Welk vlooien middel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Welk vlooien middel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 17:49

10 tot 25 kg.
Stofzak heb ik niet (heb een dayson)
Honden sliepen op oude dekbedden, heb er 1 weg gegooit (past niet in de wasmachine) en de ander zit in dr was evenals de hoes van hun kussen.
Morgen huis in spuiten (heb nu maar half kunnen dien en dat spul was ook al erg oud)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:14

Na het inspuiten van je huis mag je ook een week niet stofzuigen (ik weet het dat is bijna niet te doen maar is echt noodzakelijk voor een goede inwerking)
Ik weet niet of je ook een grote vriezer hebt ? Dan kun je het dekbed in een zak doen en een dag en een nacht in de vriezer stoppen, dood ook de meeste larven etc.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:06

als je een injectiespuitje hebt en je kan de kat(ten) wegen, kun je die 0,1 ml per kg lichaamsgewicht geven.

Op de verpakking staat een collie afgebeeld?

Je bent goed bezig. Let op dat ook de volgende behandeling ook na max 4 weken doet, dus niet een maand.
Oh en denk even aan de ontworming van het hele spul. Vlooien brengen wormen mee en door het jeuken kunnen ze vlooien oplikken en daardoor dus wormen infectie.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:38

Vlooien, hou op....ik word er ook gek van. Frontline doet hier ook niets en ik gebruik het goed. De honden krijgen nu Advantix, maar dat lijkt ook minder te doen.
Heb hier nog een chi pupje lopen van net 1 kilo, dus die mag alles ook niet hebben. Heb net vanmiddag weer een spuitbus gehaald, kan even niet meer op de naam komen (was iets met eco....nog wat) en dat zou je ook op die kleintjes mogen gebruiken. Ik heb haar er mee in gespoten en de vlooien waren meteen dood.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:48

Je hebt tegenwoordig ook entingen tegen vlooien. Deze enting moet elk half jaar. Daarnaast geef ik mn kat elke 4 weken advantage. Ik weet dat het dubbel op is maar het is op aanraden van de da omdat mijn kat een vlooienallergie heeft en zich zelf dan open krabt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:50

Maar die entingen zijn er niet voor honden, volgens mijn da.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 21:51

Mijn dieren hebben voor zover ik weet geen allergie.
Is dit ook bruikbaar individueel zeg maar?

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:55

Ja dat kan. Ik weet niet of het ook voor honden is. Ik geloof dat een enting iets van 50 euro is.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 07:16

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 07:30

Ooh herkenbaar!
Frontline werkt hier ook al maanden niet meer...

Toen naar de dierenwinkel gegaan en Bolfo Gold gehaald.
Nou echt waar: super spul!
Geen vlo meer te zien op m'n hond of kat.
Huis spray ik met deze warme dag nog extra in, ben die kleine monsters helemaal zat.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 07:36

Hier nu ook vlooien die niet wegwillen. Gebruikte ook vaak frontline. Ik spray de manden en naden met vogelspray. Ik heb er nooit last van gehad, wil niet zeggen dat ze er nooit hadden, maar het was controleerbaar. Nu kam ik ze regelmatig en kom ze nog tegen. brrr oja, ze hebben ook andere druppels gehad. Waar ik zo van baal is dat je het niet los kan kopen die pipetjes. ik heb 4 honden en alle 4 in een andere gewichtsklasse..kost je een vermogen,dan de katten nog (6) en je salaris is op haha)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:34

Bij onze dierenarts kun je ze ook per stuk krijgen. Misschien eens bij wat dierenartsen in de omgeving informeren?

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:12

Frontline en advantix zijn van dezelfde producent geloof ik.
En hebben beide ongeveer dezelfe samenstelling.
Daar zal dus niet veel verschil in zitten.. Ik gebruik meestal Stronghold van de dierenarts, maar wil toch eens de Frontline Combo proberen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:44

Diana_14 schreef:
Frontline en advantix zijn van dezelfde producent geloof ik.
En hebben beide ongeveer dezelfe samenstelling.
Daar zal dus niet veel verschil in zitten.. Ik gebruik meestal Stronghold van de dierenarts, maar wil toch eens de Frontline Combo proberen.

Klopt niet. Advantix is op basis van Permethrin (teken) en Frontline op Fipronil.

Frontline is goed werkzaam om vlooien te voorkomen en niet om ze te behandelen bij een extreme besmetting want het helpt niet de omgeving behandelen dus is het logisch dat het lijkt alsof het niet werkt. ;)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:02

Voor diegenen onder ons die meerdere katten/honden hebben: ik heb dit voorjaar hier http://www.petduka.nl/ al mijn advantage pipetten gekocht voor onze 6 katten. Scheelde een hoop geld vergeleken bij de dierenarts waar ik het voorheen altijd haalde. Ze zijn supersnel met versturen (had het de volgende dag al in huis (prettig idee als je vlooien in huis hebt!). En nee, ik heb geen aandelen :D
Ik ontvlooi de katten (met advantage) trouwens wel om de 3 weken, dan weet ik zeker dat ik alle ellende voor ben (alleen in het vlooien hoogseizoen, in het voorjaar om de 4 weken en in de winter om de 6 weken).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 14:43

Ik zit even te dubben met stofzuigen. Met de vlokill ligt m'n huis natuurlijk vol dooie vlooien, na de omgevingsspray niet direct stofzuigen...
Dus: vlokill, stofzuigen, en dan omgevingsspray? Is dat handig?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:53

Heb vorig jaar een probleem gehad met vlooien, mijn hond had er maar één of twee, ik ving ze en zag dan weer een paar dagen niks, hoewel ik haar goed controleerde. Maar ze werd helemaal gek van de jeuk en beet zichzelf tot bloedens toe kapot, dus er bleef er blijkbaar toch 1 of 2 achter. Frontline heb ik niet eens overwogen :( . Een kennisje raadde me Practic aan maar er gebeurde niets. Gewassen met vlooienshampoo hielp voor geen meter. Advantix hielp uiteindelijk wel, maar pas bij de tweede pipet. Heb dit jaar voor mijn pup Advantage gekregen, ook voor teken, want ze zat helemaal onder de miniscule teekjes toen ik haar uit de opvang ophaalde. Die waren lastig te verwijderen bij een spartelende pup en Advantage hielp goed: teken gingen dood en vielen vanzelf van haar af.
mbt stofzuigen is een week overdeven hoor. Ik geloof dat je 24 uur niet moet stofzuigen (lees even na op de verpakking). Van te voren heel goed je huis doen en dan omgevingsspray, half uurtje de ramen dichthouden en dan luchten. En de volgende dag kan je weer stofzuigen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:04

nadat bij ons frontline ook niet meer werkte op aanrade van de dierenarts advantage gekregen en dit lijkt goed te werken.
hopelijk is het bij jou straks ook snel onder controle

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:10

Stronghold is het enige middel dat mijn hondjes vlo vrij houdt. Gebruik ik het niet preventief om de 2 a 3 maanden, dan zitten ze meteen onder.

Frontline is troep die níet werkt!!

Begin eerst met het stofzuigen van je huis, daarna de zak weggooien óf afsluiten en er een stukje vlooienband in stoppen. Shampoo zou ik niet doen, dan doodt alleen de op de hond aanwezige vlooien.
Stronghold kun je bij de dierenarts halen, behandel alle beesten in huis daarmee en gebruik daarnaast een goede omgevingsspray waarmee je de plekken waar je hond ligt, goed insprayed.

Na een week weer de omgeving sprayen om nieuw uitgekomen eitjes ook geen kans te geven.
Dan zou je eraf moeten zijn..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 18:20

Ok, de vlokill zit erin (op 1 kat na, die is m gesmeerd).
Vanavond de advantage, morgen stofzuigen en sprayen...
Ben benieuwd.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:30

In plaats van frontline combo te gebruiken, gebruik ik de gewone frontline. Ik heb 1x de combo gebruikt, na het zien van een enkele vlo, en kreeg toen het idee dat die combo een of andere spaanse vlieg voor vlooien was. ;) Binnen no time had ik een echte vlooien plaag en ik kwam er ook niet meer vanaf. Uiteindelijk de katten in de douche gedaan en gewassen met mijn eigen shampoo, de dag erna een gewone frontline in de nek gespoten en sindsdien geen vlo meer te vinden. En uiteraard ook meteen het hele huis ingespoten en de stofzuiger rond geslingerd. ;)
De laatste keer dat ze behandeld zijn is een jaar of 2 - 3 geleden.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:39

Met een fikse vlooienplaag in huis ben je gauw 3 mnd mee bezig om alles uit te roeien.

Omgevingsspray halen, mandspray etc. Goed stofzuigen, en mocht je nog stofzuiger zak hebben daarin een vlooienband gooien :). En stofzak niet te lang bewaren ivm eitjes etc.
Je beesten consequent elke 4 weken behandelen ipv 1x per maand.

Frontline horen wij ook erg veel klachten over.

Ik gebruiks zomers voor de honden Prac-tic en swinters Advantage.. werkt super!
Mijn hondje heeft een allergie, en de advantage legt een laagje over de huid, dus hoeft de vlo niet eerst te bijten voordat ie doodgaat.
Maar omdat wij hier wel veel parkjes hebben doe is zomers de prac-tic ivm met de teken :).
Meesten katten geef ik Advantage mee omdat daar gewoon goede resultaten van zijn :j

Wil je ook meteen tegen wormen kun je beste stronghold halen, maar die werkt niet tegen de lintworm en laat de Vlo nou net de gastheer zijn van de lintworm ;)!
Voor je kat die moeilijk te pillen is is voor de wormen Profender uitgevonden, pipetje in de nek :).

Er is ook een injectie, Program injectie die maakt de vlo steriel :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 19:17

Toch altijd leuk als mensen het topic lezen :)
Ik ben al met ea bezig

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 12:50

Hele huis gezogen, pak m'n spuitbus, lees gebruiksaanwijzing:
Spray het dier in tot de hele vacht bevochtigd is.

:?

Heel fijn, heb dus een spray (op druk :?) voor dieren...
Morgen maar even omruilen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 14:10

Herkennen jullie dit btw als hotspot misschien?
Afbeelding
Bovenste zwarte stipje is een tepel, onderste een korstje.
Vorig jaar met enten (oktober) zat er al een lichte verkleuring, DA naar laten kijken maar die vond het niet nodig om er wat aan te doen. Hond had er ook geen last van. Het was toen gewoon donkerder roze, nu is het vuurrood.
Ik heb wel overwogen om ermee naar de DA te gaan maar heb voor mezelf gezegd dat eerst de vlooien onder controle moeten, anders heeft het geen nut.