Wat we nu toch mee hebben gemaakt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat we nu toch mee hebben gemaakt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:21

idd dit is beter dan de meeste keren deze konijnen krijgen een kans , op de zorgboerderij die ab bekend staat om het dumpen ( :( ) zouden ze dit nooit doen... laat staan een ram casteren , het is niet de manier maar top aan de ene kant!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:13

Met de rest eens, als ze niets om ze had gegeven had ze ze niet laten behandelen bij een arts voor scheve tanden en laten castreren. Dan had ze wss ook neit zoveel spullen voor ze. Maar als ik haar was had ik die man er uit gedaan haha

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:32

benangelique schreef:
Toch wordt je als eigenaar bij een opvang met de nek aangekeken als je afstand komt doen is mijn ervaring. Ik snap het dus wel, al praat ik het niet goed.

Heb ik ook gehad! Ik had altijd konijnen (3 stuks) en toen ik een windhond adopteerde moest ik wel zeker zijn dat beide samenkonden.
Ging prima, echter na een half jaar ging het volledig mis en deed de windhond niks anders dan proberen de konijnen te pakken te krijgen.

Uit veiligheid voor de konijnen besloten om hen naar een opvang te brengen.
Ik gaf ALLES mee wat ik had, hokken (meerdere binnen en buitenhokken in perfecte staat), voeding, ontworming (de dag ervoor nog bij de DA ontwormd),
entingsboekjes (had ze nog laten enten de dag voordien),
speelgoed, kammetjes, dekentjes en heb zelfs per konijn een net bedrag gedoneerd aan de stichting.

Mijn 2 jongste konijnen (oudste herplaatst bij mijn zus die haar nu nog heeft) kwamen op hun website als 'zwaar mishandeld binnengekomen,
eigenaars hebben ze hier zonder boe of ba gedropt, vol met wormen, hadden geen dierwaardig bestaan, moeten samen geplaatst worden'.

Oooooooooh wat was ik kwaad! Meerdere mensen kenden mijn konijnen en ik kreeg dus telefoontjes van 'hoe kan je dat nu doen!' en dergelijke.
Ben mijn konijnen dezelfde dag nog gaan halen en heb hen naar een andere opvang gebracht die wél eerlijk was!
Konijntjes hadden na 2 dagen een prachtige nieuwe thuis en heb nog steeds contact met de nieuwe eigenaren :j

Ik ben tevens ook van mening dat de vrouw het wel degelijk goed voor had met hun konijntjes, zo te zien heeft ze er echt wel goed voor gezorgd!
Geeft uiteraard geen excuus om hen zomaar voor de deur te zetten, maar wie weet wou de man ze DIRECT weg of durfde ze het gewoon niet om in het 'openbaar' de konijntjes af te zetten?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:13

Chipieke, dat is echt verschrikkelijk oneerlijk dat een opvang zo oordeelt! Kan me voorstellen dat je je konijntjes zo snel mogelijk hebt opgehaald.
Ik vind het wel goed van je dat je in het belang van de konijnen hebt gedacht! :)

Fijn dat ze nu een goed tehuis hebben en je nog contact hebt met de nieuwe eigenaren :j

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:28

wees blij dat ze ze nog bij je neerzetten. Hier liep vorig jaar opeens een konijn op het erf, de bijbehorende cavia liep bij de buren. En het jaar ervoor liep er 1 bij de paarden in de weide...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:34

Ik heb het idee dat deze mevrouw de konijnen direct op dat moment buiten de deur moest zetten van haar man. Zit duidelijk onder de plak... Maar dat wachten tot de opvang open was bij hem geen optie meer was en dat hij ze anders eigenhandig buiten zette. Hoe laat is de mail verstuurd?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:41

Jeetje.. Gewoon voor de deur gedumpt in plaats van netjes brengen?
Wat een mentaliteit.
Ze hingen aan het behang? Dan hadden ze ze toch even een nachtje in de kooi gelaten gewoon?
Je kunt er niet vanuit gaan dat een opvang in de zomer plek heeft zelfs. De nijnen zo achterlaten vind ik dan ook echt niet kunnen.
Heb zelf een cavia opvang gehad en keek mensen juist niet vervelend aan. Ik was inderdaad blij dat ze de dieren keurig afstonden en mij lieten zoeken naar een nieuwe baas.
Dat beeld is dus niet helemaal correct denk ik als mensen denken dat ze raar aangekeken worden en dus maar niet durven te brengen.
Bij mij konden ze niet gewoon dieren voor de deur zetten. Ik woonde midden in de stad op 3 hoog..

Succes met het vinden van een fijne nieuwe baas!

*chipieke.. Dat klink vaag! Heb zoiets nog nooit eerder gehoord van een opvang. Gelukkig zijn de meeste opvang adressen echt niet zo hoor!