ik word er zo langzamerhand gek van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:49

Winged schreef:
*zucht*

Heerlijk altijd dat er direct zo word gereageerd zonder het exacte verhaal te weten nietwaar? De hond van mijn vriend is toen hij een pup was langer bij de fokker gebleven. Hij is in die periode zelf op vakantie geweest in het vertrouwen dat de hond goed verzorgd zou worden. het tegendeel was waar. De fokker was zelf op vakantie en hun dochter zou voor de hond zorgen. Die madam heeft de hond dagenlang in de bench opgesloten en ging er 2x per dag mee lopen. Met een puppy ja. Toen mijn vriend terug kwam van vakantie was de hond helemaal panisch, bang en vooral bang om in de steek gelaten te worden.
Gezien broertje ondertussen studeert, de hond bij hun moeder is die overdag ook gewoon moet werken en vriendlief zelf op zee werkt en ze de hond liever niet weer zoveel ellende aan willen doen houden ze hem thuis. Hond is hooguit 6 uurtjes alleen thuis. En ja, om te zorgen dat de hond rustig blijft (En overigens is hij nu wel stukken rustiger geworden, maar het weggaan is een drama) toch een bandje om. En zo heel veel schok staat er overigens niet op. Sterker nog, de shock is er af, maar de piep gaat nog wel. En dat maakt hem ook al stil.

Maargoed, bedankt voor het oordelen zonder het verhaal erachter te weten. Top!

Graag gedaan.

ps: ga je eerst eens verdiepen waarom je beter geen blafband kunt gebruiken bij verlatingsangst voordat je mensen gaat aanraden er een te gebruiken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:53

Winged schreef:
*zucht*

Heerlijk altijd dat er direct zo word gereageerd zonder het exacte verhaal te weten nietwaar? De hond van mijn vriend is toen hij een pup was langer bij de fokker gebleven. Hij is in die periode zelf op vakantie geweest in het vertrouwen dat de hond goed verzorgd zou worden. het tegendeel was waar. De fokker was zelf op vakantie en hun dochter zou voor de hond zorgen. Die madam heeft de hond dagenlang in de bench opgesloten en ging er 2x per dag mee lopen. Met een puppy ja. Toen mijn vriend terug kwam van vakantie was de hond helemaal panisch, bang en vooral bang om in de steek gelaten te worden.
Gezien broertje ondertussen studeert, de hond bij hun moeder is die overdag ook gewoon moet werken en vriendlief zelf op zee werkt en ze de hond liever niet weer zoveel ellende aan willen doen houden ze hem thuis. Hond is hooguit 6 uurtjes alleen thuis. En ja, om te zorgen dat de hond rustig blijft (En overigens is hij nu wel stukken rustiger geworden, maar het weggaan is een drama) toch een bandje om. En zo heel veel schok staat er overigens niet op. Sterker nog, de shock is er af, maar de piep gaat nog wel. En dat maakt hem ook al stil.

Maargoed, bedankt voor het oordelen zonder het verhaal erachter te weten. Top!

Juist dan vind ik het enorm zielig
Een bang panisch hondje een stroomblafband om doen.. Pfff
Triest.. Sorry heb er geen andere woorden voor :n

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:54

Lees even mee. Ik heb dus zo´n hond die niet alleen kan zijn. Heb ook al van alles geprobeerd, radio of tv aan. Gezelschap erbij. Een bot geven als we weggaan. Streng zijn. Niets helpt. De ene kant buren horen hem janken (dat zijn ook de buren waar wij niet zo goed mee kunnen) De andere buren horen niets. Als ik thuis kom hoor ik hem meestal niet janken, heel soms hoor ik hem.

Nu neem ik hem dus meestal ook mee of zorg dat hij bij mijn ouders is of iemand is thuis. Alleen soms als het niet langer als een uur is laat ik hem wel eens thuis.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:54

je kan dat wel eisen maar je hebt geen poot om op te staan ik zeg niet dat ik niet vindt dat ze geen gelijk heeft tuurlijk is het zwaar irritant als je de hele dag naar geblaf moet luisteren en ook als je ziet dat zo'n dier wordt verwaarloosd op meerder manieren.
mijn kennis heeft dit ook gehad meerdere keren gedreigt met politie en het was echt niet dat ze het niet probeerde weet je wat die zeiden dat je van 8 tot 22.00 ook keiharde muziek mocht draaien zonder dat iemand erwat van mocht zeggen.
je moet gewoon net zo vaak gaan lopen klagen bij de buren hoe banketstaaf het ook is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:58

Limanade schreef:
Juist dan vind ik het enorm zielig
Een bang panisch hondje een stroomblafband om doen.. Pfff
Triest.. Sorry heb er geen andere woorden voor :n

Ik vind het triester om een hond die het verder ontzettend goed heeft in een asiel te doen waarbij het maar de vraag is waar hij terecht komt. Daarnaast geef ik al aan, er staat GEEN SCHOK meer op de band. De piep gaat nog wel en daarvan wordt hij al stil. Lezen is ook een kunst.

Buiten het feit om dat ik het niet terecht vind dat ik word aangevallen omdat de hond van mijn vriend een schokband om heeft. Jemig. (en zijn familie, waar ik dus niks over te zeggen heb!)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:07

Dat jij niks over die hond hebt te vertellen snap ik
Maar dat je nav de angst van dit hondje een blafband aanraad vind ik wel erg
Dat er nu geen stroom meer opstaat, oke
Maar het heeft er wel ooit opgestaan, bij een panisch bang hondje ;)
En dat terwijl er nog tal van andere mogelijkheden zijn

Lynn_FDA

Re: ik word er zo langzamerhand gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:02

Welke mogelijkheden Dan?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:41

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:37

Ze hebben ook al kalmerende middelen geprobeert zeggen ze , maar geen effect. In plaats van het probleem aan te pakken bestrijden ze de symptomen. En een blafband , daar lopen de meningen van uiteen als zulke middelen correct gebruikt worden ben ik er niet op tegen , maar dat gebeurd helaas te weinig ( ik val nu niemand aan hoor :) ) . Binnenkort zullen we even gesprekje met ze aangaan.. hopen op veranderingen...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:08

Je moet ene hond ook leren alleen te zijn. Dat is rustig opbouwen met kleine stappen. De ene hond kan al snel een paar uur alleen zijn en de andere hond heeft daar langere tijd voor nodig. Sterkte voor jullie, TS,niks erger dan een hond die zo blaft...

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:18

mijn buurvrouw heeft ook zo'n kreng :+
leuke hond hoor echt waar :j maar zodra ze buiten is of als er mensen voorbij lopen slaat die hond aan.. en ook om 7 uur 's morgens als jij nog ligt te donneken na een nachtdienst.. dan loop ik wel ff te tieren..
sinds bijna een jaar heeft ze een pup uit haar eigen nest gehouden en nu neemt die pup alles van haar moeder over .. zeer vervelend dus ik snap heel goed wat je bedoelt.. :j
ik heb het al een keer gezegt dat ze een keer streng moet optreden tegen haar honden ipv naar de honden te schreeuwen, wat niet helpt..
maar ze wil niet toegeven ofzo denk ik.. :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:34

veel succes want denk niet dat de politie veel doet de dieren-politie nog minder want de hond word verzorgt niet verwaarloosd....(anders mogen ze hier in de straat ook een stuk of 20 honden ophalen die nooit verder komen dan hun eigen tuin) het is erg vervelend voor je dat snap ik maar ben benieuwd of hier op het forum niet iemand is die ervaring heeft van de andere kant iemand die dus een keer een klacht heeft gehad over hun eigen blaffende hond en wat er vervolgens aan gedaan werd....uit eigen ervaring van m'n tante ze geven een waarschuwing een aantal keer, dus ben bang ook bij jou buren en meer niet...dan als je echt een aanklacht in wil dienen moet je eerst nog een overlast rapport gaan bij houden van wanneer je het hoort en hoe lang daarna gaan ze controleren of er dus daadwerkelijk overlast is en dat betekend dat er voor een bepaalde tijd over een bepaalde hoeveelheid decibel heen gegaan word....vandaar succes!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:22

Ik sta er gewoon van versteld hoeveel mensen een anti blafband adviseren :(
Een hond met verlatingsangst een antiblafband omdoen is echt pure dierenmishandeling.
Ik heb 2 honden gehad met verlatingsangst. Het kost bloed, zweet en tranen. En vooral heel veel tijd en geduld. Maar het is er uit te trainen.

@TS: ik zou nog een keer met de buren gaan praten en dan duidelijk maken dat je hierna stappen gaat ondernemen. Ik heb niet gelezen of het een huurhuis is of een koophuis. Bij een huurhuis kun je de woningbouwvereniging inschakelen. Bij een koophuis wordt het allemaal lastiger helaas.
Misschien helpt het om de buren eens bij jou thuis uit te nodigen, terwijl de hond alleen thuis is. Dan horen ze hoe hij tekeer gaat.
Veel sterkte in ieder geval.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 19:40

nou we hebben weer even gepraat . Ze hadden er totaaaaal geen idee van dat hun hond lawaai maakte ( goh ze zijn er nooit :') ) maar goed ze zouden er mee bezig gaan zeiden ze . Ik hoop het dan maar . Het zijn trouwens gewoon koopwoningen ;)