Kat plast in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Re: Kat plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:14

Dat deed ik ook met de bakken maar de betreffende kat weigerde erop te gaan. Pas als de bak volledig verschoont was durfde ze erop echter als ze even later weer moest en er was een andere kat opgeweest deed ze het op de deurmat.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:05

Is zijn urine ook nagekeken in het asiel? Want dat lijkt me raar dat ze zo'n kosten doen aan elke kat. 'Medische keuring' houd meestal in dat ze eens naar de tanden kijken en naar het hart luisteren. Niet eventuele blaasproblemen onderzoeken.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:17

Onze kat doet dit ook, hij is nu een jaar of 7. Eerst deed hij het nooit, maar de laatste tijd is hij er ineens uit het niets mee begonnen. Volgens onze dierenarts komt dit doordat hij wat lager in de 'rang' staat, en daarom maar binnen zijn territorium af gaat zetten door overal te plassen. Hij heeft ons aangeraden om met watjes aan het begin van het oor te wrijven en dan de watjes op te hangen op plekken waar hij vaak gaat plassen. Ook zei hij dat er bepaalde sprays zijn (zo'n zelfde idee als airwick) alleen dan met een kattengeur erin (wee tniet precies hoe dat werkt) en dan ruikt een mens niet, maar de kat wel waardoor hij er misschien ook mee stopt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:22

Heb je het hem zien doen? Ben je er 100% zeker van dat hij het is? Toen ik een nieuwe kat kreeg (jaren geleden) werd er gepiest in huis en ik nam aan dat het de nieuwe was, maar het bleek de kat te zijn die ik al had.
Die kat kwam overigens ook uit het asiel, het verhaal erachter bleek niet waar, hij was afgestaan omdat hij in huis pieste. Erg fijn.

Ik moet zeggen dat hij het nu niet meer doet, maar zorgen dat je alles van de vloer houdt (schoenen/tassen/handdoeken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:55

BraveSpots schreef:
Is zijn urine ook nagekeken in het asiel? Want dat lijkt me raar dat ze zo'n kosten doen aan elke kat. 'Medische keuring' houd meestal in dat ze eens naar de tanden kijken en naar het hart luisteren. Niet eventuele blaasproblemen onderzoeken.

Hebben ze op verzoek gedaan, vandaar dat de prijs ook wat hoger lag :j

Quellian schreef:
Heb je het hem zien doen? Ben je er 100% zeker van dat hij het is? Toen ik een nieuwe kat kreeg (jaren geleden) werd er gepiest in huis en ik nam aan dat het de nieuwe was, maar het bleek de kat te zijn die ik al had.
Die kat kwam overigens ook uit het asiel, het verhaal erachter bleek niet waar, hij was afgestaan omdat hij in huis pieste. Erg fijn.

Ik moet zeggen dat hij het nu niet meer doet, maar zorgen dat je alles van de vloer houdt (schoenen/tassen/handdoeken).

Ik heb hem op heterdaad betrapt gisteren :j en dan kijkt hij je heel zielig aan :(:) ook op poepen heb ik hem betrapt in de slaapkamer. Gelukkig geen diarree :=

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:03

1 van onze poezen doet het ook.
Bij haar is het voornamelijk stress, en ze gaat ook niet graag op de bak plassen.
Hier loopt af en toe een kater rond, die hun gewoon aanvalt als ze buiten lopen en slaat e.d.
Als die er regelmatig rondloopt, plast ze gelijk weer heel veel in huis.
Loopt ie er niet, doet ze het buiten.
Pure angst dus.
Binnenkort laat ik haar steriliseren, ik hoop dat het daar ook beter van wordt.
Wil nog eens proberen een kattebak met zand neer te zetten, kijken of ze daar wel op wil.
Poepen doet ze wel op de bak, maar plassen wil ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:45

Gisteren bij de Makro een rolcontainer meegenomen en meneer heeft er meteen dankbaar gebruik van gemaakt *\o/* hij had zijn mandje gebruikt als kattenbak dus die maar meteen in de was gedaan. Ben zo blij dat hij nu gewoon lekker zijn behoefte kan doen.

Stress heeft hij geloof ik echt niet, hij speelt alsof het een lieve lust is, komt kroelen, vindt de andere katten geweldig :))

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:53

Fijn!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:54

Dat is inderdaad fijn! Niets zo ranzig als kattenpies in huis. Ik hoop dat het goed blijft gaan nu :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:58

Ik hoop het ook :j

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:58

Dat is goed nieuws TS!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:02

Jans schreef:
Gisteren bij de Makro een rolcontainer meegenomen en meneer heeft er meteen dankbaar gebruik van gemaakt *\o/* hij had zijn mandje gebruikt als kattenbak dus die maar meteen in de was gedaan. Ben zo blij dat hij nu gewoon lekker zijn behoefte kan doen.

Stress heeft hij geloof ik echt niet, hij speelt alsof het een lieve lust is, komt kroelen, vindt de andere katten geweldig :))

Een rolcontainer? Als kattenbak? Heb je daar een foto van? Ik weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen.... maar het klinkt vreselijk interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:06

Afbeelding

Zo'n lage, ding kostte 6 euro, en dan gewoon kattegrit er in als zijnde kattenbak :j ideaal voor grote katten :D

Zal vanavond even een foto maken bij die van ons thuis :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:10

ooohhhjaa!! daar ben ik ook ooit mee begonnen voor mijn poezels. Ik had wel eentje met hoge rand.

Helaas heeft minipoes de rare gewoonte om te plassen alsof ze sproeit. Ze gaat niet altijd zitten, maar soms dan plast ze gewoon recht naar achter. Heel raar. Met als gevolg dat ze dus óver de rand plaste. Jammer want op zich zijn dat ideale grote bakken.

Nu heb ik een XL hoekbak vooral voor Snoetje want dat is 5 kg poes. Ik heb wel de bak erop, maar het klepje eraf gehaald. Dan zitten ze beschut, maar kunnen toch nog de buitenwereld checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:12

Wij hebben inderdaad ook een XL normale bak, maar zelfs met het deurtje er uit past hij er nog niet door :') beest is huge! Dus tot we tegen de XXXL bak aanlopen mag hij op de rolcontainer :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:14

En op zich werken die rolcontainers supergoed. Ook makkelijk met uitscheppen, hoef je niet telkens die bak eraf te halen.

Ik denk dat ik zomaar eens mijn oude in ere ga herstellen, naast de bak die er al staat. Kijken of minipoes inmiddels 'normaal' kan plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:17

:j Wat je anders nog kan doen is een rolcontainer nemen met hoge wanden (eigenlijk gewoon een curver opbergbox) en dan aan de voorkant een stuk eruit snijden als instap :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:19

HIer sneed ik er geen stuk uit hoor, uit zo'n curver als instap. Ze sprongen gewoon over het randje om erin te komen :j
Maar fijn dat het erop lijkt dat je de oplossing hebt gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:19

Die van ons zijn te lui om er in te springen, althans, zo'n hoge vinden ze maar niks tenzij ze er in kunnen slapen :') maar die lage met kattegrit is iig een succes en dat is fijn :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:24

Als het een coon is, die wel het concept zindelijkheid lijkt te snappen (want hij gaat netjes op de kranten) dan denk ik dat 't aan de maat van de kattenbak ligt. Ik ken een fikse kater die een gewone bak te klein vond en naast de bak kakte. Die kreeg een babybadje en het probleem was opgelost :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:26

Lag bij ons ook aan de maat ja. Nu een rolcontainer en probleem opgelost :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:27

Mooi zo! Ook erg fijn voor je kat lijkt me.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:27

Jans, zo'n bak hebben wij ook op de kattenzolder staan :j Een hele grote.
Hij was in eerste instantie aangeschaft voor moederpoes met kittens. Ideáál als kattenbak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:32

:j

Straks in het nieuwe huis wil ik inderdaad ook het huis nog katvriendelijker maken. Ik ben zo gek op de katten, ze hebben nu al bijna het hele huis voor zichzelf, maar straks krijgen ze hun eigen "kattenbak-kasten" enzo. Zijn echt leuke dingen te vinden op internet :j

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:40

had ook een kat die dat deed
pff heb hem heel wat jaren gegeven om het af te leren en van alles geprobeerd! je doet hem niet zomaar weg.
maar we konden nog geen schoen of laars laten staan of tzat al onder de kattenpies of poep!! bah bah
ultimatum gesteld van doet ie het nu nog een keer (na een wilde/laatste poging het op te laten houden) dan gaat ie,
hij is gegaan helaas voor ons
naar de boerderij van me oom ,en daar leeft ie nu tussen de andere "wilde"katten ,en kan ie wereld wijd overal piesen en poepen

wat een verademing was dat geen stinkberging/huis meer nu!!

punt was bij ons
niets hielp(ja we hadden 2 bakken per kat)
hopelijk gaat het bij jouw wat beter suc6
heb helaas geen tips ik maakte het schoon met vanalles wat lekker rook

*edit ik zie dat het beter gaat nu erg fijn voor je*