ik heb zelf helaas m n schapen weg gedaan anders had ik je graag geholpen maar je kunt schapendrijven in nootdorp http://www.sweetlakeshepherds.nl/ das niet ver voor jou
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik heb zelf helaas m n schapen weg gedaan anders had ik je graag geholpen maar je kunt schapendrijven in nootdorp essiesilly schreef:heeelemaal met onderstaande eens!
lekker kort door de bocht spetter spatter spater.
verder zeg je dat hij mensen weg duwt om zelf aandacht te krijgen het is dus al een vrij dominant hondje. ga bij de paarden eens aan het werk door hem een plaats te geven (verder weg bij de paddock) en steeds als hij begint hem daarheen sturen en af leggen.. hou vol want waarschijnlijk duurt het even maar dan snapt hij het tenminste
vigo_is_lief schreef:hij duwt idd honden weg, maar hij is juist erg onderdanig, ik ben dus ook die 2 uur bezig geweest met door de gangen lopen en dat hij niet voor me uitliep, als ik naar buiten ga, ik ga eerst enzo, ik ben ook aardig bekaf !
vigo_is_lief schreef:bedankt allemaal, als ik over een paar weken een wat hogere cursus gaan doen hoop ik dat die mij ook echt gaan helpen met sommige dingen!
je kunt namelijk niet de hond corrigeren als hij langs de kant vd bak ligt en jij in het midden staat. Straks kan dat wel, maar nu heeft een stemhulp alleen waarschijnlijk weinig effect en dan kom je niet door. kiwi1990 schreef:spatter schreef:het is dus een onopgevoed mormel want hij luistert niet
simpeler kan ik het niet zeggen
jou hond heeft niks te willen
drijven zit hem in het bloed maar wel op jou commando en niet maar wat lukraak heen en weer lopen jagen
het feit dat hij zo moelijk doet geeft aan dat hij totaal niet gericht is op jou en dat zou hij moeten
één en al oog voor de baas en wat hij kan doen om jou te plezieren
ik zou dus beginnen met thuis de hond op te voeden
leren luisteren naar commando's en zogauw hij dat kan oefenen op stal met paard op stal, dan met paard op de wei(hond aan longeerlijn) en tenslotte met de hond los maar zo lezen ben je dan wel een half jaar verderspatter schreef:een hond van een jaar oud is de moeilijkste leeftijd
ze beginnen volwassen te worden en testen de baas enorm uit(beetje afhankelijk van het type hond)
als een hond dan nog geen normaal gedrag kan vertonen ben je al veels te laat en heb je een enorme bult werk
Helemaal mee eens. Voor je het weet krijg je dit soort taferelen
http://www.youtube.com/watch?v=Qu70T9z7 ... r_embedded
Pletje123 schreef:Het is sowieso verstandig dat je met zn tweetjes gaat als de hond mee gaatje kunt namelijk niet de hond corrigeren als hij langs de kant vd bak ligt en jij in het midden staat. Straks kan dat wel, maar nu heeft een stemhulp alleen waarschijnlijk weinig effect en dan kom je niet door.
Seven schreef:Waarom hier nog niet het meest voor de hand liggende is genoemd, leer je hond hoe hij zich wel mag gedragen bij paarden hij doet nu wat hij denkt wat mag. (ook wel logisch hij was volledig opgefokt door het wachten in de stal, gooi daar de spanning van een rennend object overheen en je hebt een dier die volledig uit zn plaat gaat)
Ga met hem wandelen paard rechts hond links van jou beloon als hij rustg mee loopt en corrigeer als hij zich opfokt of fixeerd op het paard. Leer hem naast je te liggen en met jou mee te lopen als je bijv je paard los laat rennen corrigeer weer ongewenst gedrag en beloon voor alle sec correct gedrag.
Dit ga je steeds meer uitbreiden eerst aan de riem dan los dan hem laten liggen jij loopt met paard door een m draaid komt terug en beloond wanneer hij blijft liggen (eerst aan riem daarna aan riem los dan zonder riem) Dan kun je het uitbouwen tot verdere stappen.
Betrek hem bij wat je doet met je paard en leer hem ook om de rust op te zoeken alles wat jij met je paard doet is voor hem een rust moment, todat hij word geroepen. Zodra ze dat beseffen zullen ze uit zich zelf gaan liggen en wahcten zoals je hem hebt geleerd wil je dat hij mee doet kan je hem roepen.

spatter schreef:komt misschien omdat ik zo'n enorme hekel heb aan honden die zich misdragen bij paarden![]()
ik zal nooit een hond meenemen naar concours of show terwijl de mijne niet eens moeilijk doen want ze zijn paarden gewend

Seven schreef:Leeftijd heeft daar niet veel in t maken toen ik 12 was liep ik al met honden in de africhting en mijn ouders hadden niet veel met honden dus ik kreeg geen eigen hond, ik liep er met de herder van een buurman en dat dier had nooit wat gedaan toch heb ik dr als jonge meid mooie resultaten gehaald.
Trainen kunnen we allemaal hoe jong we ook zijn als we maar consequent zijn en een doel vor ogen houden
Succes ts en als je ergens tegen aan loopt pb je maar gerust
maresie schreef:Ik denk als je als gezin een hond neemt, dat die naar iedereen binnen het gezin moet luisteren
Als je allemaal dezelfde commando,s gebruikt, krijg je een hond die ook luisterd als zijn tussen haakjes baasje er niet is