Wat een gaaf hok! Ik heb ook een hok van dierenspeelplezier. Echt super!
Kidde
Geplaatst: 24-07-12 09:36
Mooi hok! Ik weet niet zo veel van cavia's hoor, maar is het niet gevaarlijk dat de bovenkant open is? Ivm met katten en dergelijke? Edit: O, laat maar ik zie dat het op een dakterras is
Grit
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-12 09:40
Ik zie Tommie wel verschijnen!
Blauwoogje, heb jij er ook cavia's in zitten? Ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dergelijk hok met cavia's en hoe dat gaat in de winterperiode.
Brechtje, katten komen hier inderdaad niet. Wel soms kraaien en eksters, maar het deurtje naar buiten staat alleen open als we thuis zijn. Ook om te voorkomen dat de vogels het hok in gaan om te eten.
blauw00gje
Geplaatst: 24-07-12 09:44
Nee, ik heb er 2 konijnen in zitten. Ik ondervind ik de winterperiode geen problemen. Ik heb dan van die plexiglas raampjes er voor zitten en dat gaat goed. Mijn konijnen zitten al vanaf het begin altijd buiten.
Laatst bijgewerkt door blauw00gje op 24-07-12 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Silence
Geplaatst: 24-07-12 09:45
Nou nou, doe maar duur haha. Super gaaf
Grit
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-12 22:53
Blauwoogje, mooi hok! Konijnen redden zich inderdaad in de winter wat gemakkelijker buiten. Ik ga het eens bekijken, de plexiglas platen zitten er hier ook bij, ze hebben de kleine huisjes en ev. een warmtelamp.
Naar beneden met de trap doen ze inmiddels uit zichzelf (nadat ik ze boven geparkeerd heb), al is het meer glijden dan lopen. Maar het eten lonkte De traptraining naar boven zal lastiger zijn, maar dat komt nog wel. Dat gedeelte is nu toch het warmst/te warm.
Ik denk dat het plankje wel minder stijl is bij mij.... In de winter als het echt vriest gaan mijn cavia's naar de garage. Ze kruipen wel allemaal bij elkaar om elkaar warm te houden. heb wel eens gehoord dat cavia's het sneller koud hebben dan cavia's...
Grit
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-12 08:31
Een garage of schuur hebben we niet, dat zou het gemakkelijkst zijn. Ik heb hun oude hok nog wel, maar dan raken ze weer gewend aan altijd 15+ graden. Dan kunnen ze pas weer naar buiten in de zomer, omdat anders de nachten te koud zijn.
Gelukkig hebben we nog even de tijd om te bedenken hoe we het helemaal winterproof gaan maken
Wauw wat een mooi hok! Dat hebben mijn caafjes niet haha!
Konijnen kunnen idd beter tegen kou, onze konijnen zaten met de winter ook gewoon buiten met -20 (leeftijd 12 en 2 jaar) en 's nachts hingen we er een kleed voor en overdag niets, en lekker dik stro. Nu zijn cavia's gevoeliger voor tocht enz. Ik heb vroeger lang geleden cavia's buiten gehad maar dat ging niet helemaal goed en het is ook minder leuk, want mijn caafjes binnen reageren veel meer en je hebt veel meer contact met ze! Ik zou nog wel een caviaflat binnen willen... maar dat mag (nog) niet...
Grit
Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 14:09
De zomerse stortbuien zijn doorstaan zonder natte voetjes en nu mogen ze warmste zomerdag meemaken.
Op de andere warme dagen lagen ze toch het liefst in hun huisjes op de zaagselbakken. Maar sinds gisteren wringen ze zich op alle plekken tussen de bakken om op de tegels te liggen. Die blijven in de schaduw redelijk koel. Dus de huisjes en zaagselbak eruit gehaald en nu liggen ze lekker languit op de tegels.