Hond gepakt door pitbull /stafford actie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Hond gepakt door pitbull /stafford actie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:38

De meeste Politie doet hier niets mee, maar het is wel degelijk mogelijk proces verbaal op te maken hierbij. Ik heb toen mijn hond gebeten werd hierover enkele artikeltjes hierover gekregen van de dierenbescherming. Stuur maar een pm met je mailadres als je ze wilt hebben.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:41

Be-lachelijk!!

Misschien moet er eerst maar eens een soort examen komen voordat mensen een hond mogen aanschaffen.

Honden mogen bijna nergens loslopen trouwens, maar er is bijna niemand die zich eraan houdt, jammer.
Ik wel,met mijn pitbull-achtigen...........want je kan wel nagaan wie de sjaak is op het moment dat er iets zou gebeuren.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:46

De hond ís toch helemaal niet gebeten? Ik vind het meer klinken als een licht paniekerige reactie op nogal lomp speelgedrag als ik heel eerlijk ben. TS waar maakte je uit op dat de hond wilde bijten? Het lijkt mij sterk dat je vriend sneller is dan een hond in aanvals-modus hoor... bovendien was de hond (of waren de honden) dan echt wel meerdere keren op jullie hond of op jullie afgegaan...

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:45

Aanval zeg je, maar als een hond een echte aanval doet dan is het echt menens hoor. Dan komt de andere hond er niet zonder verwondingen van af. Jou hond heeft geen verwondingen zeg je? Dan lijkt het me sterk dat dit een echte "aanval" was. Aangeven heeft geen zin. Doen ze niks mee. Al helemaal niet als je hond er niets aan overgehouden heeft. :n

Een Stafford in vechtmodus krijg je ook niet zo makkelijk van zijn tegenstander af hoor.. Die houd stevig vast. Dit was geen echte aanval.

Gelukkig is je hond in orde. Had veel slechter af kunnen lopen.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:10

Ik denk eerder dat dit een wat lomp uitgevoerd dominantiespel is geweest want een echte aanval gaat inderdaad niet gepaard zonder verwondingen en normaliter valt een hond ook geen pups aan. Je zegt dat hij jouw hond probeerde te bijten maar als zo'n hond de intentie heeft om te bijten, dan grijpt hij niet mis en dan heeft hij ook flink beet! Ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. De eigenaar zou meer rekening met anderen moeten houden want niet iedereen is hiervan gediend.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:44

Ik geloof ook niet dat dit een echte aanval was want dan had je vriend hem echt niet zo ff van zn rug af kunnen pakken.
Ik heb ook een stafford (ben geen tokkie :') ) die houdt ik altijd netjes aangelijnd, jammer dat andere mensen hun honden altijd los laten lopen zelfs als ik waarschuw dat de mijne kan bijten, Oh maar mijn hond doet niks zeggen ze dan. ( het is niet dat de mijne bijt hoor maar ik ben altijd bang dat het wel gebeurd dus ik voorkom het liever )

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:49

Oef.. := ! Ik had die man denk ik een paar rotschoppen gegeven! Wat?! Wil jij jouw hond niet opvoeden? Dan voed ik jouw wel op := '

Hier loopt een Berner senner, heeft mijn hond al 3 keer gepakt, terwijl mijn hond aangelijnd was, en die van haar niet.. Toen de hond mijn hond niet kon pakken, had hij mijn moeder gegrepen..

Politie deed hier helemaal niks mee :n ..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:00

ShauniBef schreef:
Oef.. := ! Ik had die man denk ik een paar rotschoppen gegeven! Wat?! Wil jij jouw hond niet opvoeden? Dan voed ik jouw wel op := '

Aangezien de meeste honden er rustig bij staan kijken als een vreemde hun baasje een schop geeft? Dit is serieus een erg gewaagde tip, zeker als je echt met een agressieve hond te maken hebt.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:02

sallandval schreef:
ShauniBef schreef:

Aangezien de meeste honden er rustig bij staan kijken als een vreemde hun baasje een schop geeft? Dit is serieus een erg gewaagde tip, zeker als je echt met een agressieve hond te maken hebt.

Nou, dit is wat IK zou doen he.. :) ! Ik weet zeker dat als ik nog een keer iemand tegen kom, en die hond MIJN hond aanvalt, en niet eens zijn excuus aanbiedt.. Nou, kom maar op.. Ik kom iig op voor mijn hond... :=

Dit is wat IK zou doen he ;)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:18

princesmax schreef:
Ik geloof ook niet dat dit een echte aanval was want dan had je vriend hem echt niet zo ff van zn rug af kunnen pakken.
Ik heb ook een stafford (ben geen tokkie :') ) die houdt ik altijd netjes aangelijnd, jammer dat andere mensen hun honden altijd los laten lopen zelfs als ik waarschuw dat de mijne kan bijten, Oh maar mijn hond doet niks zeggen ze dan. ( het is niet dat de mijne bijt hoor maar ik ben altijd bang dat het wel gebeurd dus ik voorkom het liever )

Toen de oudste staff van ons een keer terugsnauwde omdat een border collie (die losliep) haar greep, zouden die mensen wel even naar de politie gaan. Heb gezegd dat ze dat maar moesten doen...beide honden hadden geen verwondingen en ik had al eens gezien hoe ze de honden rustig een trap gaven. :+

Wij hebben achter ons huis een prachtig losloopterrein en van de meeste honden weet ik nu wel met wie het wel en met wie het niet gaat (oftewel welke baasjes het wel prima vinden dat hun hond met een lompe stafford speelt en wie niet). Allebei even de hond aanlijnen, elkaar passeren en weer los klikken is blijkbaar voor een aantal mensen toch iets te moeilijk! :j

Er zijn helaas altijd rotte appels die het verpesten voor de rest...

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:37

Je kan er altijd een melding van maken. Mijn kruising maltezer is aangevallen door een kruising herder. Ik had mijne aan de lijn en de herder liep los. Ook hier deed de eigenaresse niks... Heb dus gewoon gebeld en een melding gemaakt. Ik krijg bericht terug van de politie dat ik hiervan een meldig bij het gemeente huis moest maken van dan kan de burgermeester er voor zorgen dat deze hond gemuilkorft uitgelaten moet worden. En idd ik kom de hond nu verplicht gemuilkorft en aangelijnd tegen tijdens sommige wandelingen....

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 21:11

Ten eerste wil ik duidelijk maken dat ik in principe niets tegen stafford enz heb, mijn hond had net ervoor nog met een staffordpup " gespeeld" het is maar net hoe ze opgevoed worden! Inderdaad is mijn hond niet gebeten en ging dit om dominantie, wat mijn hond absoluut niet is, maar dat neemt niet weg dat mijn hoogbejaarde hond geen rond happende, grommende hond op zijn rug hoeft, die ook nog eens 2 x z zwaar is! Het feit dat hij daarna. Lag te stuiptrekken is voor mij gewoon not done! En al helemaal niet dat zijn baas toekeek en erbij stond te lachen...sorry hoor... Als je hond niet bij kunt houden, hou hem dan aan de lijn. Overigens betreft het hier een omheinde uitlaatplaats, dus loslopen mag in principe.
De betreffende hond/eigenaar staat hier slecht bekend, laat zijn hond rondzwieren aan boomtakken en lijkt het vechten juist aan te moedigen, is door meerdere baasjes geconstateerd.
Mijn vriend is niet gebeten, al scheelde dat niet veel. Ik weet zeker dat ik stafford er nooit afgekregen had!
Dat beeld van mijn hond, zo in shock, de tranen springen me weer in de ogen! hij was echt even van de wereld, maar dan helemaal stijf.
En ik heb als voormalig paraveterinair toch echt wel het nodige gezien, maar bij je eigen dier is dat net ff erger..

Ik zit erover te denken om waarschuwingsborden voor de betreffende baas en hond op te hangen bij de speelplaats, zou dat kwaad kunnen?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 21:16

@ sallandval, ik weet helaas wel het verschil tussen spelen en -aanzet- tot vechten, we hebben zelf een kennel gehad vroeger. Het is dat mijn vriend nogal fors van postuur is de kracht had de hond eraf te rukken, anders had dit heel anders afgelopen..

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:18

eponine schreef:
Ik zit erover te denken om waarschuwingsborden voor de betreffende baas en hond op te hangen bij de speelplaats, zou dat kwaad kunnen?

Ik denk niet dat je dat zomaar mag doen, kan je denk ik gezeik mee krijgen. Iemand publiekelijk "zwart maken".

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:22

Zou dat stuiptrekken bij je hond geen epilepsie zijn geweest?
Zeker bij oude honden en dan giga opwinding kan dat triggeren nml.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:49

Onze hond lab is ook nog niet zo lang geleden aangevallen door 2 americaanse staffords , allemaal aan de riem waren de honden , maar dit is keurig betaalt door de verzekering van de eigenaar ..
Want onze lab moest geopereerd en antbiotica ., hij is nu gelukkig weer de oude ..

Zou er zelf zeker wat mee hebben gedaan , of aangifte of als je hond wat mankeert zorgen dat de tegenpartij betaalt ..

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:55

Super jammer dat Stafford/Pitbulls weer in een negatief daglicht worden gezet... (gelukkig heb jij niks tegen dit ras) Terwijl het super leuke honden zijn als ze goed opgevoed zijn...
Jammer dat er dan zulke eigenaren rondlopen die er gewoon niks aan doen en er maar een beetje bij staan te lachen en het vechten juist aanmoedigen.....
Vind het super vervelend voor jou hond... Dit had natuurlijk niet mogen gebeuren. Gelukkig heeft jou hond hier niks aan overgehouden heeft.
Maar het had natuurlijk heel anders af kunnen lopen :(

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:03

Heb zelf ook niks tegen het ras hoor .
En de eigenaar kon er niks aan doen , want zijn buurvrouw liep met haar staf , en de 2 van hem zelf en het het zijn 2 reutjes en een teefje die loops was en ik heb zelf ook een reu dus zal wel roedel gedrag zijn .
Ben erg blij dat het zo was opgelost dat wel , maar allemaal in goed overleg .,

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:04

eponine schreef:
Ten eerste wil ik duidelijk maken dat ik in principe niets tegen stafford enz heb, mijn hond had net ervoor nog met een staffordpup " gespeeld" het is maar net hoe ze opgevoed worden! Inderdaad is mijn hond niet gebeten en ging dit om dominantie, wat mijn hond absoluut niet is, maar dat neemt niet weg dat mijn hoogbejaarde hond geen rond happende, grommende hond op zijn rug hoeft, die ook nog eens 2 x z zwaar is! Het feit dat hij daarna. Lag te stuiptrekken is voor mij gewoon not done! En al helemaal niet dat zijn baas toekeek en erbij stond te lachen...sorry hoor... Als je hond niet bij kunt houden, hou hem dan aan de lijn. Overigens betreft het hier een omheinde uitlaatplaats, dus loslopen mag in principe.
De betreffende hond/eigenaar staat hier slecht bekend, laat zijn hond rondzwieren aan boomtakken en lijkt het vechten juist aan te moedigen, is door meerdere baasjes geconstateerd.
Mijn vriend is niet gebeten, al scheelde dat niet veel. Ik weet zeker dat ik stafford er nooit afgekregen had!
Dat beeld van mijn hond, zo in shock, de tranen springen me weer in de ogen! hij was echt even van de wereld, maar dan helemaal stijf.
En ik heb als voormalig paraveterinair toch echt wel het nodige gezien, maar bij je eigen dier is dat net ff erger..

Dat laatste zou ik niet doen, wel is van smaad gehoord?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:08

ShauniBef schreef:
sallandval schreef:

Nou, dit is wat IK zou doen he.. :) ! Ik weet zeker dat als ik nog een keer iemand tegen kom, en die hond MIJN hond aanvalt, en niet eens zijn excuus aanbiedt.. Nou, kom maar op.. Ik kom iig op voor mijn hond... :=

Dit is wat IK zou doen he ;)

mmm, stel, stel he... dat ik zo aso ben om mijn hond los te laten als dit niet kan en dan ook nog zo een hork dat ik er niets van zeg, raad ik je nog steeds af mij te schoppen...ook voor je eigen veiligheid.
anders heb je vreesch ik 55 kg trouwe hond in je lijf hangen met een idioot hoge kaakdruk per vierkante cm :=
nou is onze hond best sociaal, helaas wel ietwat dominant, maar heul erg lief...maar kom niet aan het baasje zeg maar

nu ben ik niet zo aso en zo een hork...maar toch

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:11

voor ts, als je hond geen spel aan kan (en dan bedoel ik wat pittiger spel) zou ik sowieso voorzichtig zijn met losloopgebieden, daar kun je dit namelijk gewoon niet echt voorkomen.

zolang er niet gebeten is of wat dan ook, kun je eigenlijk ook niks kwa aangifte of melding :n
er is namelijk niets gebeurt. de politie zal echt geen proces of wat dna ook opmaken voor "mijn hond werd dominant besprongen door een andere hond.

het enige wat je kunt doen is de eigenaar aanspreken en vragen of ze de hond onder appel willen houden, of gewoon zorgen dat je hond niet in situaties terecht komt die ze niet aan kan

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:26

zeker aangiften doen en misschien met meerdere mensen dat doen die hier dus ook last van onder vinden pak jullie samen misschien dat dat helpt.

alleen jammer dat je opeingspost weer zo van gepakt door pitbull/staff.
zelf heb ik een engelse staff,ik weet wat ik voor een hond heb en ook dat ze met vreemde onden niet goed gaan de meeste dan.als eigenaar moet je zo iets weten.ik heb dus juist altijd problemen anders om ik heb hond aanlijn of lijn hem aan en andere mensen laten hun hond op mij afstormen terwijl ik gevraagd heb hond bij hun te roepen.
maar vind het weer jammer dat het hondje eigenlijk dus alle staffs/pitts in het slechte daglicht gesteld worden.de eigenaren zijn de schuldige en kopen zo'n hond om hun ego omhoog te halen,wat dus weer erg jammer is.ook is er vind ik nog al een groot verschil tussen een pitbull en een goed gefokte staff(heb ik het niet over de honden zonder stamboom die maar gewoon gefokt zijn zonder ook maar na te denken,zullen ook vast goede en brave bij zijn deze daar gelaten).ook zeg je dat jou hond gegrepen is,ik kan niet echt zeggen dat je hond gegrepen is,want als een staff/pitbull echt pakt heeft jou hond en wondjes en je vriend had deze hond echt net zomaar er af kunnen gooien,want dan zou jou hond mee gegaan zijn.omdat als ze eenmaal echt vechten ze vaak gewoon zo gefixeerd zijn dat ze gewoon niet meer los willen laten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:30

keona schreef:
zeker aangiften doen en misschien met meerdere mensen dat doen die hier dus ook last van onder vinden pak jullie samen misschien dat dat helpt.

.

er is niet gevochten/gebeten... dus voor de politie is er niets gebeurt, melding zou je wel kunnen doen, maar ook hier kan de politie vrij weinig mee

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:32

Sonja_vR schreef:
keona schreef:

.

er is niet gevochten/gebeten... dus voor de politie is er niets gebeurt, melding zou je wel kunnen doen, maar ook hier kan de politie vrij weinig mee

als er dadelijk toch 20 man zijn geweest die melding deden zal de politie tch wel iets moeten gaan ondernemen,ook kunnen hun je misschien vertellen of je anders bij de gemeente misschien meer kunt doen.ik zou toch kijken of het nut heeft om aangifte/melding te maken,niet ieder korps is het zelfde

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:32

Het is altijd uitkijken met deze honden omdat er mensen zijn die deze honden niet op de juiste manier kunnen opvoeden. Gelukkig heeft de hond jou hond niet gebeten. Ik weet uit ervaring dat jou hondje dan kapot van binnen was geweest Zoals Keona al zegt ze laten dan niet zomaar los.. Wel of geen aangifte doen... er is niks gebeurd. Je kan dan misschien het beste advies vragen aan de politie zelf.