Ik zit op mn fietsje, en kom tegen ...........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:33

Als je vlak bij water woont zou het kunnen dat het een zoet-waterkreeft is.
Die zijn waar ik woon ook heel veel (en daar zwemmen mensen tussen die er geen weet van hebben :') )
Anders denk ik inderdaad dat ie ontsnapt is...
Ik vind m trouwens wel schattig eigenlijk, hoe die daar omhoog komt :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:34

Ben je daarna weer verder gefietst?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:34

Blegh!

Ennuh, slootje springen denk ik voortaan ook heel anders over! Je zal er maar met je pootjes in komen :oo

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:35

Oh die beesten lopen hier met tientallen tegelijk, is grappig als de kraaien ze willen pakken, kijken wie er wint ze staan altijd zo stoer te zwaaien met die knijpers van ze :Y) wel sneu want ze worden wel vaker doodgereden.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:35

misschien moeten we het begrip ' kikkerlandje ' maar gaan veranderen in ' kreeftenlandje '

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:36

Mijn hond sprong in het water, bovenop meneer kreeft :+ Hij springt uit het water en dat beest blijft gewoon hangen. Ik heb doodsangsten uitgestaan :Y)

Hier (midden in de randstad met enkele stilstaande riviertjes) zitten ze dus ook genoeg

smeetjoew

Re: Ik zit op mn fietsje, en kom tegen ...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:38

Wow dat beest kijkt echt levensgevaarlijk :')
Ik zou ook perplex staan als ik die zou tegenkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:38

Hee reed je net op de Kalfjeslaan in Amstelveen/Amsterdam toevallig? Ik liep daar echt een uur geleden en toen kwam ik net zo´n eng ding tegen!

Het is idd een zoetwaterkreeft, je mag ze vangen Jans ;) wel even checken of je een vergunning nodig hebt. Ze zijn een plaag en schijnen de inheemse vissen (??) te bedreigen dus veel gemeenten willen dat ze gevangen worden, en met de juiste bereiding schijnen ze lekker te zijn. Maar ja ze zien er zo eng en vies uit en tegelijk wil ik ze niet doodmaken dus ik doe het niet hoor :+
Edit, wat Mikey hieronder zegt, ze zijn dus uitheems en daarom mogen ze gevangen worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-12 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:39

Zoetwaterkreeftjes kwamen altijd wel voor in Nl. Die zijn beschermd. Dit lijkt me een amerikaanse zoetwaterkreeft. Die zijn groter, en eten NL waterfauna op. Ze hebben geen natuurlijke vijanden hier. Het is een plaag en je mag ze vangen en opeten, heb ik begrepen.

Fenrir

Kalfjeslaan is inderdaad echt een soort verzamelplek voor zowel padden als rivierkreeften :=

ietjelover

oke leuk zo'n topic :P
ben gister nog met onze hond in het vennetje gaan zwemmen :P,
en bij ons stikt het van de sloten! gelukkig ben ik er nog nooit een tegen gekomen!
wij wonen in het zuiden, misschien dat ze het hier nog niet zo leuk vinden

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 17:41

whahahahaha nee ik woon in Hoofddorp, maar ik zou best eens kreeft willen eten! Zou 't alleen niet over mijn hartje kunnen verkrijgen zo n beestje dood te maken (A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:24

Ik haal ze levend bijde makro normaal. Ik maak
Ze ook zelf dood :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:28

Je moet hem wel even oppakken en hem terug in de sloot plaatsen, zo gaat die echt dood!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:31

Ze kunnen wel even zonder water hoor. Bij mij staan ze gerust een dag, maximaal 2 in de koelkast terwijl ze nog leven. Ik doe er dan nat papier bij maar wild zoeken ze zelf het water weer op als ze dat nodig hebben.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:35

Zet je levende dieren gewoon levend in de koelkast???? En je gooit 'm dan zeker ook levend in kokend water? :n
Sorry hoor, maar we staan met zn allen op ons kop als een paard 10 minuten met zn kop in de krul moet, maar een kreeft in de koelkast zetten is wel acceptabel??

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:38

volgens mij ben ik heel dom want ik wist niet dat er kreeften leefden in slooten.
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
hihihi

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:41

Baaaah
vuurneon schreef:
Hihi letterlijk een lopend buffet :')

_O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:47

Ik heb nog nooit zo'n kreeft buiten zien lopen. :+ Je zal het maar tegenkomen. :=
Snap dat je nog even bent teruggegaan om te kijken wat het nou precies was. :')

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:51

IEEEEEEEH!!! Zo 1 kwam ik een keer in de gang op mijn werk tegen!!!!!!! ( ik werk in een verzorgingshuis :') ) Wilde hem buiten zetten, maar hij viel me zowat aan joh :') ! Na eerst gillend weggerend te zijn, toch een vaas overheen gezet, en naar buiten gegooid.. Ieeeeh!

Ik snap dat je schrok _O-

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:51

smeetjoew schreef:
Zet je levende dieren gewoon levend in de koelkast???? En je gooit 'm dan zeker ook levend in kokend water? :n
Sorry hoor, maar we staan met zn allen op ons kop als een paard 10 minuten met zn kop in de krul moet, maar een kreeft in de koelkast zetten is wel acceptabel??

die kreeften leven in koude gebieden dus de koelkast is het natuurlijkste voor die beestjes en zodra ze op kamertemperatuur staan zijn ze verdoofd en zodra ze het water raken zijn ze al praktisch dood.
dus is hele acceptabel en ja ik ben een vegetariër maar ik kook die beestjes ook gewoon ( en sterk dat die krengen kunnen zijn )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:56

smeetjoew schreef:

daar geef ik jou nou groot gelijk in!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:03

Geweldig dat beest XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:07

smeetjoew schreef:

Ze raken in een soort slaap in de koelkast.. Ik vind het niet meer dan normaal, maargoed ik ben dan ook hobbykok en heb me er in verdiept. In tegenstelling tot sommige beweringen die hier kangskomen En pbtjes die ik krijg :)

Overigens sta ik niet op mijn achterste benen als een paard in de krul moet lopen. Ik eet ook gewoon paard en ik zou ook gewoon mijn eigen kippen slachten als ik ze zou hebben.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:08

ontsnapt uit de keuken en probeert nu te liften,, HEE,, HELP MIJ!!

wij komen die kreeften hier echt niet tegen in het oosten :') (uitzondering is toch echt wel de pan)