Wat kan ik hier aan doen? (loslopend konijn)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:49

Neem even contact op met Knaag & Ko, de opvang van de dierenbescherming. Zij kunnen je vast en zeker adviseren :j
Als je hulp nodig hebt met vangen, dan hoor ik het wel! Mag ik vragen welk deel van N'gein je woont? (via pb)

edit; tamme konijnen zullen het écht niet overleven komende winter, dus het is wel verstandig om hem veilig te krijgen.

saskiakefie

Re: Wat kan ik hier aan doen? (loslopend konijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:24

En wat heb je gedaan ts?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:31

Eerste gedachte is proberen te vangen en de eigenaar zoeken.
Aan de andere kant, hier in de buurt leeft al jaren een aantal tamme/wilde konijnen en die doen het prima. Ook in de winter. :j

Ik zou een foto maken van het dier en een schuilmogelijkheid aanbieden en dan kijken of er mensen het konijn herkennen op de foto (ophangen in supermarkt, marktplaats etc, en melden bij amivedi)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 04:04

Ik heb het konijn niet meer gezien maar verschillende medebewoners wel, heb hun verteld dat het konijn het niet zou overleven zo los en dat als ze hem zien ze hem moeten vangen.
Zodra ik hem zie zal ik hem proberen te vangen en dan naar een opvang te brengen, kan hem hier onmogelijk zelf huisvesten dus het liefste moet ie gelijk door.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:22

Vraag paps of ie weer een Nijn wil, zal ie blij mee zijn :D lol, maar hij kan toch gewoon op de dierenweide erbij bij pa en ma aan de overkant?

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:58

Ja ik zou hem gewoon vangen dan hoor ts als je hem weer ziet, Het is dat je zover weg woont, anders had ik gezegt breng hem maar. 1 Konijn meer maakt mij ook niet uit:-)