Drinkfles kapot, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Re: Drinkfles kapot, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:24

In dat geval snap ik je ook niet helemaal, sorry. Als ik zie wat die van mij per dag wegdrinken nu...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:24

_Naomi_ schreef:
En om maar eerlijk te wezen, nee, er staat geen bakje. morgenochtend wel.

Sorry hoor, maar ik snap niet hoe je je dier dat aan kunt doen! Laat staan dat je even je nest uit moet om een bakje in het hok te zetten en er wat water in te doen. Maar nee, dier moet maar wachten tot jij zin hebt :?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:26

Poeh, omdat ze 1 nacht geen drinken heeft, wordt ik al als dierenmishandelaar gekenmerkt.
Lekker is dat zeg. Wat betreft een FZ topic, ze hebben gelijk.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:26

Ik val van de ene verbazing in de andere. := Mijn advies is om een ander baasje te zoeken, dan hoef je nooit meer te worstelen met zulke ingewikkelde vraagstukken en hoef je ook nooit je bed uit omdat een dier dat van jou afhankelijk is iets nodig heeft.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:28

_Naomi_ schreef:
Poeh, omdat ze 1 nacht geen drinken heeft, wordt ik al als dierenmishandelaar gekenmerkt.
Lekker is dat zeg. Wat betreft een FZ topic, ze hebben gelijk.

Als jij je bed niet uit wilt om je dier dát te geven, wat zó belangrijk is voor hem of haar. En wat mischien 5 minuten duurt. Ja, sorry, maar dan vind ik je alles behalve goed voor je dier.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:28

Daphne__ schreef:
_Naomi_ schreef:
En om maar eerlijk te wezen, nee, er staat geen bakje. morgenochtend wel.

Sorry hoor, maar ik snap niet hoe je je dier dat aan kunt doen! Laat staan dat je even je nest uit moet om een bakje in het hok te zetten en er wat water in te doen. Maar nee, dier moet maar wachten tot jij zin hebt :?

Mijn tuin is 800 km2. Ga jij daar maar eens in het donker een bakje uit de bosjes vissen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:29

Dan pakt men een zaklamp en toont verantwoordelijkheids gevoel?
Jij koos voor een huisdier... van je luie reet af en voor je beest zorgen..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:29

Mag ik vragen waarom er niet eerder dan vrijdag of zaterdag tijd is voor een nieuw flesje? Zoveel tijd kost het toch niet om even langs een dierenwinkel te gaan en een nieuwe fles te halen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:29

goeroe schreef:
Ik val van de ene verbazing in de andere. := Mijn advies is om een ander baasje te zoeken, dan hoef je nooit meer te worstelen met zulke ingewikkelde vraagstukken en hoef je ook nooit je bed uit omdat een dier dat van jou afhankelijk is iets nodig heeft.

Prima koop hem dan maar, als jij er beter op wordt. Konijn heeft de hele dag gewoom gedronken, heeft gras in het hok liggen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:30

Zo dan. 800 km2?

Maarre...zaklampje mee en van de bank af. Hoppa.

_Naomi_ schreef:
Mijn tuin is 800 km2. Ga jij daar maar eens in het donker een bakje uit de bosjes vissen.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 04-07-12 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:31

Dieuwke_ schreef:
Mag ik vragen waarom er niet eerder dan vrijdag of zaterdag tijd is voor een nieuw flesje? Zoveel tijd kost het toch niet om even langs een dierenwinkel te gaan en een nieuwe fles te halen?

Dan ben ik zon 3 uur verder voor 1 fles. Die tijd heb ok morgen niet.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:31

Thirty schreef:
Zo dan. 800 km2?

Oops, 800 m2 :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:32

smurffie schreef:

Dus 1 nacht geen drinken is een ramp?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:33

_Naomi_ schreef:
Ik kan geen bakje met water vullen want die maakt die vies dmv stro. Buiten zeggen heeft weinig nut, want ze graaft zich er uit.

Als ik dit lees, snap ik iets niet... Konijn kan niet naar buiten, maar het is te donker in de tuin om hem water te geven? :?

Thirty

_Naomi_ schreef:
smurffie schreef:

Dus 1 nacht geen drinken is een ramp?

Ja, ik vind van wel. Water is een eerste levensbehoefte.
Van hooi krijg je volgens mij best wel een droge smoel ook.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 04-07-12 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Kunnen je ouders niet even naar de winkel? Of broer/zus? Man? Vriend? Volgens mij zijn ze zelfs in de supermarkt wel te krijgen, hier wel tenminste.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:34

800km2 lijkt me belachelijk. Zou jezelf eens goed achter de oren krabben waar je mee bezig bent.
Flesje had je ook vandaag via internet kunnen bestellen had je het morgen gehad.
Idee van de colafles had je ook vannacht kunnen uitvoeren.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:34

Ik snap het niet, eerst vraag je advies om je dier water te kunnen geven, dan geven ze je tips, doe je er niks aan, eh als je er geen zin in hebt dan vraag je het toch niet? Kleine moeite om een bak neer zetten, ik weet dan niet waarom jij een bak uit de bosjes moet halen, maar ik bewaar mijn schaaltjes meestal in een keuken kastje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:35

Water mag nooit ontbreken. Nog steeds gaat de fabel rond dat konijnen geen water nodig hebben. Dit verhaal stamt uit de tijd dat konijnen voornamelijk gras gevoerd werden. Gras bevat enorm veel vocht, waardoor de waterbehoefte van een konijn sterk vermindert. 
De waterbehoefte is ca. 50 ml. per kg. lichaamsgewicht per 24 uur. Het ene konijn drinkt meer dan het andere, dit is ook afhankelijk van hoeveel groenvoer een konijn dagelijks krijgt. Hoe meer groenvoer gegeten wordt, hoe minder de waterbehoefte zal zijn, dit regelt een konijn zelf. 
Een konijn mag dus nooit zonder water zitten, als een konijn 24 uur niets te drinken heeft, dan komt hij in de problemen omdat vochttekort ontstaat. Door vochttekort kan een konijn ook stoppen met eten. Hierdoor komt het dier in een razendsnelle cirkel omlaag. Zorg er dus altijd voor dat de waterbak of waterfles dagelijks gevuld wordt met fris, schoon water. In oud water ontstaat bacterie-groei, waardoor een konijn ziek kan worden.

Ik zou dus of zelf even snel gaan, desnoods met een lamp naar buiten. Of even je ouders inseinen. Al denk ik dat die niet blij zullen zijn omdat het bijna middernacht is. Ik moest op jouw leeftijd dan al slapen, zelfs in vakanties :(:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:37

Daphne__ schreef:
_Naomi_ schreef:
Ik kan geen bakje met water vullen want die maakt die vies dmv stro. Buiten zeggen heeft weinig nut, want ze graaft zich er uit.

Als ik dit lees, snap ik iets niet... Konijn kan niet naar buiten, maar het is te donker in de tuin om hem water te geven? :?

Met buiten bedoel ik hier op het gras staan. En binne het hok waar ze zit.

En verder stop ik met deze discussie want bliklbaar krijg ik meteen een stempel dat ik een dierenmishandelaar ben, en daar zit ik dus niet op te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:37

Jongens, TS is nog jong en vermoedelijk weten haar ouders niet dat ze nu nog wakker is. Je kan dan toch ook niet zomaar de tuin in als 14jarige als je ouders alles al af hebben gesloten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:37

Dieuwke_ schreef:
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Kunnen je ouders niet even naar de winkel? Of broer/zus? Man? Vriend? Volgens mij zijn ze zelfs in de supermarkt wel te krijgen, hier wel tenminste.

Ik ben 14. nu tevreden?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:38

_Naomi_ schreef:
Dieuwke_ schreef:

Ik ben 14. nu tevreden?

Ga dan papa maar even aan zijn mouw trekken om je knijn wat te drinken te geven.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:39

In de tijd dat je antwoord gaf had je ook even je konijn water kunnen geven, kleine moeite toch? En wat had je dan verwacht? Het is warm weer logisch dat mensen het niet normaal vinden dat je je konijn geen water geeft!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:39

Jans schreef:
Jongens, TS is nog jong en vermoedelijk weten haar ouders niet dat ze nu nog wakker is. Je kan dan toch ook niet zomaar de tuin in als 14jarige als je ouders alles al af hebben gesloten.

Hoe weet je dat ze 14 is? Zie het nergens staan hihi.

Edit: Zag het al, topic ging een beetje snel :+
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 04-07-12 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt