japielover schreef:Hallo,
als hij bij ons in de auto zit en hij zit voor in dan wil hij op schoot maar mag je hem niet aanraken, en gaat hij grommen.
Wat moet een hond voorin de auto? Die hond hoofd op. Achterbank met een tuigje om, vast aan de autogordel allereerst voor de veiligheid, en als tweede moet hij gewoon zijn plaats weten
Citaat:Eigenlijk gromt hij bij alles behalve het om doen van zijn halsband.
Klinkt als een Jack die altijd zijn gang heeft mogen gaan. Verwend nest. Die van ons heeft echt het lef niet. Dan krijgt ie heeeeel erg ruzie. En dat weet hij
Koda is echt mijn maatje, maar laat het duidelijk zijn dat ik bepaal wat er wel of niet gebeurt. Dat schept duidelijkheid. Een Jack heeft dit nodig.
Citaat:Momenteel gaat hij bij de ouders van mijn vriend zijn ouders ook op schoot liggen etc en bij mij niet.Terwijl hij daar alleen het weekend is.
Een hond die dit soort gedrag vertoont mag bij niemand op schoot liggen tot hij zijn plaats weet.
Trouwens, dat hij niet met andere honden kan is ras eigen. Dat doet die van mij ook. Zorg er gewoon voor dat ie niet in aanraking komt met andere honden. Dus, zorg ervoor dat hij geen slechte ontmoetingen heeft met andere honden dan gaat ie vanzelf minder reageren. Je moet gewoon proberen het heftige gedrag uit te doven. Accepteer dat hij niet met andere honden kan. Dring het niet op, maar ga het uit de weg.
Heeft iemand tips om zijn gedrag te veranderen?
Citaat:Uit laten met een korfje is geen succes omdat hij helemaal verstijfd als ik hem dat ding om doe.
Ik zou ook verstijven als je probeert mijn enige mogelijkheid tot zelfbescherming van me af te nemen.
Als ik jouw handen op je rug bind voel je je ook niet prettig.
Citaat:Heeft er iemand tips en trucs om dat grommen etc op een vriendelijke manier af te leren?
Zeker wel. Wees duidelijk naar je hond toe. Ja is ja, nee is nee. Ik ben mens, jij bent hond. Laat dat verschil duidelijk merken, maar geef hem wel liefde en probeer een band met hem op te bouwen. Geef hem vooral veel meer tijd om aan dingen te wennen. Je dompelt hem onder in dingen waara hij niet mee om kan gaan. Beloon gedrag als hij ergens goed mee omgaat. Ookal is het maar heel klein. Ik straf slecht gedrag bij mijn hond wel af, maar ik heb al een heel goede band met hem. Jij nog niet. Bouw eerst aan die band, maar pas wel vanaf het begin een aantal regels toe die de hond duidelijkheid brengen.
dus niet voorin de auto, niet op de bank. Wachten met eten tot jij zegt dat het mag. Dag soort dingen.nooit gemeen zijn maar simpelweg duidelijk. Hond zal hier veel rustiger van worden waardoor je een betere band met hem krijgt en je zijn gedrag wat kunt bijschaven. Als je hem wel op de bank wilt kun je dit later wel toestaan, maar het helpt eerst om de positie van je hond in je gezin duidelijk te laten zijn.nageef hem vooral ook ondersteuning. Zorg dat hij als h twijfelt of bang is steun bij jou kan zoeken.
Als Koda ergens bang voor is of niet weet wat hij moet komt hij vast aan mijn been lopen en zoekt u steun en bevestiging bij mij. Dat is wat je moet proberen voor elkaar te krijgen
Als je meer tips wilt, dan mag je altijd pb sturen. Ik heb genoeg ervaring. Ik heb zelf namelijk ook zon pissig ding thuis die het in z'n jeugd ook niet altijd even goed heeft gehad.
Oja, agressie is vaak de uiting voor angst en vertwijfeling. Geef er niet te veel aan toe, maar zorg wel dat je hond op je kan vertrouwen. Hij moet leren dat jij hem uit enge situaties haalt. Dit begint er al mee dat jij hem beschermt voor andere honden. Of terwijl, loop er langs met je hond, en zorg dat hij niet bij de hond kan, maar de ander ook niet bij jouw hond. Dit is dus geen negatieve ervaring en maakt het weer wat minder eng. Die van mij heb ik zover dat hij inmiddels zonder geblaf of gegrom
langs een andere hond loopt. Dit vind ik genoeg. Don't push it to the limit