Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MirandaFuego schreef:Scheren is helemaal zo moeilijk niet hoor, het is heus geen rocket science en je hoeft er echt geen jaren voor te studeren..![]()
Het gaat er meer om dat je rustig en secuur te werk gaat, op sommige salons is het ook haastwerk..
Zelf heb ik leren schapen scheren, koeien en paarden doe ik ook!
Ken je niet iemand die er verstand van heeft, anders ga je gewoon even ergens langs!
Het gaat nl gewoon om advies welk materiaal je het beste kunt gebruiken, zo vreemd is dat niet.
De meeste trimsalons willen je vast wel advies geven, zodat je je hond niet zal verwonden
Remy schreef:MarliesV schreef:Als je het zelf wilt en kunt waarom niet natuurlijk.
Misschien eens bij een trimmer te rade gaan wat voor apparaat een goede investering zou zijn?
Zij hebben vaak de ervaring om te zien welke hond/welk apparaat.
Ik wil niet flauw doen, maar als trimmer zijnde begrijp ik niet dat je niet inziet dat zo'n vraag op z'n minst een beetje vreemd is. Je wil je hond niet naar de trimmer brengen maar die is dan wel weer goed genoeg om gratis advies te geven zodat jij haar niet nodig hebt?
Mijn (gratis) advies (en dat geef ik alleen omdat ik me zorgen maak om de hond): koop of huur een aesculaap met een 7mm of 9mm scheerkop (skip tooth), dan moet het geen enkel probleem zijn om er doorheen te komen. Dat je denkt dat je met een tondeuse met opzetkam een dergelijke vacht kunt scheren geeft wel aan dat je er niet echt kaas van gegeten hebt. Die gebruik je nl. als afwerking, als er ook maar een klein klitje in zit kom je er niet doorheen.
Wees alsjeblieft voorzichtig, je kunt je hondje lelijk verwonden met een verkeerde scheerkop of scheertechniek.