Laptopmuis schreef:Dat niet genoeg voer is niet de oorzaak. Te veel marters waaraan je niks kan doen omdat ze beschermd zijn,... dat is de oorzaak.
Maar ik heb gehoord dat ze uit de beschermde lijst worden gehaald en dat ze dan weer bejaagd mogen worden.
Ik ben wel benieuwd naar jou informatie bron.
die hebben ze waarschijnlijk laten lopen omdat mijn kippen lekkerder waren..De hoofdverdachte is een bunzing. Volgens een buurman jagen die soms met hun jongen,kunnen die mooi leren jagen. Dat zou verklaren dat er meerdere dieren weg zijn.Ik heb er een filmpje van gezien op internet,dus het zou kunnen. Ze worden helemaal meegenomen naar het nest schijnt het.
)Ik pas mij aan en heb mijn kippen en konijn 's nacht onder dak.Had ik eerder moeten doen,maar goed,hier leer je dan weer van. Zelfs in onze afgesloten beschutte tuin kan dit gebeuren. Ze hebben een prachtig groot nachthok dus geen probleem. Apart wel dat de rovertjes zo slim waren om door het luikje te klimmen die op hoogte zit. Dat was de enige ingang,dus ze hebben er echt moeite voor gedaan. Mijn nieuwe aanwinsten lopen inmiddels door de tuin te scharrelen,en beginnen al te wennen. Een heel stoer Chabo haantje en een paar hennetjes. Ik zal er goed op passen en braaf elke avond het hok afsluiten.