Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MiniLoe schreef:Als mensen niet willen dat hun hond die aangelijnd moet lopen benaderd word door een loslopende hond, kan in mijn ogen beter ergens anders wandelen waar loslopen niet is toegestaan, plekken zat. De plekken waar je hond los mag vind ik al niet denderend veel, dan wil ik hem niet ook nog eens in dat toegestaane gebied aanlijnen
Ts: nee ik vind niet dat je ze moet aanlijnen of je hoeft te verdedigen.
Ik snap dat het vermoeiend is zulke reacties, maar als mensen zich niet prettig voelen bij loslopende honden, moet je niet in een losloop gebied komen
Caira schreef:Ik word er altijd wiebelig van dat mensen hun swiffers gelijk oprapen, want tsja ik heb een DH en die zal dus wel gevaarlijk zijn. Mijn hond snapt nooit dat hij dan niet met die andere hond kan spelen.
Yamcha schreef:Mijn hond ook, maar niet altijd, omdat hij jong is en pubert. En ik laat een hond loslopen omdat ik het hem gun om te racen en te ravotten, allemaal dingen die aan de lijn niet kunnen.
En als een Lab het hele bos door mag racen en helemaal niet bij zijn baas hoeft te blijven, waarom mijn hond dan wel?