ach sorry, de situatie thuis is gewoon weer super. Net helemaal langs mijn oren gehad dat er niets scheelt aan die kippen en dat die niet met worms zitten, dat ze nu tot 9 juli geen eieren mogen eten (wat normaal nog langer is) en het komt er op neer dat alles weer mijn schuld is. Door die posts hier voel ik me bijna een mishandelaar en door de reacties thuis voel ik me nog slechter, iedereen geeft me hier de schuld. Ik wou alleen maar goed doen voor mijn kippen en hier thuis vinden ze het een ramp dat ze 10 dagen geen eieren zullen hebben (de da en apotheker zei 10 dagen dus daar houden we het bij)
Wilawander
Geplaatst: 30-06-12 23:23
Je hebt je best gedaan en meer kan je niet doen dus ene oor in andere weer uit. Jij hebt tenminste nagevraagd. Misschien een leermoment voor je ouders voor een volgende keer.
Horsetopia
Geplaatst: 30-06-12 23:33
@Wilawander: In BE is het vrij normaal om ontwormingen bij de apotheek te halen. De da zal je ook vaak doorsturen naar de apotheek Het is hier in BE gewoon raar...
ik bedoel het ook niet kwaad hoor, maar snap nooit zo goed dat mensen eerst een middel aanschaffen zonder navraag en dan later navragen en op stel en sprong stoppen wat weer slecht is voor de dieren omdat hetgeen wat je bestrijd door vroegtijdig stoppen imuun maakt of in elk geval veel sterker maakt tegen de bestrijdingsmiddelen. Je kan de schuld dan ook wel bij de apotheker leggen maar of dat terecht is?
Wel jammer dat je ouders de schuld bij jou leggen dat v ind ik namelijk niet kunnen. Neem aan dat je alles hier over met zijn allen beslist en als hun het zelf gegeven hebben dan waren ze het er dus mee eens en nu op jou afschuiven vind ik dus echt niet kunnen.
Kan je verder niet helpen maar hoop dat de bui snel over gedreven is. Overigens kan je nu 14 dagen geen eieren van hun eten, maar hou je misschien wel al de kippen over i.p.v. dat ze allemaal alsnog het loodje leggen of slechte kwaliteit eieren gaan geven omdat een worm besmetting zoveel van het lichaam kan vragen.
Achja kijk, ze zijn al wat bedaard. Ik had deze ochtend het geld op tafel gelegt van de verloren eitjes (zal zo'n 20 euro zijn), maar mama moest het niet hebben.. Ze vinden het al niet meer zo heel erg. Ik heb wel nog een vraagje; hebben jullie tips hoe eitjes weg te smijten? Je kan ze moeilijk allemaal in de gracht smijten - ofwel koken en de vuilbak in? Maar dat zal wel heel wat werk zijn denk ik...
Anoniem
Geplaatst: 01-07-12 11:22
Als ik mijn kipjes heb ontwormd eet ik ong 1 week de eieren niet. Op de verpakking stond dat ook. Waarschijnlijk gebruik ik wel een andere dan jij, wij doen het niet door het water maar doen wat druppels in de snavel.
edit: Wij graven een holletje in de aarde en doen de eitjes daar in, wel even kapot gemaakt. Dat vergaat volgens mij redelijk snel.