Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Prisca schreef:Je neemt nu ook "overschot" uit een ander land.... dat is nog veel erger daardoor krijgt een leuk mix in Nl geen kans.
Ik heb het hier voornamelijk over de mensen die een loslopend hondje nemen uit het buitenland. Die via organisaties worden verkocht naar NL.
Als je een officiële rashond neemt uit buitenland is het iets anders dat is geen zwerf hond probleem hond uit dat land.
Amaris schreef:Gek hoor, dat dierenliefde grenzen moet kennen...
'ja er zitten er hier genoeg in het asiel'
ja en? in spanje ook
'jamaar als je er daar eentje uit het asiel haalt blijft er hier eentje zitten'
ja en? dat geldt andersom precies hetzelfde
en ik zou als hond liever een paar weken langer hier in het asiel zitten, dan in spanje/roemenie/vul maar in
Klasien schreef:Ik wil op den duur erg graag een hondje, en zou dan zo een hond uit een buitenlands asiel adopteren.
Als je op marktplaats kijkt hoeveel pups er te koop staan, en dan ook nog de bedragen erbij... Dan geef ik liever een iets oudere hond een 2e kans.
In nederlandse asiels zijn het toch vaak jack russels, herders en rottweilers, rassen die ik niet wil hebben. Bovendien betaal je dan ook een stevig bedrag.
Dus ik zou zeker wel een hond uit het buitenland halen.
Amaris schreef:Gek hoor, dat dierenliefde grenzen moet kennen...
'ja er zitten er hier genoeg in het asiel'
ja en? in spanje ook
'jamaar als je er daar eentje uit het asiel haalt blijft er hier eentje zitten'
ja en? dat geldt andersom precies hetzelfde
en ik zou als hond liever een paar weken langer hier in het asiel zitten, dan in spanje/roemenie/vul maar in
Prisca schreef:GRENZEN dicht voor dit soort gevallen.......voor ALLE dieren.
Laten we aub de problemen hier eerst oplossen.
Sta op het punt een gevalletje op te vangen die anders het asiel ingaat 12 jaar dus geen toekomst meer maar verdient wel een plek. Geef deze dieren een kans en ga in asiel kijken ipv veel geld te betalen voor een ander land zijn probleem.
Ik ben echt voorstander dit soort honden/katten/paarden enz.. daar op te ruimen en alles ook weer raszuiver te maken ipv deze troep.
En tja er zijn altijd organisaties die eraan verdienen en misschien ook bewust daarmee fokken (misschien zelfs in NL) om erop te verdienen. Triest dus daarom stoppen ermee en de handel laten doodbloeden.
Prisca schreef:Euh ja misschien wel maar waarom moet wij de troep opvangen omdat een ander land te lui is er wat aan te doen?.
Ik ben misschien idd egoïstisch maar we hebben hier problemen genoeg nu vooral rond vakantie tijd dus pak het hier eerst aan en dan kijk je een deur verder.