Ik kan jullie wellicht wat meer vertellen over deze keuring. Hier in het topic werden al opmerkingen gemaakt over de polderweg en ik kan wel zeggen dat de AKC ontzettend trots is dat dit evenement gehouden gaat worden bij het nieuwe clubgebouw
Dit is tegenover het scoutinggebouw en is op dit moment nog in aanbouw, niet zo vreemd dat het nog niet echt bekend is, zelfs niet bij Apeldoorners. Bij dit soort shows letten ze op verschillende dingen. Ze kijken gewoon naar de bouw van de hond. Ze kunnen natuurlijk in de meeste gevallen niet naar een rasstandaard kijken, maar wel naar algemene dingen. Om even in jip-en-janneke taal te blijven, kijken ze bijvoorbeeld naar de hoekingen aan de achterhand, het front, de bouw van de kop, etc. Hoe staat de hond op zijn poten, hoe is zijn gangwerk? Ook wordt als ik het goed heb het gebit van de hond bekeken.
Je mag inschrijven op de show wanneer je niet mee mag doen met een normale rashondenshow. Dan hebben we het dus over stamboomloos, niet erkende rassen, kruisingen, maar ook over castraten, foutkleuren, etc.
Beau (ook geweldig knappe sportieve beagle!) en ik zijn er absoluut bij, maar we doen niet mee. Ik vrees dat bij het kijken van het gebit er anders vingers gaan missen bij keurmeesters
En zelfs al zouden er geen gebitten gekeken worden, dit is iets waar ik Beau geen plezier mee doe.Ik neem aan dat iedereen een beetje bekend is met het normale 'showen' van honden, want dit wordt ook hier verwacht. Het is niet omdat het een rasloze show is, dat je bij wijze van spreke in je roze tutu rondjes mag rollen over het veld. Je moet wel echt netjes een rondje kunnen lopen en je hond in stand houden etc.
met mijn teef loop ik shows dus heb wel ervaring