Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

MirandaFuego schreef:@Vuueneon:
Ja, daarom wordt allergie ook zo makkelijk gebruikt als excuus!
En ik had het ook heel erg hoor, ik werkte op een manege, maar moest daar stoppen omdat ik zo allergisch werd (van het één op andere moment) dat ik niks meer kon zien omdat mijn ogen helemaal dicht zaten, constant helemaal vol snot zat en constant doodmoe was.
Maar toch is het met de jaren verbeterd.
En ik heb er geen dier voor weggedaan.
.
Cowgirl schreef:Mijn collega op de dierenambulance had 2 weken terug 3 gedumpte kittens in een plastic zak in de kliko bak!
Ja zo kom je ook van je beesten af. Heb ik nog liever dat ze met een smoes de dieren naar het asiel/opvang brengen.
MirandaFuego schreef:@Duhelo, het verschil is dat je een goed adres zoekt, of ze bij een asiel/opvang dumpt, altijd ronde de tijd dat de vakantie begint....dan moet je geen dieren nemen m.i...
En denk je dat al die dieren weer makkelijk aan een goed adres komen, neeeee, daar moeten de mensen weer voor zorgen die wel verantwoordelijk zijn, dat houdt ook een keertje op.
Jolliegirl schreef:''Heb me gerealiseerd dat een konijn hebben toch veel werk is, dus zoek goed tehuis voor mijn 3 jarige ram.''
Vind dit toch nog wel een eerlijke nette reden hoor..
Wie zegt dat ze het diertje al die 3 jaar hebben?
Ik heb ook wel eens een fout gemaakt met een dier.
Die andere dingen.. tsja.. vakantieperiode..
Triest...
Maar JIJ maakt nog altijd zelf de keus om ze op te vangen of niet he.
Dus dan niet klagen over de drukte
Duhelo schreef:als we stoppen in dierenwinkels met konijnen verkopen, dan gaat de omzet van die winkels omlaag (= minder geld voor personeel oa, = meer ontslagen en minder tewerkstelling)
én, los daarvan,
gaan de mensen die een konijn willen er wel op een andere manier aan raken (via particulieren, op internet, volgende stap zal postorderkonijntjes zijn dan, online kiezen en laten versturen), en gaan ze zelf meer gaan "fokken" (vermeerderen dus), want ze zullen zien dat er een markt in is. (want geen konijnen meer in de winkel is meer particuliere verkoop, is nog meer vermeerderen)
kohtje schreef:Duhelo schreef:als we stoppen in dierenwinkels met konijnen verkopen, dan gaat de omzet van die winkels omlaag (= minder geld voor personeel oa, = meer ontslagen en minder tewerkstelling)
én, los daarvan,
gaan de mensen die een konijn willen er wel op een andere manier aan raken (via particulieren, op internet, volgende stap zal postorderkonijntjes zijn dan, online kiezen en laten versturen), en gaan ze zelf meer gaan "fokken" (vermeerderen dus), want ze zullen zien dat er een markt in is. (want geen konijnen meer in de winkel is meer particuliere verkoop, is nog meer vermeerderen)
Laat me niet lachen,omzet zo verminderd dat er personeel uit moet. Vind dat in winkels konijnen 9 van de 10 keer in te kleine en vooral te warme hokken zit om het nog maar niet te hebben over wat van hok ze bij zo'n konijn verkopen. Dierenwinkels doen ook aan vermeerderen want die verkopen rasloze konijntjes die ook uit de handel komen. En wat denk je zelf waar die konijntje blijven die niet verkocht worden?
Laptopmuis schreef:kohtje schreef:
Laat me niet lachen,omzet zo verminderd dat er personeel uit moet. Vind dat in winkels konijnen 9 van de 10 keer in te kleine en vooral te warme hokken zit om het nog maar niet te hebben over wat van hok ze bij zo'n konijn verkopen. Dierenwinkels doen ook aan vermeerderen want die verkopen rasloze konijntjes die ook uit de handel komen. En wat denk je zelf waar die konijntje blijven die niet verkocht worden?
Ik merk dat de meeste konijnen die wij krijgen aangeschaft zijn bij een dierenwinkel... kinderen zien een konijn, willen het en kijken er niet meer naar om.