Levende duif binnen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PuurxNatuur

Re: Levende duif binnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 19:52

Wij hadden duiven voer gekocht & neergelegd, paar minuutjes geleden is hij gestorven.. ik heb hem zien sterven, je zag hem gewoon spartelen, het liefst had ik hem zo uit zijn lijden verlost, maar hij is nu dood.. Morgen gaan we hem begraven!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:10

Wat sneu.. Dan was hij echt flink verzwakt al denk ik. Of hij was ziek.
Je hebt inieder geval gedaan wat je kon!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:15

Zou desondanks toch even kijken via die site of je achter de eigenaar kan komen, wellicht wil die toch wel weten dat ie er niet op hoeft te rekenen dat deze nog terug komt

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 21:21

We hebben alles al gedaan en gebeld, het lukt helaas nog steeds niet..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:34

Ahw wat sneu ;(
:(:)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:50

Wat triest dat ie dood is zeg!!
Hier is op koninginnedag ook een postduif aan komen vliegen. Met 2 ringen om z`n poot.
De andere dag zat hij er nog steeds. Heb duivenvoer gehaald en een bak water neergezet.
Mijn dochter is er via twitter achter gekomen van wie die was. De eigenaar vertelde ons dat hij hem al mistte na een wedstrijd waarbij hij uitgezet was in Emmen en naar Middelharnis moest vliegen, hier kleine 20 kilometer vandaan. Zijn zoon zou hem wel komen ophalen.
Zoon kwam en Henk ,zo heette de duif vertelde de man, vloog weg :+
Nu de dag van vandaag zit Henk hier nog steeds. De eigenaar vertelde Henk voorlopig nog niet nodig te hebben voor een wedstrijd en zolang kon blijven waar ie was, bij ons dus.
Voer krijgt hij 2 keer per dag en vers water. En het grappige is dat er sinds een week een andere postduif bij zit, een dame zo te zien .
Dus ik heb nu een koppeltje. Erg schattig om te zien.
Ze mogen wat mij betreft blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:34

Ik heb jaarlijks 1 a 2 postduiven, uitgeput of uit de richting door slecht weer. Ze blijven bij mij op het dak en dan zet ik voer en water neer op een hoog punt en als het te ernstig verzwakt is, dan laat ik het bijkomen in de schuur. Ik heb altijd duivenvoer in huis om die reden.
Verder niet teveel mee bemoeien. Ik heb zelfs duiven gehad die na verloop van tijd een week weg gingen en weer terug kwamen.

Eigenaren en organisaties bel ik nooit, als ze terug komen wordt ze vaak de nek omgedraaid, omdat ze geen waarde meer hebben voor de duivenmelker. Twee postduiven hebben zich aangesloten bij een groepje wilde tamme duiven, er vliegt hier bijvoorbeeld een witte sierduif (ook aan komen vliegen) samen met een postduif, zijn al 2 jaar een stelletje. Sommige komen ook nog buurten, laatst liep er eentje weer in de gang, loopt dan ook gewoon weer naar buiten en gaat op het dak zitten wachten op voer :')
Verder laat ik ze fijn begaan, ik hoop maar dat ze niet terug vliegen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 01:51

jammer dat de duif overleden is...
inderdaad wel even doorgeven dat jullie hem hebben gevonden, weten ze dat ze niet langer op m hoeven te wachten.

sommige duivenmelkers zijn trouwens juist enorm blij als je wat laat weten +:)+ . zo hadden wij er ook een keer een bij ons huis, maar die was nog wel aardig helder. (vloog nog hele kleine stukjes, wel redelijk makkelijk te vangen) beestje ging op kozijn zitten en tikte continue op t raam, tikte wij terug reageerde hij ook weer :P gingen wij naar beneden (ondertussen met raam dicht want anders hadden we m al binnen gehad :+) ging die beneden op t raam zitten tikken :+ <3
die duivenmelker was me toch blij dat we het melden (en hem terug wouden brengen), want het was 1 van z'n prijsduiven. wij de duif die middag nog daarheen gebracht (want hadden geen idee wat we moesten/konden voeren en ook niks geschiktst in huis) meneer stond ons op te wachten met flinke bos bloemen, had speciaal taart gehaald en heeft de benzine voor ons vergoed. (hemelsbreed zo'n 140 km enkele reis)