Hond een dag alleen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 02:43

Kan prima hoor, laat je je vooral geen schuldgevoel aanpraten. Voor een dag geen enkel probleem.

Punz

Re: Hond een dag alleen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 03:00

Iedereen heeft het over "droog zitten", maar is er ook voldoende schaduw? Wordt je tuin niet te heet als het onverwacht mooi weer is? Daar kunnen honden nl erg slecht tegen/ kunnen bevangen raken van de hitte ( wat dodelijk kan zijn) Verder: kan er niemand zomaar in je tuin om rottigheid uit te halen met je hond?

En last but not least:
Waarom neem je je hond niet gewoon mee naar Duitsland? Zou voor mij altijd de voorkeur hebben boven hem de hele dag in de tuin laten, met name ook omdat je aangeeft dat je hond dat niet gewend is. Het zou dus kunnen zijn dat hij halverwege de dag begint te blaffen en daar niet meer mee stopt..
Daar maak je geen vrienden mee in de buurt!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 03:16

Over de temperatuur...Het is hier regelmatig een aantal dagen 40+ graden en daar zitten ze ook gewoon buiten hoor! Het zijn geen watjes! Zolang ze drinkwater hebben is het geen probleem, ze zoeken vanzelf wel een stukje schaduw op (en dat is er in iedere tuin wel).

TS zegt al dat de tuin is afgeschermd met stenen muren, dus lijkt me sterk dat er zomaar iemand naar binnen kan. En de hond is buiten gewend dus zal ook wel niet de hele dag blaffen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:29

Even goed lezen: de hond is het níet gewend om de hele dag alleen buiten te zijn. Dat is nu net het probleem, waarom TS de vraag hier stelt.
En jouw aanname dat er in elke tuin wel een stukje schaduw is, is toch een beetje naief. Een ommuurd klein binnentuintje kan gewoon een bakoven zijn. Als er dan ook geen/onvoldoende "tocht" is, dan wordt het toch heel snel, heel vervelend voor een hond, zéker als die hond zich ook nog wat druk gaat maken. Ooit een oververhitte hond meegemaakt? ( wat gewoon niet denkbeeldig is).

Kijk ik zou het niet doen, maar zeg niet dat TS het niet moet doen, dat moet ze zelf weten. Maar waar ze dus wél over na moet denken: Is er voldoende schaduw/beschutting in de tuin én kan ze een verzwaarde ( niet om te stoten) waterbak neer zetten. Dat zijn toch dingen waar je van te voren even over na moet denken... Ookal zijn honden idd geen watjes, ze kunnen iha toch slecht tegen hitte

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:33

riagr schreef:
Even goed lezen: de hond is het níet gewend om de hele dag alleen buiten te zijn. Dat is nu net het probleem, waarom TS de vraag hier stelt.

Uit de OP notabene.
Citaat:
Hij is eigenlijk altijd wel buiten, maar dan is er dus wel iemand thuis en kan hij naar binnen, mocht ie dat willen...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 01:51

Klopt ": "maar dan is er dus wel iemand thuis en kan hij naar binnen, mocht ie dat willen"
Geen idee dus wat de hond doet als hij naar binnen wil en het kán niet..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 02:00

Die overleeft dat prima :D Een hond past zich makkelijker aan dan je denkt. En anders kan ze dat toch gewoon eens een halve dag proberen? Ik zie het probleem echt niet zo.
De mijne zijn de hele dag buiten, warm of niet. En dan is het hier ook echt warm, 30graden is een koele dag in de zomer. Kunnen ze prima hebben (en begin niet over 'gewenning' want in de winter is het hier gemiddeld maar iets warmer dan in NL).
Ze graven wel een koele kuil in het zand/gras, gaan in de schaduw liggen (de halve tuin hoeft geen schaduw te zijn, een klein stukje is al groot zat). En aangezien de tuin omheind is met een stenen muur zou het wel erg gek zijn als er nergens schaduw is. Je zit niet op de evenaar tenslotte.

En anders is er altijd nog het schuurtje. Zet er een ventilator in en het probleem is ook opgelost.

Het zijn geen mietjes :D

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 02:02

Waarom de hond niet een dagje naar de kennel brengen en de volgende dag ophalen, hebben wij pas met onze 3 honden ook gedaan voor de eerste keer omdat we een bruiloft hadden. Intussen nog even gebeld hoe het ging en ze hebben een super dag gehad. Liever zoiets dan een hele dag alleen tot weet ik veel hoe laat. Ook onderweg kan er iets gebeuren hè dan denk ik aan files of ongelukken enz.. en daar zit je hond dan in de tuin zonder dat er iemand bij hem kan zijn! Succes met je beslissing mijn voorkeur heeft het in iedergeval niet.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 02:06

my_precious schreef:
Waarom de hond niet een dagje naar de kennel brengen en de volgende dag ophalen, hebben wij pas met onze 3 honden ook gedaan voor de eerste keer omdat we een bruiloft hadden. Intussen nog even gebeld hoe het ging en ze hebben een super dag gehad. Liever zoiets dan een hele dag alleen tot weet ik veel hoe laat. Ook onderweg kan er iets gebeuren hè dan denk ik aan files of ongelukken enz.. en daar zit je hond dan in de tuin zonder dat er iemand bij hem kan zijn! Succes met je beslissing mijn voorkeur heeft het in iedergeval niet.

Citaat:
Ik had al wat dag pensions gemailt, maar helaas ziten deze al vol

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 02:10

Thirty schreef:
my_precious schreef:

Citaat:
Ik had al wat dag pensions gemailt, maar helaas ziten deze al vol

Ik zit op mijn telefoon op bokt dus mijn excuus als ik iets gezegd heb wat al genoemd is, weet niet waar je vandaan komt maar ik ken wel wat pensions die niet vol zitten zowel in Gelderland voor 8 euro per dag en in Zeeland voor 11 euro per dag allemaal incl. Eten enz

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 02:12

my_precious schreef:
Ik zit op mijn telefoon op bokt dus mijn excuus als ik iets gezegd heb wat al genoemd is, weet niet waar je vandaan komt maar ik ken wel wat pensions die niet vol zitten zowel in Gelderland voor 8 euro per dag en in Zeeland voor 11 euro per dag allemaal incl. Eten enz

TS woont in noord/oost Groningen...
Daarnaast heb je sowieso de goede entingen nodig en bij sommige ook een gezondheidsverklaring van de DA.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 02:15

Brainless schreef:
my_precious schreef:

TS woont in Noord Groningen...
Daarnaast heb je sowieso de goede entingen nodig en bij sommige ook een gezondheidsverklaring van de DA.

Dankje, dat is jammer en van de entingen klopt hadden wij ook. Even googlen in Groningen zitten er genoeg. Succes ts.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 02:18

TS heeft al diverse pensions gebeld, maar deze zitten allemaal vol.
Het is het hoogseizoen, en dan is het heel moeilijk om een plekje te vinden.
Bij de meeste moet je al vroeg reserveren, wil je een plekje hebben.

Daarnaast zijn de meeste honden rustiger als ze alleen thuis zijn dan "zomaar" een dagje alleen op een vreemde plek.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 02:44

Thirty: relax joh!
Ik zeg dus alleen dat ze moet denken aan schaduw, koele plek en voldoende water.... En rekening moet houden met de buren. Dus "dénken aan" dat is alles....

Joh... lijkt wel alsof we niet mógen vinden dat er wel haken en ogen zitten aan het de hond een dag alleen in de tuin laten. Dat jij nu vind dat het makkelijk kan, en het ook met jouw honden doen, wil nog niet zeggen dat anderen dat ook moeten vinden.

Hond zal er idd waarschijnlijk niet aan dood gaan, maar ik zou het nooit doen. TS overweegt het, moet ze zelf weten, maar dan zijn er dus een aantal dingen waar ze aan moet denken / iets op moet bedenken. Dat is alles.

Punt, wat mij betreft..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:04

Misschien kan TS een tentje wegzetten mocht er geen schaduw zijn in de tuin? Mijn hond is gisteren ook languit onder de trampoline gaan liggen, dat was blijkbaar het koelste plekje :+
Met een volle cementbak water erbij en bijv. dingen als wat gevulde Kongs enzo lijkt het me toch goed te doen als de hond het buiten zijn gewend is.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 12:48

Zo wat een berichten

Er is voldoende schaduw, omdat we een overkapping hebben, daaronder is het dus droog en schaduw
We hebben het zonder geprobeerd om hem een halve dag thuis te laten en alles is goed gegaan
Ik heb er dus wel vertrouwen in nu :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 20:30

Nog even een vraagje aan de hondenkenners :)

4 augustus willen mijn vriend en ik dus een dagje weg, maar dat is ook de dag dat mijn ouders naar de camping gaan, nu denkt mijn moeder dat dit misschien erg stressvol voor hem is als iedereen tegelijk weg gaat. Wat denken jullie ?

En ik heb zo geregeld dat de vader van mijn oom hem om 12uur even naar buiten doet ( mijn ouders gaat tegen 8 a 9 uur weg en doen hem dan naar binnen) en dat hij hem dan tegen 4u tot 20u buiten laat en daarna binnen houdt
Of kan van 12 tot 20uur ook buiten ?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 21:16

Wij zijn dan rond middernacht terug...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:22

TS waar woon je in Groningen? Wijk/dorp? Ik ga 1 augustus weer naar het buitenland maar mijn moeder pas de 7e. Mocht je dus echt graag willen dat hij even wordt uitgelaten/aandacht krijgt dan kan ik haar vragen. En anders weet ik wellicht nog wel iemand die graag uren met hem aan de wandel gaat/aandacht geeft. Mijn moeder en ik zijn ook vaak weg en onze hond is het dus gewend om veel alleen te zijn, maar zo nu en dan komen er standaard twee leuke meisjes bij ons uit de wijk hem ophalen voor een wandeling.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 21:36

Ik woon in meeden...
Mijn oom zijn vader komt ook af en toe even langs.
Hij gaat niet met em lopen. Want tis best een moeilijk hond buiten de deur.
Niet zo zeer trekken of agressief, maar tegen alles en iedereen blaffen...

Waar woon jij ?