Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Colorado schreef:Door de hond gegrepen... Ik wil niet overkomen als een zeikerd, maar breng hem nou alsjeblieft naar de vogelopvang. Ik heb niet het idee dat jullie hier ervaring mee hebben en hem naar de opvang brengen kost je niets. Het is hartstikke gaaf natuurlijk om het zelf te doen, maar het beestje gaat imo toch echt voor. Bij de opvang hebben ze het goede voer en hebben ze soortgenoten voor hem waar ze hem waarschijnlijk samen mee uit zullen zetten, daar kan hij ook niet gegrepen worden door een hond en ze weten precies hoe en wat. Daar zullen ze het wondje in zijn nek ook goed in de gaten kunnen houden en zo nodig behandelen.
Maar ik zal het hierbij laten, niet mijn zaak.
8AngelEyes8 schreef:Tortelduiven voer in de kooi leggen en een bakje fris water.. Hij zou zelf moeten eten en drinken..
Als hij niet zelf drinkt gaat hij met zijn oogjes knijpen.. Pak hem dan op houd hem met zijn kop naar beneden en houd hem even met zijn snavel in het water.. Als hij echt dorst heeft gaat hij drinken anders zet je hem weer terug..
Je kunt zien als hij al vliegen kan door zijn vleugel op te tillen en eronder te kijken.. Als dit helemaal dichtgegroeid is met veren en je geen kale stukken meer ziet kan hij vliegen (denk dat hij nog te jong is)
Wel is hij groot genoeg om zelf zaadjes te eten, dus strooi het gewoon in de kooi op een bultje.. Met de hand voeren heeft geen zin..
Wat vreselijk

LauraBloem schreef:Nee,dat begrijp ik.
Zo'n vogelopvang zou je eigenlijk niet een vogelopvang mogen noemen