Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Boompje1985 schreef:gooi eens wat aarde uit de tuin in de kattenbak over je grid heen. dat spoort vaker aan tot behoefte doen zeker als ze niet in huis zijn opgegroeid. het proberen waard en gelijk op de bak zetten als ze de bench uitkomt ook na het eten. verder zorg dat ze een doos heeft om in te gaan liggen die helemaal dicht zit op een inloop gat/deurtje na zo kan ze haar eigen vertrouwde plekje maken, zo kan ze op eigen houtje de wereld om haar heen verkennen!
Rhys schreef:nina357 schreef:Wij sluiten haar niet op in de bench , als wij thuis zijn is ze er gewoon uit. Wij doen dit ook voor jaar eigen veiligheid. Mocht ze wat uithalen dan zijn we er wel .
Je sluit haar wel op, want ik neem aan dat je het deurtje niet open laat staan 's nachts, of wel soms?
Boompje1985 schreef:ag ik heb met mijn katten ook gedaan toen ze jong waren, meer omdat ik geen nachtrust had en op een 1 kamer woning zat (flinke tuin eraan voor ik weer alles over me heen krijg) en midden in de nacht functioneerde m'n buik als springplank en hoofd als landingsbaan.....dus helaas mijn katten zijn vroeger ook zwaar opgesloten geweest en ow ik had me toch een medelijden met ze....uiteindelijk was het zo dat ze iedere avond vanzelf in liggen....
Daar geef ik je gelijk in. Wij doen het alleen snachts , ook vanwege onze hond. Mocht er wat gebeuren

Froukjeloves schreef:Dit deed een van mijn kittens ook, ik heb gewon 3 goedkope bakken gekocht, 1 in de hoek waar de kitten toen ging zitten, en de andere 2 op andere plekken, en steeds op de bak zetten. ben je even een paar dagen mee bezig maar dan lukt het meestal wel.
nina357 schreef:Wij sluiten haar dus niet op, het is net een grote honden bench , zij heeft genoeg ruimte en haar eten staat er niet vlakbij
) en sliep naast me op m'n kussen gelijk de hele nacht door...ideaal! (nog steeds word ik wel eens verstikkend wakker met een staart of poot in m'n mond of oog) kohtje schreef:Ik heb mijn kitten als ik niet in huis ben ook in een bench voor haar veiligheid. Ook daar staat een kleine kattenbak in en dat gaat super. Als ze straks groot is kan ze altijd los maar nu is dat nog te gevaarlijk.
Soms helpt het om een kitten in de bak te zetten(zonder kap) en wat krabben/graven in het grit. Een lekkere dikke laag . Heb veel opvang kittens gehad die met 5 weken hier kwamen. Die speelde een dagje met het grit en deden daarna alles in de bak.. Evt kan je nog een extra bak neer zetten die bv lager is bv ovenschaal.
minka schreef:Zou het kitten er trouwens niet met de neus doorheen halen, dat helpt niks en maakt het dier bovendien angstig.. Grote kans dat ze het dan overal stiekem in hoekjes gaan doen, omdat ze het niet meer durven waar jij bij bent
Boompje1985 schreef:Bij m'n jongste heb ik het niet hoeven doen die was perfect hahaha deed alles gelijk netjes op de bak (de al aanwezige bak met klepje van de grote dames) en sliep naast me op m'n kussen gelijk de hele nacht door...ideaal! (nog steeds word ik wel eens verstikkend wakker met een staart of poot in m'n mond of oog)
Rebel_Jits schreef:Kan je haar niet opsluiten in een wat grotere ruimte, zoals een gang, keuken of bijkeuken?
Wij hebben onze twee katten eerst 's nachts opgesloten in de gang en keuken. Ze konden bij de bak, konden bij drinken en we hadden verschillende mandjes en speeltjes neergezet. Na een aantal weken lieten we de deur naar de woonkamer open. Slaapkamer is 24/7 verboden terrein, hobbykamer sluit ik alleen 's nachts nog af (bang dat ze m'n monitor op de grond gooien).
IndyPascalle schreef:Hier heb ik onze kat in het begin ook af en toe in de bench gezet als dat nodig was. Ik heb de bench hier gewoon de hele dag open staan en nog steeds gaat ze er vaak uit zichzelf in liggen. Voor haar is de bench haar veilige plekje, dus ik denk dat een bench echt geen probleem hoeft te zijn voor een kat.
Omdat je in een bench vaak een wat beperkte ruimte hebt en wij er ook graag een "veilig" plekje voor de kat in wilden hebben, hebben wij een soort hangmatje gemaakt boven in de hoek van de bench. Het hangmatje was een een oude theedoek met in de hoeken lusjes waar we een musketonhaak aan deden en die aan de tralies hingen. De kat ging er graag in liggen en nog steeds zoekt ze regelmatig haar hangmat in de bench op.
Omdat onze kat in het begin ook nog wel eens stressplasjes deed ben ik gaan zoeken naar een manier om te voorkomen dat ze elke keer terug ging naar die beplaste plekjes. Ik kreeg toen de tip om biotex op het plasje te strooien, dat te laten intrekken en dan op te zuigen. Als laatste nog even de plek met water afnemen (anders krijg je witte plekken) en de kat gaat niet meer op die plekjes zitten. De kleedjes en kussentjes waar ze op is gaan zitten heb ik ook met biotex gewassen en ook daar is ze niet meer gaan zitten.
Thanks ! nina357 schreef:Rebel_Jits schreef:Kan je haar niet opsluiten in een wat grotere ruimte, zoals een gang, keuken of bijkeuken?
Wij hebben onze twee katten eerst 's nachts opgesloten in de gang en keuken. Ze konden bij de bak, konden bij drinken en we hadden verschillende mandjes en speeltjes neergezet. Na een aantal weken lieten we de deur naar de woonkamer open. Slaapkamer is 24/7 verboden terrein, hobbykamer sluit ik alleen 's nachts nog af (bang dat ze m'n monitor op de grond gooien).
Nou onze gang is niet echt groot. De woonkamer is al erg groot waar ze lekker kan rennen. Zoals het nu gaat , is het goed qua ruimte.