benangelique schreef:Toch wordt je als eigenaar bij een opvang met de nek aangekeken als je afstand komt doen is mijn ervaring. Ik snap het dus wel, al praat ik het niet goed.
Heb ik ook gehad! Ik had altijd konijnen (3 stuks) en toen ik een windhond adopteerde moest ik wel zeker zijn dat beide samenkonden.
Ging prima, echter na een half jaar ging het volledig mis en deed de windhond niks anders dan proberen de konijnen te pakken te krijgen.
Uit veiligheid voor de konijnen besloten om hen naar een opvang te brengen.
Ik gaf ALLES mee wat ik had, hokken (meerdere binnen en buitenhokken in perfecte staat), voeding, ontworming (de dag ervoor nog bij de DA ontwormd),
entingsboekjes (had ze nog laten enten de dag voordien),
speelgoed, kammetjes, dekentjes en heb zelfs per konijn een net bedrag gedoneerd aan de stichting.
Mijn 2 jongste konijnen (oudste herplaatst bij mijn zus die haar nu nog heeft) kwamen op hun website als 'zwaar mishandeld binnengekomen,
eigenaars hebben ze hier zonder boe of ba gedropt, vol met wormen, hadden geen dierwaardig bestaan, moeten samen geplaatst worden'.
Oooooooooh wat was ik kwaad! Meerdere mensen kenden mijn konijnen en ik kreeg dus telefoontjes van 'hoe kan je dat nu doen!' en dergelijke.
Ben mijn konijnen dezelfde dag nog gaan halen en heb hen naar een andere opvang gebracht die wél eerlijk was!
Konijntjes hadden na 2 dagen een prachtige nieuwe thuis en heb nog steeds contact met de nieuwe eigenaren 
Ik ben tevens ook van mening dat de vrouw het wel degelijk goed voor had met hun konijntjes, zo te zien heeft ze er echt wel goed voor gezorgd!
Geeft uiteraard geen excuus om hen zomaar voor de deur te zetten, maar wie weet wou de man ze DIRECT weg of durfde ze het gewoon niet om in het 'openbaar' de konijntjes af te zetten?