Wormenkuur voor kat? Mijn kat nooit gehad... meer vragen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:59

avalonnancy schreef:
Dan het voer, merken als tompoes, whiskas, gourmer etc bevat heel veel granen, daar heeft een kat niks aan qua voeding.
dus is alleen maar vulling, dus het lichaam moet heel veel "afval " verwerken.
Zal dus ook veel poepen en is een extra belasting voor het lichaam.

Merken zoals Royal canine ( zit ook nog wel een kleine hoeveelheid granen in en helaas ook BHE/BHT )
Hills, Proplan, Iams, Eukanuba, Orijen en ancana
en voor vers bijvoorbeeld carnibest zijn hele goede.
Is wat duurder, maar het vleesgehalte is heel hoog, is dus een makkelijk verteerbare voeding.
En je voert er bijna de helft minder van als "de goedkope" merken.
Daarbij poepen ze ook weer veel minder en zal de geur ook minder zijn.

Dit hebben wij ook gemerkt. We hebben 2 katten uit de opvang, daar kregen ze een mix van verschillende brokjes die ze zelf kregen. Wij hebben hun dan een tijdje op Whiskas gezet, maar vond dat de ontlasting best hard stonk. Wat kattenvoer aan het proberen geweest en uiteindelijk een zak Royal Canin besteld. Katten zagen er na 2 weken veel beter uit, vacht glanst meer, ontlasting ruik je amper/niet meer, veel minder haarverlies ook. Nu hebben we 2 zakken van 2 kg van Bozita besteld via Zooplus. Momenteel zijn ze aan het overschakelen naar Bozita, en staan ze dus op een mengeling van RC en Bozita. Over Bozita kan ik nog niet veel zeggen aangezien dit pas sinds maandag is. Zou wel erg goed voor zijn, en goedkoper dan RC.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:01

Citaat:
Bij de dierenwinkel haal je alleen slecht werkende middelen kan je net zo goed niet ontwormen.

dat is niet waar hoor, wij verkopen ook milbemax ;)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:16

mijn katten kotsen pillen en pasta uit... dus ze krijgen sowieso 2x per jaar een pipetje stronghold ( tegen teken/vlooien EN wormen)
mocht ik denken dat het nodig is ze extra te ontwormen, laat ik dar bij de dierenarts doen. ( die heeft weer andere middeltjes).