Jonge kat wel héééééél actief 's nachts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:18

Die van ons zijn inmiddels 2 en hebben nog regelmatig een spook uurtje.. dan wordt er wat aan gerend gespringen, geklooid...

Het beste werkt om flink hard met dr te ravotten zodra je thuis bent en voor je gaat slapen ook nog. Dan is de kans groter dat ze je wat meer rust geeft. Heb je geen mogelijkheid haar in een kamer op te sluiten zodra je gaat slapen met kattenbak en drinken uiteraard? Dan is haar terrordomein wat kleiner.
Deden wij met die van ons toe nze kitten waren ook... Als wij thuis waren hele huis door en dat gingen ze dan ook enthousiast en zodra het bedtijd was licht uit, deur dicht. klaar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:19

Dan een kitten van een naaktkat erbij! :D

Mi_Amore

Re: Jonge kat wel héééééél actief 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 09:20

Naaktkatten hebben ook huidschilfers? Niet? :')
Zal haar vannacht eens in de gang zetten dan met bak, eten, drinken en kussen.
In de hoop dat ze zelf ook wat rust vind, soms denk ik écht dat ze de suikerpot heeft leeggevreten!

Bey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:25

Het kitten wat ik vorig jaar heb genomen was ook een echte draak. Ook zooo druk, niet normaal.
Maar ze sliep ook wel veel. Maar steeds 2 uurtjes slapen, 2 uurtjes spelen. Zo'n ritme. Ook snachts.
Hier gelukkig wel deuren, maar we wonen in een appartament dus ik hoorde haar alsnog als ze in een andere kamer was.
Met 6 maanden werd de drukte minder, en met 9 maanden was het zo goed als over... :D Succes!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:30

Ik begin wel te begrijpen waarom je d'r gevonden hebt :P

Maareh, in laten slapen? Dat lijkt me wel erg rigoreus... Ze heeft duidelijk gewoon ongelovelijk veel energie, dat wordt vanzelf minder naarmate ze ouder wordt en helemaal als ze tzt naar buiten kan. Desnoods laat je haar tzt ook 's nachts buiten spelen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:01

TS, misschien een héle rare tip hoor :+ die van ons word rustig als ze aan je vinger mag sabbelen :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 11:20

@Amable: we kregen bij de dierenarts de vraag wat we met het katje wilden doen.
Inslapen, of bijhouden.
(mijn dierenarts weet van mijn extreme allergie én weet dat de opvangen overvol zitten)

Keuze om bij te houden was dus snél gemaakt!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:31

Zeg dat! Helemaal als het zo'n levendig dier is. Sneu hoor, dat een dierenarts zo'n beslissing zo makkelijk neemt. Als het dier nou verzwakt en ziek was...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 12:44

@Amable: nee mijn dierenarts ging haar niet inslapen hoor,
ze waarschuwde mij alleen dat de kans héél groot was dat als ik ze in een opvang/asiel deed
dat ze dan werd ingeslapen. Mijn dierenarts zou NOOIT never jamais een dier zomaar laten inslapen,
maar ze kent de wereld van de opvangcentra's wel...

Hier in België is het echt een ramp wat betreft wilde katten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:49

Amaris schreef:
jouw kat heeft geen adhd. Jouw kat is een jong, speels nachtdier met helaas net even het verkeerde dag/nacht ritme :)

Mijnes zijn al ouder, maar ook aan hun merk ik verschil. Ben ik de hele dag thuis en zijn poezels overdag meer wakker dan is het 's nachts rustig. Ben ik de hele dag weg, en slapen ze dus de hele dag, dan is het 's nachts vaker feest.

Indien mogelijk zou je het om moeten draaien, maar als je er overdag niet bent is dat best lastig!

Good luck!

Ook kwestie van opvoeding. Onze kat deed dat ook maar nu niet meer, nu overdag spelen en snachts lief slapen bij ons op t bed.

Maar zo af n toe is ie ook behoorlijk actief snachts, maar we laten het maar gewoon begaan, gaat vanzelf stoppen en gaat ie bij ons slapen. Soms wel lachen joh, dan gaat ie ineens heel hard over ons heen rennen en dan roetsjjjjjjjjjj weer weg en weer terug over ons heen rennen hahahaha.