Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Ik had nog wat rijstepap en had het idee dat ze door haar zere kinnetje toch de harde brokjes niet zo makkelijk kon pakken. Dus even haar alleen in de slaapkamer en een schoteltje met beetje rijstepap gegeven. Het feit dat de deur dicht is, is veel belangrijker dan het eten.... Dan maar beneden even een zakje vlees met wat water? ook niet echt gelukt want de rest wil ook, even in andere slaapkamer dan maar? Neeeee want ik ben erbij en slaapkamerdeur is weer dicht. Mutsemeis. Haar ogen zijn nu in ieder geval schoon (die zijn meestal ook beetje vies omdat ze zo erg niesziekte heeft gehad) vanmorgen ook samen met kinnetje
Nu zijn ogen netjes en kinnetje roodachtig. Ze is nu heel eigenwijs in de zon gaan liggen buiten. Tja laat maar effe gaan dan! dierenfan schreef:je DA bellen en overleggen en zeggen dat het een wilde poes betreft en dat je graag iets wil proberen voordat je langs komt voor verder onderzoek dat uiteraard onder narcose zal moeten gebeuren. Mijn DA (kent mij al wel jaren ook via mijn werk) heeft mij met mijn wilde poes goed kunnen helpen zonder dat hij ze gezien heeft.
marianbv schreef:Is het een optie om een reismand open in de kamer te zetten met haar favorite dekentje of kussen.
Gewoon open laten staan en als ze er in gat belonen met je stem of eventueel iets lekkers.
En dan langzaam aan steeds het duertje een beetje dichter doen tot die dicht kan.
Dan zal ze misschien wel even in paniek raken maar dan kun je haar wel vervoeren naar de da mocht dit eens nodig zijn.
ZO word de reismand een vertrouwd plekje voor haar als je hem gewoon altijd ergens hebt staan met iets waar zij graag op ligt.
En vandaar uit kun je haar misschien ook wat makker maken door haar daar te aaien en te voeren.
) wordt ingesloten. Ze houdt dus niet van in dingen/dozen liggen, ook al doen haar broertjes het nog zo graag en goed voor
Alertheid is haar middle name. Ze is zelfs in de tuin bezig met het in de gaten houden van eventuele vluchtwegen
Het is echt een a-typische poes!
,scheelt je wel ellende.
Ja daar ben ik weer, mag ik je quoten uit mijn vorige topic om te laten zien wat voor poezemeis ik heb
Mar77 schreef:zo'n wild ding breekt dwars door de valeriaan of catnip heen. Dan heb je echt grof geschut nodig.
Mar77 schreef:KiWiKo schreef:weet je wat jij moet doen...............
is gewoonweg de kat oppakken en meenemen..........
hoe meer zorgen jij je maakt hoe erger voor de kat.......... katten zijn net als paarden beelddenkers............
je moet het gewoon doen, in het nieuwe onderkomen een veilige plaats maken voor de kat, met eten en drinken......... en laat de kat daar aclimatiseren
hahahah das wel heel dapper!
Werk al jaaaaaaaaaaren met die wilde dingen maar zo oppakken...? Moet de eerste nog tegen komen.
Joolien schreef:Haha ok t zou wel grappig zijn als ze kers op de koppie heeft.
Maar wat ik me afvroeg, kun je haar niet in de nekvel pakken en zo rustig laten worden? Of in de nek pakken op de grond en zachtjes tegen de grond aan drukken? T is maar een idee hoor, weet niet of het kan werken?
Uitgebreid geaaid en betast, in het donker vindt ze dat minder eng, rare meid!! En dat ging prima, ze ging uiteindelijk naast me liggen tussen mij en man in. Ze was niet warm, dus ze heeft in ieder geval geen koorts. Kon uiteraard met het licht uit niet zoveel extra's aan haar kinnetje bekijken..
Frenka schreef:Ze zoekt je dus toch wel af en toe op, al is het in het donker. Dat klinkt bemoedigend. Fijn dat ze vanmorgen goed heeft zitten eten, heeft ze mooi wat extra vocht binnen.
Kennelijk is het daar heel veilig
Maar dan komt ze dus altijd vanaf het voeteneind aan sluipen
ellepel schreef:ik moet er ineens aan denken..als ze in het donker wel wil.
kan het zijn dat jij haar aankijkt in het licht?
veel katten vinden dat namelijk wat te confronterend.
probeer haar dus niet in de ogen te kijken,kan misschien wel helpen
Zal er eens extra op letten, maar het is moeilijk om haar in de gaten te houden zonder dat ik haar - dan wel zij mij - aankijkt/volgt
of lager kijken (maar ze is niet zo groot
) Die knipoog is ook een goede!!! Ga ik mee aan de slag!