Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ook kan ze soms mee naar mijn werk, maar dat is meer voor de leuk.
Amaris schreef:hoe doen anderen dat? Nou........uuuhh............. niet.
Amaris schreef:TS: je moet vooral kijken naar JOUW omstandigheden. Als jij straks echt hele dagen van huis bent, dan moet je je goed bedenken waarvoor je dan een hond neemt. Want de tijd die je niet werkt, kun je ook niet 100% tijd aan de hond geven.
Je zult ook eens boodschappen moeten doen, sociaal leven moeten doen, en dan kan de hond ook al niet mee.
Ik zou ook zoooo graag een hond willen, maar dan denk ik: waarvoor? Voor die 4 uurtjes per dag dat ik er wel ben tussen 18.00 uur en 22.00 uur (want als wij slapen is hondlief ook weer alleen). En in het weekend moet ik weer boodschappen doen enz.
aerdenhout1 schreef:Toch denk ik dan.... waar zou een hond zich beter voelen... in een asiel in een hok van???... zeg 2 bij 3, of lekker thuis bij iemand die dan wel werkt van 9 tot 5, maar dan ook elke dag een baas die je kent en waar je een band mee hebt en je overdag sowieso al meer beweging vrijheid hebt dan in een hok van de meeste asiels?????
Dan krijgen ze bijna altijd beter eten, meer aandacht al is dat dan misschien in de avond i.p.v. overdag door het personeel..................Tja... moeilijk! Maar als ik zelf een hond zou zijn, zou ik toch kiezen voor de dag alleen met een fijn bed ( bank! ) en lekker eten met wat extra's tussen door en een baas die ik ken en van me houd, dan overdag met mensen( Personeel) en de hele nacht alleen met gehuil van mijn vrienden die nog een baasje zoeken!

aerdenhout1 schreef:Toch denk ik dan.... waar zou een hond zich beter voelen... in een asiel in een hok van???... zeg 2 bij 3, of lekker thuis bij iemand die dan wel werkt van 9 tot 5, maar dan ook elke dag een baas die je kent en waar je een band mee hebt en je overdag sowieso al meer beweging vrijheid hebt dan in een hok van de meeste asiels?????
Dan krijgen ze bijna altijd beter eten, meer aandacht al is dat dan misschien in de avond i.p.v. overdag door het personeel..................Tja... moeilijk! Maar als ik zelf een hond zou zijn, zou ik toch kiezen voor de dag alleen met een fijn bed ( bank! ) en lekker eten met wat extra's tussen door en een baas die ik ken en van me houd, dan overdag met mensen( Personeel) en de hele nacht alleen met gehuil van mijn vrienden die nog een baasje zoeken!

.
Ik neem een hond voor mezelf en niet om hem vervolgens door andere mensen uit te moeten laten laten. Je neemt toch ook geen kind om deze vervolgens 5 dagen naar de creche te brengen?
Relaxed schreef:Om die reden nemen wij dus geen hond, hoe leuk ik het ook zou vinden..Ik neem een hond voor mezelf en niet om hem vervolgens door andere mensen uit te moeten laten laten. Je neemt toch ook geen kind om deze vervolgens 5 dagen naar de creche te brengen?
kohtje schreef:Sorry niet mee eens. Ik heb een hondenpension. Je wil niet weten hoeveel mensen dat zielig vinden maar wel hun hond de hele dag alleen hebben zitten en dan het liefst in een bench want anders sloopt die alles. Dat soort honden zijn hier de eerste dagen niet te houden omdat ze niet weten wat ze het eerst zullen gaan doen. Hier krijgen ze ook wat lekkers hoor. S'nachts huilen (in een asiel dan) omdat die nog geen baasje heeft? Kom op zeg,beetje overdreven ,het is een hond geen mens.

Tegenwoordig werk ik 5 uur per dag, dus dan is het helemaal ideaal. M'n hond doet z'n ding op de boerderij en ik zit rustiger op mn werk zonder dat ik continu hoef te denken wat hij aan het doen is.
ThornForest schreef:Ik ben het niet met je eens als je het over 'een ander slag volk' hebt wanneer je over een bench praat. Ik heb een Engelse bull en de fokker raadde aan een bench te kopen omdat deze honden van nature grote slopers zijn. Wij hebben de 1e paar keer de bench 's nachts dicht gehad en ook wanneer we overdag weg waren. Daarna hebben we geprobeerd de bench open te laten dit gaat goed, de bench staat nu ook altijd open. Maar ik ken ook andere mensen met het zelfde ras die de hond absoluut niet ergens alleen kunnen laten want dan gaat hij slopen. Dit zijn overigens 'normale doorsnee' mensen. Als je een bench in huis hebt hoeft dat dus niet altijd aan het 'type volk' te liggen of aan de opvoeding. Bij sommigen honden zit het ook in hun aard.
ThornForest schreef:Ik ben het niet met je eens als je het over 'een ander slag volk' hebt wanneer je over een bench praat. Ik heb een Engelse bull en de fokker raadde aan een bench te kopen omdat deze honden van nature grote slopers zijn. Wij hebben de 1e paar keer de bench 's nachts dicht gehad en ook wanneer we overdag weg waren. Daarna hebben we geprobeerd de bench open te laten dit gaat goed, de bench staat nu ook altijd open. Maar ik ken ook andere mensen met het zelfde ras die de hond absoluut niet ergens alleen kunnen laten want dan gaat hij slopen. Dit zijn overigens 'normale doorsnee' mensen. Als je een bench in huis hebt hoeft dat dus niet altijd aan het 'type volk' te liggen of aan de opvoeding. Bij sommigen honden zit het ook in hun aard.