Wesley update 2,5 jaar later, tijdperk ten einde, bijna 16

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Re: Wesley update 2,5 jaar later, jonge honden blessure met 14,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:44

Met max gaat het best wel goed eigenlijk.
Lief dat je ernaar vraagt.
Hij weegt 38 kilo. Gelukkig maar dat hij niets aan zijn poot mankeerd want ik krijg m echt de trap niet opgetilt.
Heb fotos van m onderaan mn profiel :D

De da had m flinke verdoving gegeven zodat max langer rustig zou
Blijven om zijn ademhaling rustig te houden. Hij is echter al weer redelijk
Bij de tijd. Hij zwalkt maar kan zelf lopen, redde het net zelfs al zelf de trap op
We hebben vijf minuutjes gelopen, nu slaapt ie weer.

Toen max zn heup verwijderd was (hd) vond ik het een stuk lastiger.
Hij kon natuurlijk bijna niet lopen. Gaat nog lastig worden met die stoere wesley!

Wat lekt er nu bij m dan? Heeft ie een drain?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 21:14

Urine heeft hij altijd last van na narcose, van jongs af aan al. Hij ligt zijn onderste poot, lekmatje en matrashoes vol te lekken. Gelukkig hebben we een waterdicht matras.

Hij ligt nu rechtop onrustig te piepen. Bij julliie dus alweer 5 minuten gelopen en weer plat.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:31

Ach zo naar om te horen dat gepiep :(:)
Gelukkig is t niet vd pijn omdat de pijnstiller vd operatie nog werkt.
Schijnt onrust te zijn omdat ie dan nog vaag in zn kop is.

Hoop voor je dat ie snel weer wat beter bij is.
Sterkte iig voor vanavond en vannacht!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 07:22

:Z het was een lange nacht en wordt een lange dag vrees ik. Vannacht er 4 keer uitgeweest waarvan hij drie keer naar buiten is geweest. 2 keer getild, de derder keer is hij ondersteund door mij hip/strompelend naar buiten gehupst naar het verste punt van een stukje tuin om daar te gaan plassen.en terug weer getild door mijn mannetje die ik wakker heb moeten maken daarvoor.

Vanmorgen wilde hij percee met de anderen mee met wandelen 8)7 maar dat gaat dus niet. Dus hij is naar de berm betild, heeft daar rondgehupt/scharreld gesnuffeld. Niets gedaan en na 5 minuten glazig staan was hij blij weer naar binnen getild te worden. Net wat lichtverteerbaar nat voer gehad en zijn pillen. Hij ligt nu weer zo n beetje te slapen.

Ik kan hem helaas niet tillen dus vandaag wordt het hup/strompelen ondersteund door mij naar de ruin en terug. Ik heb wel iets geslapen tussendoor. De matras is een goede reserve antidoorlig matras van mezelf met afwasbare hoes en die slaapt erg goed. Past net een baas en een hond, Wesley is zo eigenwijs dat ie desnoods liever omvalt en brokken maakt dan even waarschuwen dat hij gaat spoken.

Dadelijk een hapje eten en dan ga ik nog even plat, energie opdoen voor vandaag.

Edit maar eerst meneer maar even naar de ruin geholpen, heet meeste heeft hij zelf gehipt en even wat geplast en regenwater gedronken. Daarna kwam hij tot de conclusie dat de mand niet past met een rechte poot. Dus hij ligt onder protest weer op het matras. Nu eten en slapen.

Zodiac hoe is het met jullie hond?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:35

Pff herkenbaar jouw verhaal van de heupkop verwijdering.
Zo lastig en pijnlijk voor ze dat ze hun poot niet kunnen gebruiken. Wij hebben toen
Henzelfde moeten stoeien .
Ik ben nu wel erg blij. Hij werd goed wakker en gedraagt zich bijna normaal.
Is alleen wat moe maar kan weer normaal lopen en is alert.
Ben nog wel heel bang dat ie ergens in stikt maar moet er gewoon nog aan wennen.
Max heeft ook al wat nat voer op .

Misschien kan je een handdoek onder zn buik door slaan en m daaraan ondersteunen. Is denk ik wat makkelijker tillen.

Max zn ritssluitingen:
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 11:43

Grote ritsen zonder pleisters, zien er wel mooi en rustig uit. En weer bijna normaal dus.

Met zijn tumor aan zijn poot liep hij vorige keren de dag erop ook alweer redelijk normaal ondanks dat die op zijn spronggewricht zat. Nu een heel ander verhaal. Ik weet hoe pijnlijk knieoperaties zijn, heb er zelf 3 gehad dus ik leef met hem mee.

Handdoek en brede sjaal al geprobeert, dat wil hij echt niet en omdat hij een lang lijf heeft ondersteun je niet zijn ribben maar zijn buik en darmen. Dat heeft weinig zin. Ik steek nu mijn hand achter tussen zijn achterpoten en steun hem daar. Maar hij doet het liever zelf met wat zijsteun van mij als zekerheidje.

Hij probeerde al wel onder de tafel door te lopen, met een poot over de onderrand bleef hij staan met een paniekerige blik baas help. Zijn hangbedje maar even naast het matras gezet. Hij wil zo graag op rechts gaan liggen maar dat lukt niet nog. Na wat heen en weer scharrelen is hij op een oud tuinstoel kussen in slaap gevallen weer. Alleen het gaan liggen vanuit staan vindt hij wat eng. Dan help ik zijn zere poot een beetje opzij houden, dat scheelt weer.

Gelukkig wil hij graag, daarom heeft de dierenarts het ook aangedurft. Hij ziet genoeg honden die het kopje laten hangen en niet meer willen. En dat revalideert vrij lastig zeker de eerste dagen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 18:16

Zodiac hoe is het met jullie mannetje?

Wij zijn vanmorgen naar de dierenarts gegaan voor wondcontrole. Die was heel erg tevreden over hoe de wond eruit zag, mooi rustig niet rood en al aan het genezen zelfs. Vrijdag mogen de draadjes eruit.

Vannacht wel een onrustige nacht gehad, wel alweer beter maar gisteravond laat was hij opeens misselijk door de narcose en weer even in de war. Steeds van ligplek veranderen, hijgen en een paar keer naar buiten willen. Uiteindelijk is hij rond een uur of 2 op zijn zere poot in zijn favoriete houding gaan slapen rustig tot vanmorgen om half 7 de wekker ging.

Gister avond voor het eerst gepoept, daar heeft hij nu een goede houding voor gevonden. Het op 3 poten hippen gaat langzaam over in 3 poten en een paar teennagels of voorkant van zijn voetje. Hij probeerde vanmorgen op zijn poot te staan plassen maar dat ging en mocht ook niet. Opstaan en gaan liggen wordt hij langzaam handiger in, kost nog wel moeite en met wat steun soms maar vanmorgen was hij opeens buiten in de tuin zonde dat mijn mannetje het doorhad.

Nu deze week nog erg rustig aan doen, vanaf volgende week mogen we als het nodig is langzaam zijn knietje gaan bewegen. Geschatte revalidatie tijd tot volledige genezing vanaf nu door de dierenarts 2 maanden.

Edit meneer net betrapt nadat ik een rare bonk hoorde. Er lag een broccoli op de grond in de slaapkamer en een onschuldig kijkende oude man met een grote pleister op zijn achterpoot ernaast. Het op bed springen met een broccoli tussen je tanden lukt hem nog niet. Zucht. En op het moment dat ik de broccoli opruim hoor ik de kippen wat verstoord kakelen, kan ik meneer uit het nachthok trekken op zoek naar poepjes. Is al gauw een 20 meter lopen met 2 scherpe bochten en een drempeltje. :roll:

Oftwel zijn oude gedrag komt langzaamaan weer terug. *\o/* irritant maar grappig.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:07

Fijn om te lezen dat je oude manneke zo goed opknapt en zijn streken nog niet kwijt is. Hoop voor de toekomst! Die gaat nog wel een paar jaar mee.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:32

Hoe gaat het met Wesley?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 06:46

Hoe is het met jullie hond?

Ik wilde vandaag al een update schrijven. Maar dan maar wat eerder op de dag. Na een dipje geestelijk en lichamelijk op zondag bij de oppas waar hij 2 keer op zijn billen in zijn eigen poep was gekukelt door evenwicht verliezen gaat het vrij goed. Conditioneel heeft hij een flinke dreun gehad van de narcose merken we wel, maar dat gaat langzaamaan beter.

Zijn poot gaat vrij vlot vooruit. De wond ziet er rustig uit, de pleisters blijven alleen voor geen meter zitten maar gelukkig zit hij er niet aan de likken of zo. Het lopen lijkt nu alweer op lopen voor het grootste deel van de tijd. Flink kreupel natuurlijk maar als hij wandelt gaat het op 4 poten.

Na veel omvallen is het gisterochtend eindelijk gelukt om op de geopereerde poot te gaan staan en de andere optillen. Dat blije snoetje wat hij erbij trok was echt heerlijk om te zien. Zo trots, kijk eens baas het lukt weer. *\o/* Gisterochtend nog wiebelig een klein beetje optillen. Vanmorgen was het alweer bijna vertikaal staan met goed hoog plassen tegen de struik.

Afgelopen 2 dagen ook elders wezen scharrelen, goed voor het koppie ook. Daar waar hij kan rondkeutelen los zonder dat hij het idee heeft beperkt te worden in zijn vrijheid. De anderen rennen daar ook vrolijk rond en raken dan wat energie kwijt. Door het warme weer houdt hij zich wel rustiger dus dat is beter voor zijn pootje.

Morgen naar de dierenarts weer voor controle en als het goed is hechtingen verwijderen als de wond voldoende dicht zit. En dan langzaamaan verder revalideren en conditie omhoog brengen weer.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:39

Wat fijn dat het de goede kant op gaat! +:)+
Wel fijn idd met die warmte dat ie zich toch rustig houdt, volgens mij houdt niets anders jullie Wesley tegen :=

Met mijn hond gaat het wel redelijk tot goed.
Hij is alert en kan gewoon mee lopen.
Hij is alleen véél rustiger dan anders. Hij slaapt wat meer en wil
Zelf ook niet echt verder wandelen of wat sneller lopen.
Op zich wel fijn omdat ie rustig aan moet doen maar zo ken ik m niet
Dus maak me een heel klein beetje zorgen.
Maar dat zou dus nog van de narcose kunnen zijn?

Gelukkig genezen de wonden goed. Hij zit er ook totaal niet aan dus
Daar ben ik wel heel erg blij om.
Vindt het alleen zielig dat ie niet mee op pad mag. Hij is aan huis gekluisterd.
Arme hondje.
Hoop dat ie snel weer wat meer kan en mag, kan Ie weer lekker scharrelen bij de paardjes.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 12:28

Geduld hebben, de narcose geeft meestal een flinke tik. Wesley slaapt ook meer dan normaal nu. Ik weet van mezelf dat ik tot 6 weken na de narcose nog narcose vlagen had met de smerige smaak erbij in mijn mond. :r ook onze tinker was na zijn oogoperatie zeker 2 weken trager en slaperiger dan normaal.mIk neem aan dat het voor dieren niet veel anders zal zijn. Voordeel is wel dat ze zich daardoor wel rustiger houden. Zeker met dit warme weer geen overbodige luxe.

Jullie hondje wil dus zelf niet verder wandelen, gewoon rekening mee houden, ze hebben wel in zijn keel lopen wroeten. Hebben jullie nu een tuigje ipv een halsband daarvoor? Wesley moeten we idd vooral afremmen. Die wilde gister door het hoge gras gaan rondstappen maar dat ging toch nog niet. :n als het aan hem ligt blijft hij doorlopen terwijl hij ook nog terug moet daarna.

Eergister ging hij iets te vrolijk aan de wandel op een plek waar hij normaal rustig is. Hij schoot in een halve hobbel draf/galop ervandoor over het zandpad richting een bosje waar de honden niet los mogen. In de brandende zon. Voor ik bij hem was met mijn krukken was hij daar al. Een soort trage sprint van ruim 250 meter. Hij kapot buiten adem en heel erg warm. En dan nog terugmoeten ook. De riemen lagen nog in de auto. Daar maar even illegaal hem in de schaduw gelegd, laten afkoelen en op adem komen en toen weer erg traag terug naar de auto. Dezelfde 250 meter brandende zon. Dat was toch wel een beetje teveel voor hond en baas trouwens. Bij de auto daarna heerlijk een uur in de schaduw gezeten met water en koekjes. Wat ook mijn bedoeling was eigenlijk.

Hij ligt nu gestrekt op het matras heel hard kwispelend te galopperen in zijn slaap. <3 .

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 00:07

Dat is wel heel fijn om te horen, dan hoef ik mij al minder zorgen te maken.
We hebben idd een tuigje nu. Is eigenlijk een anti trek tuig omdat een normaal tuig over de borst loopt en daar ligt ie ook open. Deze loopt onder de oksels. Al laten we m igenlijk vooral los lopen.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:59

karuna schreef:
Hij ligt nu gestrekt op het matras heel hard kwispelend te galopperen in zijn slaap. <3 .

Hihi...wat schattig! <3

Wat fijn dat hij zo goed herstelt!

Mijn hond van 15 heeft ook een kruisbandblessure opgelopen pas geleden.
De dierenarts en de fysiotherapeut zeiden ook dat het bijna alleen maar voorkomt bij jonge honden.
Bij mijn hond hebben ze opereren afgeraden, omdat ze niet op drie poten loopt.
Ze krijgt nu pijnstillers/ontstekingsremmers, anabolin en ze loopt nu iedere week in de aquatrainer.
Gelukkig lijkt het steeds wat beter te gaan.

Heeeel veel beterschap aan je hond!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 20:13

Jullie die niet opereren dus maar 15 wow wat een leeftijd. Maar anabolen gaan niet samen met zijn pillen en aquatraining is hier niet in de buurt. Toevallig gister op tv een dorp verderop een 14 jarige terrier met hetzelfde probleem. Die laat zich nu voortrijden in een steekkarretje door zijn even zo oude baas.

Wesley gaat redelijk nu, lopen gaat vrij aardig, alleen lijkt hij meer pijn te hebben op de een of andere manier en is knietje iets dikker. Morgen bellen voor info.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 22:17

Inmiddels weer een flinke tijd verder en op vakantie geweest. De dag voor vertrek mocht hij alles weer doen. Knietje wastoch nog steeds wat dik en rood maar hij leek er geen last van te hebben. De tweede dag kwamen we erachter dat een plukje haar in de laatste hechtinggat was gaan groeien dat een lichte ontsteking gaf. Met veel peuteren die eruit gekregen met een pussig wondje als gevolg. Na twee dagen was die mooi dicht en de roodheid ook weg.

Op vakantie heeft hij langzaam conditie opgebouwd ondanks warm weer. De eerste heuvels gingen erg moeizaam maar de laatste week. Berg en rots op en af. Camper in en uit. Op het strand ronddollen met je vriendje. Geen probleem meer. Zijn rechterdij heeft ook weer een beetje een gespierde vorm.

Alleen heeft hij op de laatste stranddag iets teveel gedaan. Hij was achter een verkeerde hardloper aan gegaan en ruim 500 meter erg mul zand is voor oude honden toch wat teveel. Hij liep gewoon mee naar de camper moe maar stijfjes. De eerst volgende stop weer volledig op drie poten kreperend van de pijn. |( toch de dierenarts maar gebeld. Was het zijn knie had hij meteen last moeten hebben. Voorlopige gok of zwaar overbelast en een spier in de knoop of iets neurologisch, aankijken dus.Het was die dag exact twee maanden geleden.

De daglater ging al een stuk beter, zat een dikke spierknoop op zijn rechterheup van het te lang zwaar zand lopen. Hij loopt nu twee dagen later al weer bijna helemaal normaal weer. Was dus flinke spierpijn van het rennen.

Op naar geen idee hoe lang nu weer. *\o/*

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:35

Wat fijn om te horen dat je oudje het toch weer zo goed doet. lekker dollen en rennen. Misschien niet altijd even goed, maar het is geen hond voor rustig aan doen. Ik denk dat je nog steeds geniet als je dat oude manneke nog lekker zijn gang ziet gaan. Ik hoop dat je nog lang mag genieten van je oudje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 22:24

Het is weer tijd voor een update. Zijn rugverdraaiing en knie zijn weer over. Heel af en toe heeft hij in draf een raar hupje maar daar heeft hij geen hinder van gelukkig. Wel heeft hij ons afgelopen weken behoorlijk in zorgen laten zitten. Vanuit het niets ging hij kwa conditie flink achteruit. Opeens erge kast van zijn stemband. En ook geestelijk was zijn lol er wat af aan het gaan omdat hij echt belemmerd werd in zijn bewegingen en inspanningen.

Afgelopen weekend echt zitten dubben wat te doen. Aan de ene kant wilde hij erg graag, lokte uit tot spelen om dan na een paar seconden nagenoeg geen lucht meer te krijgen. Dus eigenlijk geen kwaliteit van leven meer. Maandag de dierenarts gebeld voor overleg. Komt hij met de tegenvraag. Hoest hij, nee en door de antibioticum kan hij geen kennelhoest krijgen. Klinkt het stembandgedoe natter dan normaal. Ja nu je het zegt inderdaad.

Wat blijkt, Wesley heeft waarschijnlijk een kou gevat waardoor er slijm is gaan zitten in zijn keel en bijholtes. Maar door zijn medicijnen zijn de normaal belangrijkste symptomen onderdrukt. We zijn maandag gestart met slijmoplossers en binnen een paar uur alweer een totaal andere hond. Dit moeten we tot maandag volhouden en dan afwachten hoe het verder gaat.

Veel meer lucht, minder geroggel en veel en veel blijer.Nu een paar dagen later is zijn conditie heel wrg verbeterd, gister al lekker over de hei gescharreld. Hij heeft flink rondgerent zonder benauwdheid. En vandaag voor het eerst sinds tijden met de scootmobiel een wandeling gemaakt. Ruim anderhalve kilometer, ik durfde niet verder te gaan. Maar hij was niet moe of buiten adem toen ik terugwas.

Op naar leven nummer geen idee hoeveel, hopelijk gaat dit weer een tijdje goed met zijn 14 jaar en 9 maanden.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:50

Gelukkig is dit probleem ook weer opgelost. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Jullie gaan gewoon weer vrolijk door met jullie jonge oudje.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:01

Wow, dat is zeker een jong oudje!
En hij heeft echt ontzettend veel levens :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 08:53

Het is weer tijd voor een update. Veel gebeurt afgelopen periode. Twee keer gedacht ok dit was het dan, een keer stikte hij bijna zelf, gelukkig was dat weer vlot over. E tweede keer vlak erna stond hij geestelijk op het punt om het op te geven.

Maar de oorzaak een hardnekkige verkoudheid met slijm die in zijn keel hardnekkig zit te wezen. En zijn tweede stemband is iets verlamd daardoor blijkt. Weer een heel goede controle gehad bij de dierenarts omdat meneer zich geestelijk weer puppie voelt. Hart longen en conditie heel goed. Voor het slijm heeft hij nu slijmoplossers om het slijm te laten afvoeren. En verder laat maar gaan wat hij wil. We weten nu hoe we de kramp van de stemband kunnen opheffen, een bepaalde kneep in de keel voor als hij weer eens dichtklapt.

Maar meneer heeft op een enkele keer stemband ellende na nergens last van. Hij speelt, rent, doet pogingen tot vieze spelletjes met onze kleine teef. :') sneeuw was weer helemaal het einde natuurlijk. Alles wat rustiger dan een tijd geleden en wat kortere periodes achter elkaar. Maar ja mag het met over een maand 15.

Hoe lang houdt hij het vol, geen idee. Ook de dierenarts had twee weken geleden, het lijkt wel alsof ie het eeuwige leven heeft zo taai. We bekijken het per dag, maar vooralsnog heeft hij er nog lol in zonder al te veel lichamelijke ongemak.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:44

Wat een super update, wel weer even spannend geweest maar jeetje het is echt een taaie :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:11

+:)+

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:33

Ondanks alle kwaaltjes gaat hij nog vrolijk door! Zo fijn om te horen dat hij gewoon zijn gangetje gaat en nog steeds denkt dat hij een jonge hond is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 16:12

Even een heel korte update. Wesley s nu een BH een bekende hond :D bij het fimpje van serious resque is een oude hond in beeld. Dat is onze grijsneus afgelopen vrijdag. Hij lag heerlijk te genieten van de mensen en aandacht. :j

http://www.youtube.com/watch?v=b2K6iJ5w ... video_user

Linkje zou het moeten doen.