Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) die houdt ik altijd netjes aangelijnd, jammer dat andere mensen hun honden altijd los laten lopen zelfs als ik waarschuw dat de mijne kan bijten, Oh maar mijn hond doet niks zeggen ze dan. ( het is niet dat de mijne bijt hoor maar ik ben altijd bang dat het wel gebeurd dus ik voorkom het liever )
! Ik had die man denk ik een paar rotschoppen gegeven! Wat?! Wil jij jouw hond niet opvoeden? Dan voed ik jouw wel op
'
.. ShauniBef schreef:Oef..! Ik had die man denk ik een paar rotschoppen gegeven! Wat?! Wil jij jouw hond niet opvoeden? Dan voed ik jouw wel op
'
sallandval schreef:ShauniBef schreef:Oef..! Ik had die man denk ik een paar rotschoppen gegeven! Wat?! Wil jij jouw hond niet opvoeden? Dan voed ik jouw wel op
'
Aangezien de meeste honden er rustig bij staan kijken als een vreemde hun baasje een schop geeft? Dit is serieus een erg gewaagde tip, zeker als je echt met een agressieve hond te maken hebt.
! Ik weet zeker dat als ik nog een keer iemand tegen kom, en die hond MIJN hond aanvalt, en niet eens zijn excuus aanbiedt.. Nou, kom maar op.. Ik kom iig op voor mijn hond... 
princesmax schreef:Ik geloof ook niet dat dit een echte aanval was want dan had je vriend hem echt niet zo ff van zn rug af kunnen pakken.
Ik heb ook een stafford (ben geen tokkie) die houdt ik altijd netjes aangelijnd, jammer dat andere mensen hun honden altijd los laten lopen zelfs als ik waarschuw dat de mijne kan bijten, Oh maar mijn hond doet niks zeggen ze dan. ( het is niet dat de mijne bijt hoor maar ik ben altijd bang dat het wel gebeurd dus ik voorkom het liever )
eponine schreef:Ten eerste wil ik duidelijk maken dat ik in principe niets tegen stafford enz heb, mijn hond had net ervoor nog met een staffordpup " gespeeld" het is maar net hoe ze opgevoed worden! Inderdaad is mijn hond niet gebeten en ging dit om dominantie, wat mijn hond absoluut niet is, maar dat neemt niet weg dat mijn hoogbejaarde hond geen rond happende, grommende hond op zijn rug hoeft, die ook nog eens 2 x z zwaar is! Het feit dat hij daarna. Lag te stuiptrekken is voor mij gewoon not done! En al helemaal niet dat zijn baas toekeek en erbij stond te lachen...sorry hoor... Als je hond niet bij kunt houden, hou hem dan aan de lijn. Overigens betreft het hier een omheinde uitlaatplaats, dus loslopen mag in principe.
De betreffende hond/eigenaar staat hier slecht bekend, laat zijn hond rondzwieren aan boomtakken en lijkt het vechten juist aan te moedigen, is door meerdere baasjes geconstateerd.
Mijn vriend is niet gebeten, al scheelde dat niet veel. Ik weet zeker dat ik stafford er nooit afgekregen had!
Dat beeld van mijn hond, zo in shock, de tranen springen me weer in de ogen! hij was echt even van de wereld, maar dan helemaal stijf.
En ik heb als voormalig paraveterinair toch echt wel het nodige gezien, maar bij je eigen dier is dat net ff erger..
Ik zit erover te denken om waarschuwingsborden voor de betreffende baas en hond op te hangen bij de speelplaats, zou dat kwaad kunnen?
ShauniBef schreef:sallandval schreef:
Aangezien de meeste honden er rustig bij staan kijken als een vreemde hun baasje een schop geeft? Dit is serieus een erg gewaagde tip, zeker als je echt met een agressieve hond te maken hebt.
Nou, dit is wat IK zou doen he..! Ik weet zeker dat als ik nog een keer iemand tegen kom, en die hond MIJN hond aanvalt, en niet eens zijn excuus aanbiedt.. Nou, kom maar op.. Ik kom iig op voor mijn hond...
Dit is wat IK zou doen he

keona schreef:zeker aangiften doen en misschien met meerdere mensen dat doen die hier dus ook last van onder vinden pak jullie samen misschien dat dat helpt.
.
Sonja_vR schreef:keona schreef:zeker aangiften doen en misschien met meerdere mensen dat doen die hier dus ook last van onder vinden pak jullie samen misschien dat dat helpt.
.
er is niet gevochten/gebeten... dus voor de politie is er niets gebeurt, melding zou je wel kunnen doen, maar ook hier kan de politie vrij weinig mee