in vrouwelijke vorm. Een van de 2 komt amper beneden, terwijl ze niet bang is. Laat zich wel aanhalen maar wil niet opgetild worden of op schoot komen. Ik hoop dat het nog bijdraait maar als dat niet zo is.... Dan is dat niet zo, ik respecteer haar daarin.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:56

Mijn Jackie is ook vroeg bij haar moeder weggegaan. Moederpoes heeft de kittens in de steek gelaten dus de eerste opvoeding heeft zij nooit gehad. Ze weet ook niet hoe de behoefte begraven moet worden in de kattenbak. Ze heeft een moedercomplex en beschouwt mij als haar moeder.

Onze kater heeft tot een half jaar alleen maar de keuken gezien bij een ander. Verder werd ie als boksbal gebruikt door het kind van het gezin. Is stelselmatig mishandeld, aan de staart getrokken en ga zo maar door. Hierdoor heeft hij lange tijd nodig gehad om bij te komen en is 3 jaar later een schat van een beest geworden. Maar hij is superdominant.

Jackie is vorig jaar uit het raam gevallen. Hierbij heeft ze een zenuwbeschadiging in haar pootje opgelopen waarbij ze geruime tijd nodig gehad heeft om te revalideren maar is nu doodsbang voor onze kater Monty geworden omdat hij haar zo erg treiterd en terroriseerd. Hierbij moeten ze helaas gescheiden leven, maar het gaat goed zolang Jackie Monty niet tegen het lijf loopt en het heeft maanden geduurd voordat zij naar beneden durfde te komen.

Zo zie je maar, iedere kat heeft een verhaal en een verschillend karakter.