HELP, hond gromt en wordt extreem lelijk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:25

japielover schreef:
Hallo,
als hij bij ons in de auto zit en hij zit voor in dan wil hij op schoot maar mag je hem niet aanraken, en gaat hij grommen.

Wat moet een hond voorin de auto? Die hond hoofd op. Achterbank met een tuigje om, vast aan de autogordel allereerst voor de veiligheid, en als tweede moet hij gewoon zijn plaats weten

Citaat:
Eigenlijk gromt hij bij alles behalve het om doen van zijn halsband.

Klinkt als een Jack die altijd zijn gang heeft mogen gaan. Verwend nest. Die van ons heeft echt het lef niet. Dan krijgt ie heeeeel erg ruzie. En dat weet hij :j
Koda is echt mijn maatje, maar laat het duidelijk zijn dat ik bepaal wat er wel of niet gebeurt. Dat schept duidelijkheid. Een Jack heeft dit nodig.

Citaat:
Momenteel gaat hij bij de ouders van mijn vriend zijn ouders ook op schoot liggen etc en bij mij niet.Terwijl hij daar alleen het weekend is.

Een hond die dit soort gedrag vertoont mag bij niemand op schoot liggen tot hij zijn plaats weet.

Trouwens, dat hij niet met andere honden kan is ras eigen. Dat doet die van mij ook. Zorg er gewoon voor dat ie niet in aanraking komt met andere honden. Dus, zorg ervoor dat hij geen slechte ontmoetingen heeft met andere honden dan gaat ie vanzelf minder reageren. Je moet gewoon proberen het heftige gedrag uit te doven. Accepteer dat hij niet met andere honden kan. Dring het niet op, maar ga het uit de weg.

Heeft iemand tips om zijn gedrag te veranderen?

Citaat:
Uit laten met een korfje is geen succes omdat hij helemaal verstijfd als ik hem dat ding om doe.

Ik zou ook verstijven als je probeert mijn enige mogelijkheid tot zelfbescherming van me af te nemen.
Als ik jouw handen op je rug bind voel je je ook niet prettig.

Citaat:
Heeft er iemand tips en trucs om dat grommen etc op een vriendelijke manier af te leren?

Zeker wel. Wees duidelijk naar je hond toe. Ja is ja, nee is nee. Ik ben mens, jij bent hond. Laat dat verschil duidelijk merken, maar geef hem wel liefde en probeer een band met hem op te bouwen. Geef hem vooral veel meer tijd om aan dingen te wennen. Je dompelt hem onder in dingen waara hij niet mee om kan gaan. Beloon gedrag als hij ergens goed mee omgaat. Ookal is het maar heel klein. Ik straf slecht gedrag bij mijn hond wel af, maar ik heb al een heel goede band met hem. Jij nog niet. Bouw eerst aan die band, maar pas wel vanaf het begin een aantal regels toe die de hond duidelijkheid brengen.
dus niet voorin de auto, niet op de bank. Wachten met eten tot jij zegt dat het mag. Dag soort dingen.nooit gemeen zijn maar simpelweg duidelijk. Hond zal hier veel rustiger van worden waardoor je een betere band met hem krijgt en je zijn gedrag wat kunt bijschaven. Als je hem wel op de bank wilt kun je dit later wel toestaan, maar het helpt eerst om de positie van je hond in je gezin duidelijk te laten zijn.nageef hem vooral ook ondersteuning. Zorg dat hij als h twijfelt of bang is steun bij jou kan zoeken.

Als Koda ergens bang voor is of niet weet wat hij moet komt hij vast aan mijn been lopen en zoekt u steun en bevestiging bij mij. Dat is wat je moet proberen voor elkaar te krijgen

Als je meer tips wilt, dan mag je altijd pb sturen. Ik heb genoeg ervaring. Ik heb zelf namelijk ook zon pissig ding thuis die het in z'n jeugd ook niet altijd even goed heeft gehad.

Oja, agressie is vaak de uiting voor angst en vertwijfeling. Geef er niet te veel aan toe, maar zorg wel dat je hond op je kan vertrouwen. Hij moet leren dat jij hem uit enge situaties haalt. Dit begint er al mee dat jij hem beschermt voor andere honden. Of terwijl, loop er langs met je hond, en zorg dat hij niet bij de hond kan, maar de ander ook niet bij jouw hond. Dit is dus geen negatieve ervaring en maakt het weer wat minder eng. Die van mij heb ik zover dat hij inmiddels zonder geblaf of gegrom
langs een andere hond loopt. Dit vind ik genoeg. Don't push it to the limit

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 18:49

pluisje88 schreef:
japielover schreef:
Hallo,
als hij bij ons in de auto zit en hij zit voor in dan wil hij op schoot maar mag je hem niet aanraken, en gaat hij grommen.

Wat moet een hond voorin de auto? Die hond hoofd op. Achterbank met een tuigje om, vast aan de autogordel allereerst voor de veiligheid, en als tweede moet hij gewoon zijn plaats weten

Citaat:
Eigenlijk gromt hij bij alles behalve het om doen van zijn halsband.

Klinkt als een Jack die altijd zijn gang heeft mogen gaan. Verwend nest. Die van ons heeft echt het lef niet. Dan krijgt ie heeeeel erg ruzie. En dat weet hij :j
Koda is echt mijn maatje, maar laat het duidelijk zijn dat ik bepaal wat er wel of niet gebeurt. Dat schept duidelijkheid. Een Jack heeft dit nodig.

Citaat:
Momenteel gaat hij bij de ouders van mijn vriend zijn ouders ook op schoot liggen etc en bij mij niet.Terwijl hij daar alleen het weekend is.

Een hond die dit soort gedrag vertoont mag bij niemand op schoot liggen tot hij zijn plaats weet.

Trouwens, dat hij niet met andere honden kan is ras eigen. Dat doet die van mij ook. Zorg er gewoon voor dat ie niet in aanraking komt met andere honden. Dus, zorg ervoor dat hij geen slechte ontmoetingen heeft met andere honden dan gaat ie vanzelf minder reageren. Je moet gewoon proberen het heftige gedrag uit te doven. Accepteer dat hij niet met andere honden kan. Dring het niet op, maar ga het uit de weg.

Heeft iemand tips om zijn gedrag te veranderen?

Citaat:
Uit laten met een korfje is geen succes omdat hij helemaal verstijfd als ik hem dat ding om doe.

Ik zou ook verstijven als je probeert mijn enige mogelijkheid tot zelfbescherming van me af te nemen.
Als ik jouw handen op je rug bind voel je je ook niet prettig.

Citaat:
Heeft er iemand tips en trucs om dat grommen etc op een vriendelijke manier af te leren?

Zeker wel. Wees duidelijk naar je hond toe. Ja is ja, nee is nee. Ik ben mens, jij bent hond. Laat dat verschil duidelijk merken, maar geef hem wel liefde en probeer een band met hem op te bouwen. Geef hem vooral veel meer tijd om aan dingen te wennen. Je dompelt hem onder in dingen waara hij niet mee om kan gaan. Beloon gedrag als hij ergens goed mee omgaat. Ookal is het maar heel klein. Ik straf slecht gedrag bij mijn hond wel af, maar ik heb al een heel goede band met hem. Jij nog niet. Bouw eerst aan die band, maar pas wel vanaf het begin een aantal regels toe die de hond duidelijkheid brengen.
dus niet voorin de auto, niet op de bank. Wachten met eten tot jij zegt dat het mag. Dag soort dingen.nooit gemeen zijn maar simpelweg duidelijk. Hond zal hier veel rustiger van worden waardoor je een betere band met hem krijgt en je zijn gedrag wat kunt bijschaven. Als je hem wel op de bank wilt kun je dit later wel toestaan, maar het helpt eerst om de positie van je hond in je gezin duidelijk te laten zijn.nageef hem vooral ook ondersteuning. Zorg dat hij als h twijfelt of bang is steun bij jou kan zoeken.

Als Koda ergens bang voor is of niet weet wat hij moet komt hij vast aan mijn been lopen en zoekt u steun en bevestiging bij mij. Dat is wat je moet proberen voor elkaar te krijgen

Als je meer tips wilt, dan mag je altijd pb sturen. Ik heb genoeg ervaring. Ik heb zelf namelijk ook zon pissig ding thuis die het in z'n jeugd ook niet altijd even goed heeft gehad.

Oja, agressie is vaak de uiting voor angst en vertwijfeling. Geef er niet te veel aan toe, maar zorg wel dat je hond op je kan vertrouwen. Hij moet leren dat jij hem uit enge situaties haalt. Dit begint er al mee dat jij hem beschermt voor andere honden. Of terwijl, loop er langs met je hond, en zorg dat hij niet bij de hond kan, maar de ander ook niet bij jouw hond. Dit is dus geen negatieve ervaring en maakt het weer wat minder eng. Die van mij heb ik zover dat hij inmiddels zonder geblaf of gegrom
langs een andere hond loopt. Dit vind ik genoeg. Don't push it to the limit

Thnx voor je tips!
Bij mij zit hij op de achterbank ook vast.
Bij mijn vriend kan hij niet achter in(auto van werk zonder achterbank met motorzagen en beilen achter in.
Daar ga ik mijn hond dan niet achter in doen.
En soms is het gewoon niet mogelijk om met de andere auto te gaan.

Maar heb net aan de mede huisgenoten gezegd dat hij niet meer op de bank mag.
Dat hij bij grommen geneerd moet worden etc.

In de auto gaat hij gewoon in de bench en wanneer dit niet achter in kan dan maar voor in in de bench.

Verder ga ik zeker wat doen met de tips

Over met andere honden.
Ik vind het prima dat hij niet met andere honden zou kunnen.

Maar de honden op mijn werk en van mijn vriend zijn geen probleem.
En dat vond ik zo appart, vandaar mijn vraag

pluisje88

Re: HELP, hond gromt en wordt extreem lelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:05

Ik zou toch aanraden om tot die tijd met de andere auto te gaan of de hond thuis te laten. Deze autoritjes onderhouden zijn gedrag omdat hij zich er duidelijk op de een of andere manier niet lekker bij voelt.

Het is voor je eigen bestwil dat dit gedrag zo snel mogelijk stopt. Je vraagt veel van je hond, en gaat er nog veel meer van vragen. Kom hem dan tegemoet door rekening met hem te houden.

Je hebt het over huisgenoten. Probeer te voorkomen dat iedereen hem gaat opvoeden. Maak een keuze voor 1 iemand die een band met hem gaat opbouwen, die zegt wat wel en niet mag en waar hij steun kan zoeken.

Ga ook eens iets leuk met hem doen. Leer hem kunstjes. Een Jack is een slimme hond, die moet bezig gehouden worden. Dit doet meteen ook erg veel voor jullie band. Daarnaast groeit het zelfvertrouwen ongelofelijk. Die van mij vindt het heerlijk. Kunstjes heeft ie zo door want hij vindt het leuk. Hij deed het zo makkelijk dat ik hem nu alle kunstjes Aanleer zonder stem, maar op gebaar. Hij wordt er echt gruwelijk fanatiek van. En als je al een paar keer duidelijk en enthousiast hebt gezegd dat hij het goed doet, dan groeit ie wel een meter!

Vergeet niet dat jacks moeilijke, soms vervelende honden zijn die het bloed onder je nagels vandaan halen, maar wat niemand ziet is dat ze eigenlijk heel bang en onzeker zijn. In het kader van als ik maar een grote bek heb, dan ga je misschien wel weg omdat je bang bent. Dan kom je gelukkig ook niet dichtbij me. Probleem opgelost, want je gaat weg. Zie je wel dat ik stoer ben?

Oja, en laat die hond aub die muilkorf nooit meer zien. Het maakt dat beetje vertrouwen wat hij aan het opbouwen is ineens kapot, het is beangstigend.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 19:10

pluisje88 schreef:
Ik zou toch aanraden om tot die tijd met de andere auto te gaan of de hond thuis te laten. Deze autoritjes onderhouden zijn gedrag omdat hij zich er duidelijk op de een of andere manier niet lekker bij voelt.

Het is voor je eigen bestwil dat dit gedrag zo snel mogelijk stopt. Je vraagt veel van je hond, en gaat er nog veel meer van vragen. Kom hem dan tegemoet door rekening met hem te houden.

Je hebt het over huisgenoten. Probeer te voorkomen dat iedereen hem gaat opvoeden. Maak een keuze voor 1 iemand die een band met hem gaat opbouwen, die zegt wat wel en niet mag en waar hij steun kan zoeken.

Ga ook eens iets leuk met hem doen. Leer hem kunstjes. Een Jack is een slimme hond, die moet bezig gehouden worden. Dit doet meteen ook erg veel voor jullie band. Daarnaast groeit het zelfvertrouwen ongelofelijk. Die van mij vindt het heerlijk. Kunstjes heeft ie zo door want hij vindt het leuk. Hij deed het zo makkelijk dat ik hem nu alle kunstjes Aanleer zonder stem, maar op gebaar. Hij wordt er echt gruwelijk fanatiek van. En als je al een paar keer duidelijk en enthousiast hebt gezegd dat hij het goed doet, dan groeit ie wel een meter!

Vergeet niet dat jacks moeilijke, soms vervelende honden zijn die het bloed onder je nagels vandaan halen, maar wat niemand ziet is dat ze eigenlijk heel bang en onzeker zijn. In het kader van als ik maar een grote bek heb, dan ga je misschien wel weg omdat je bang bent. Dan kom je gelukkig ook niet dichtbij me. Probleem opgelost, want je gaat weg. Zie je wel dat ik stoer ben?

Oja, en laat die hond aub die muilkorf nooit meer zien. Het maakt dat beetje vertrouwen wat hij aan het opbouwen is ineens kapot, het is beangstigend.

Ik zou die muilkorf graag weg laten maar als er een andere hond los loopt ergens kan ik dat echt niet.

Die grijpt hij en ik ga geen vechtende honden uit elkaar halen met als gevold dat ik gebeten wordt.
Kunstjes probeer ik ook en ik voed hem als enige op.
Maar als hij het van mij niet mag en de rest laat het wel toe werkt het niet dat bedoel ik meer.

Hond een hele dag alleen thuis laten is geen succes, hij is ook gewend om altijd voor in te zitten en dit beperk ik dan tot in de bench voor in dat lijkt me geen kwaad kunnen?
Anders ga ik wel een mogelijkheid zoeken om ook in de andere auto in de bench te kunnen.
In de bench op de achterbank is wel oke toch?
Verder wordt hij enorm bezig gehouden!
Hij loopt de hele dag mee paarden in de wei paarden uit de wei.
Koeie halen etc.

Met kunstjes ben ik wel bezig alleen is dit heeel moeilijk hij is enorm op eten gericht ;)

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:14

Wat dacht je van naar een cursus met hem te gaan?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:21

Ik denk dat een cursus op dit moment te veel van het goede is. Daar is hij nog niet aan toe.
Dat zal het waarschijnlijk erger maken.zoveel nieuws drijft hem waarschijnlijk tot waanzin. Daarbij gaat hij heel veel zien en wordt er van je verwacht dat je je hond corrigeert. Als je dat doet terwijl je band nog niet goed genoeg is werkt dat averechts.

Dat hij op eten gericht is kun je juist gebruiken. Hij leert er meteen geduldig van te worden, en als hij het principe van iets goed doen =lekkers snapt, kun je dat ook in de dagelijkse dingen gebruiken.als je kunstjes doet, leert ie dat inzet betekent dat het goed is en goed is koekje. Als je het niet goed genoeg vindt zeg jee nog een keer ofzo. Leert hij meteen wat het woord nee betekent.

Als jij je hond aan de lijn hebt is er toch niks aan de hand? Een andere hond hoort niet los te blijven lopen als er een andere hond aankomt die aan de riem zit. En anders moet je gewoon de naderende eigenaar vragen z'n hond naar zich toe te halen of vast te doen. Doe ik ook. Werkt goed.
Die muilkorf is denigrerend en zorgt ervoor dat hij verplicht is dat hij zich anders te gedragen. Iets wat veel stress oplevert en het gedrag verergert.

In de bench is prima. Dan heeft hij ook zijn eigen plekje. Beter dan op schoot iig

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 19:26

Cynthiaaapje schreef:

Heb ik over wogen en geprobeerd enige wat er gebeurde was een hond die compleet uit zijn pan ging tegen de andere honden.
En dus niet meer op mij of iets ander letten.

Dus ik weet niet zo goed of dat zin heeft.
Ben zeker wel in om het te proberen hoor! maar ik vind het zo zonde als hij vervolgens alleen maar in zijn hoofd heeft gromme er zijn andere honden.

net als mijn muilkorf dilemma. die doe ik ook liever niet meer om, maarja dan gaat hij dus vechte..
Welke oplossing moet ik dan proberen

Hij luisterd verder prima. gaat zitten op comando ook op afstand gaat liggen op comando ook op afstand

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:28

Als je hem met wandelen aan de riem hebt, en je zorgt dat hij er niet bij kan komen kan hij toch ook niet bijten?

Over de cursus zie mijn bovenstaande antwoord. One step at the time

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:30

Niet corrigeren als een hond gromt! Dan gaat hij op een gegeven moment het grommen overslaan en direct bijten.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:34

Hhilde: Dan loopt de hond voortaan dus over haar heen?
Lijkt me niet........grommen accepteren we niet, dus corrigeren we dat.

We hebben het over een jack russel for crying out loud!!
Ik heb een Fila Brasiliero kruising (grote dogachtige)uit het asiel gehaald van ruim 40 kilo....Toen een arrogant, dominant monster........tegenwoordig heeft ie nog ongeveer eens per jaar praatjes ..........die pak ik ook gewoon aan zonder terug te deinzen....
Hij heeft me 1x gebeten en dat heeft ie geweten................dat gevecht heb ik gewonnen en sindsdien heeft ie veel meer respect voor me.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:45

Cynthiaaapje schreef:

Idd !!! Je hoeft ook niet persé met hem in een volle klas, zoek een goede gedragstherapeut waarbij je een op een les kan krijgen. waardevolle do 's en don'ts leert en daarmee je relatie met je hond hersteld !
En dat je ook leert wanneer hem te belonen en wanneer hem te corrigeren en op welke wijze !
Beloon je hem ook voor goed gedrag ? En wat doet de hond fysiek en mentaal ?
Dat soort dingen helpen allemaal mee naar balans ...
Laatst bijgewerkt door yenopi op 24-06-12 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:46

Als hij gromt naar andere honden en trekt naar andere honden dan zou ik 'm voordat hij dat gaat doen afleiden. Zie je een hond dan ga je hem afleiden, doe een oefening, bijv. laten zitten naar jou laten kijken en brokje er in als hij dat doet. Dus al actie ondernemen voordat jou hond gaat reageren op de andere hond en belonen voor het negeren van de andere hond.

Je kunt ook omdraaien en de andere kant oplopen als je een andere hond ziet, trek dan wel tijd uit voor je wandeling.

Omdat je hond wel met andere honden waar je hem hebt geïntroduceerd denk ik dat je hondje wat last heeft van grootheidswaanzin. Hij denkt dat de andere honden weggaan omdat hij gromt en lelijk doet. En jij moet 'm vertellen dat hij dat niet hoeft te regelen, dat jij nu degene bent die dingen beslist en regelt.

Je zou kunnen overwegen dat hij ál zijn eten moet gaan verdienen. Leer hem kunstjes, doe oefeningen, leer hem volgen met een snoepje in je handen, kun je ook weer gebruiken tijdens het wandelen bij het tegenkomen van een andere hond. Jij bepaalt vanaf nu wat hij wel en niet mag..
In het begin zul je superconsequent moeten zijn, later kan dat minder als hij zijn plaats weet.

Wij hebben sinds vorig jaar twee herplaatsers, het teefje was gewend alles te regelen, nou niet hier in huis..

Overigens lijkt een hondenschool me wel een goed idee. Je bent samen met je hond bezig, instructeurs kunnen je aanwijzingen geven om dingen te verbeteren. En hij leert zijn aandacht bij jou te houden ook als er andere honden in de buurt zijn. Zoek wel een hondenschool waar ze op een positieve manier trainen.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:53

Ja idd op positieve manieren was ook mijn aanvulling :-)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:56

ga de dogwisperer kijken zou ik zeggen komt op national geographic
heb ik veel aan gehad aan mijn hond

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:57

Ik voel een beetje dat je bang bent voor sommige dingen, dus dat je van te voren bang bent dat de hond iets gaat doen.Zorg dat je rustig bent en adem niet te snel.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:03

andrea1992 schreef:
ga de dogwisperer kijken zou ik zeggen komt op national geographic
heb ik veel aan gehad aan mijn hond

Inderdaad

marleen_usar schreef:
Ik voel een beetje dat je bang bent voor sommige dingen, dus dat je van te voren bang bent dat de hond iets gaat doen.Zorg dat je rustig bent en adem niet te snel.

En inderdaad.............meestal is de energie die door de riem heen loopt, schadelijker dan de hond zelf...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:08

klinkt als een enorm pittig hondje wat altijd gewend is geweest zijn zin te krijgen en wat eigenlijk te heftig is van karakter voor jou. Ik zou profesionele hulp zoeken, zeer consequent zijn bij wat je doet en erg op gaan passen met muilkorf om doen voor het gemak. Immers met muilkorf om kunnen er nog steeds behoorlijke ongelukken gebeuren in combinatie met andere honden en zou dus zeker niet hem kennis laten maken met andere honden met korf om.
Ik zou of accepteren dat hij niet bij elke hond kan of terug naar vorige eigenaar omdat blijkt dat dit niet het hondje is wat je zoekt. Je kan een hond veel leren maar niet alles en als dit gedrag er zo in zit krijg je hem vaak echt niet meer zover dat hij zomaar met alle andere honden door 1 deur kan gaan.

De dogwisperer mag je best bekijken en kan je veel van leren echter besef dat jij jezelf bent en niet cesar en dat jij niet kan doen wat hij kan doen omdat jij hem niet bent. Er kunnen zeker bijtincidenten van komen als je probeerd hem na te doen maar het niet zo kan brengen als hij het brengt.

Hilde heeft wel gelijk. NOOIT corrigeren als een hond gromt. Dan krijg je van die honden die niet meer waarschuwen (immers, dat mag niet van het baasje) maar gelijk bijten. Er zitten al zat van die honden in het asiel dus ga dat proberen te voorkomen!!! Als de hond gromt omdat je wil hebben dat hij gaat zitten maar hij weigerd dan wel door gaan totdat hij zit en dat gegrom gewoon negeren. Hij krijgt zijn zin niet als hij gromt omdat hij iets niet wil, als hij dat doet dan moet je die handeling door zetten en gewoon doen. Als hij dan uiteindelijk toe laat wat jij wil dat hij toe laat dan uitbundig belonen. Maar als hij gromt en je corrigeerd/trapt/zet hem weg/wat je ook zou willen doen dan leer je dat hij niet mag grommen en als hij dat door krijgt dan gaat hij gewoon over naar happen/bijten.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:14

Het ligt er een beetje aan. Hoe hij gromt. Soms corrigeer ik het wel. Dan is het verzet omdat ik hem bijvoorbeeld heb gezegd dat hij iets niet mag. Als hij dan gromt en vervolgens doorgaat nou dan ik ik de mijne zeker wel aan. Wil niet zeggen dat ze daarom automatisch gaan bijten. Die van ons zal het niet in zijn kop halen om te bijten. Zelfs bij de dierenarts die hem pijn doet denkt hij er niet eens aan om te bijten (of te grommen)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 23:29

Ik ben zeker niet bang dat hij iets doet.

Want ik heb eerst gekeken of het bluf of menes was.
Bij ons is het tot nu toe stoer doen maar in het park als ik een andere hond tegen kom niet.
Afleiden helpt soms niet altijd. als hij die andere hond eerder ziet omdat deze bijvoorbeeld los in het bos rond hobbelt en het baasje er achter aan komt is zijn aandacht daar op gericht en dan begint hij gelijk met grommen.
Van de week liep ik mijn voordeur uit kwam er iemadn met een hond langs. gevolg ze vlogen elkaar in de haren.
Ik heb geleerd dat een volwassen hond een pup niks zou doen.. nou daar doet mijn hondje niks mee.
Ik heb inderdaad overwogen hem terug te brengen alleen het idee dat hij dan weer tig jaar in die Flat moet wonen waar hij amper zijn energie kwijt kan en weinig buiten komt vind ik verschrikkelijk dat verdient het beestje niet.

Ik heb vanavond geprobeerd het te leren om rollen.. hij gaat netjes plat liggen op zijn buike en maakt aanstalte om op zijn zij te gaan liggen en dan blokkeerd hij ofzo en gaat hij gromme en rent weg.
heb hem terug geroepen en het netzo lang ge oefent tot hij op zijn zei ging liggen.
Toen uitbundig beloont en een paar koekjes gegeven.
Heb dat even gelaten voor wat het was en ben nu het mooi zitten aan het oefenen.
Gaat redelijk alleen heb ik het idee dat hij gefrustreerd wordt ofzo en dan gaat gromme.
als hij gromt stop ik en kijk ik weg van hem is hij stil beloon ik hem en probeer ik het nog een keer.

Ik ga zeker kijken voor honden curses.
En proberen hem zonder korfje te laten neem hem wel mee just in case of.
Maar wil eigenlijk het ook liever zonder doen.

Verder heb ik na dinsdag vakantie en ben ik van af donderdag 2 weken alleen thuis dus dan ga ik is goed met hem trainen en veeeel leuke dinge met hem doen ;)
Hopenlijk helpt dat ook.
Ik heb trouwens gelezen dat visolie goed is voor de concentratie zou dat een idee zijn als extra iets met het trainen?

Edit: @ pluisje88: hij ontbloot zijn tanden en gromt als een opstartende diesel motor.
Als vreemde het zien schrikken ze en denken vaak dat hij echt vals is.

Ben nu steeds als hij gromt stuur ik hem in zijn mand en negeer ik hem.
Ben benieuwd of het werkt ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:42

kort maar krachtig,,,,als hij naar je gromt,,,,,,,geen didacties boekjes gelul,en zielig gedoe,,,,,gewoon een ouderwetse goed gerichte tik.....zo hard als nodig,zo zacht als mogelijk....

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:44

Zou je anders eens een filmpje kunnen maken van wat hij doet? :)

En het is niet waar hoor, dat een volwassen hond een pup niks doet. Ik ken genoeg volwassen honden die dat wel doen. Daar ga ik voor de rest niet op in want dat zorgt altijd voor de bokt-discussie dat honden die iets naar een pup doen een kronkel in hun kop hebben.. Dat is dus ook niet waar TS, ook volstrekt normale honden kunnen iets tegen pups hebben.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:45

papagroom schreef:
kort maar krachtig,,,,als hij naar je gromt,,,,,,,geen didacties boekjes gelul,en zielig gedoe,,,,,gewoon een ouderwetse goed gerichte tik.....zo hard als nodig,zo zacht als mogelijk....

|o |o

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:49

papagroom schreef:

Nou inderdaad, dan waarschuwt hij de volgende keer in ieder geval niet meer, dan bijt hij meteen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:51

Hhilde schreef:
papagroom schreef:

|o |o

ach komop joh......dat boekjes gedoe is van de laatste 10 jaar....wou je zeggen dat onze ouders,en grootouders het allemaal zo verkeerd deden......ken overigens meer verziekte honden nu,als dat ik vroeger tegen kwam.
overigens lees ik uit het verhaal van TS niet dat het hier om een angstige hond gaat.....een rangorde probleem dus.......laat zien dat je de baas bent........dwing respect af......

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:57

papagroom schreef:
ach komop joh......dat boekjes gedoe is van de laatste 10 jaar....wou je zeggen dat onze ouders,en groor ouders het allemaal zo verkeerd deden......ken overigens meer verziekte honden nu,als dat ik vroeger tegen kwam.

Wil je me geen woorden in de mond leggen? :)
Net zoals in de paarden zijn er nieuwe (en betere!) theorieën ontwikkeld de laatste jaren. En weet je waarom er zoveel verziekte honden bestaan? Omdat er mensen zoals jij bestaan die het allemaal wel denken op te lossen met een knal als iets ze niet zint. De maatschappij is heel anders dan zeg 40 jaar terug en honden moeten daar in mee veranderen, daar worden fouten gemaakt. Kan nog wel doorgaan, maar da's vast tegen dovemansoren.