Marter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:57

Laptopmuis schreef:
Dat niet genoeg voer is niet de oorzaak. Te veel marters waaraan je niks kan doen omdat ze beschermd zijn,... dat is de oorzaak.
Maar ik heb gehoord dat ze uit de beschermde lijst worden gehaald en dat ze dan weer bejaagd mogen worden.

Ik ben wel benieuwd naar jou informatie bron.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 11:46

Een vos is het niet geweest,we hebben onze tuin helemaal dicht. Nou zitten er kieren van 5 cm tussen de panken van de schutting,en daar tussen,helemaal onderaan liggen veren.Daar zijn ze met geweld doorheen getrokken.In het bos achter het huis liggen ook wat veren,maar geen koppen of zo. Mijn konijn is al heel oud,en is vast niet zo smakelijk meer :D die hebben ze waarschijnlijk laten lopen omdat mijn kippen lekkerder waren..De hoofdverdachte is een bunzing. Volgens een buurman jagen die soms met hun jongen,kunnen die mooi leren jagen. Dat zou verklaren dat er meerdere dieren weg zijn.Ik heb er een filmpje van gezien op internet,dus het zou kunnen. Ze worden helemaal meegenomen naar het nest schijnt het.
Ik heb respect voor deze dieren,ik snap best dat zij ook moeten eten. In de eerste schrik ben je dan kwaad,maar ik zou deze beestjes niet willen vangen en afmaken en zal dus geen stroper worden(al was ik laatst wel even heeel boos op deze rovertjes :( )Ik pas mij aan en heb mijn kippen en konijn 's nacht onder dak.Had ik eerder moeten doen,maar goed,hier leer je dan weer van. Zelfs in onze afgesloten beschutte tuin kan dit gebeuren. Ze hebben een prachtig groot nachthok dus geen probleem. Apart wel dat de rovertjes zo slim waren om door het luikje te klimmen die op hoogte zit. Dat was de enige ingang,dus ze hebben er echt moeite voor gedaan. Mijn nieuwe aanwinsten lopen inmiddels door de tuin te scharrelen,en beginnen al te wennen. Een heel stoer Chabo haantje en een paar hennetjes. Ik zal er goed op passen en braaf elke avond het hok afsluiten. :j

rommulus

Re: Marter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:50

Toppie zeg !
Respect voor je dat je je woede opzij hebt kunnen zetten.
Natuur moet je zuinig op zijn vind ik hoe wreed die ook kan zijn.
Mijn complimenten.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 12:11

Als je midden in de nacht op je knieen door de natte bosjes kruipt,met een Jack Russell die slaperig en verveeld op het pad blijft zitten omdat ze weer op bed wil....dan ben je natuurlijk niet blij en vervloek je de hele wereld. Maar ik heb zeker respect voor alles waar we mee samen moeten leven,en vind het stiekem nog wel knap van zo'n roofdiertje dat ze hier toe in staat zijn,en letterlijk als een dief in de nacht verdwijnen. Ons hondje krijgt wel de gele kaart ;)