Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En voordat ik mijn Corydoras gevangen had....! Arme beest was helemaal over de zeik! _Tara_ schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik voedingsbodems echt rotdingen vindt. Veel planten halen hun voedsel ook uit het water, zo'n bodem gaat dan liggen rotten enz enz. Maar goed je hebt hem nu er in liggen. Ik hoop dat het helpt! Zelf heb ik altijd alleen maar een laag zand in m'n aquaria gehad en nog nooit problemen gehad.
Nog 1 ietwat offtopic opmerking trouwens. Corydoras zijn scholenvissen. Als je je bak weer op orde hebt, zou ik er dus wat corydoras bij halen. Wel van dezelfde soort dan overigens.
Muppett schreef:Ik heb de bovenste die jij hebt als laagje van 0,5 cm gelegd. Daar bovenop substraat van Tetra en daar bovenop grof grind van 3-6 mm. Het is veel lichter in mijn aquarium! Het ziet er echt mooi uit. Als de vissen erin zitten, maak ik een foto en die plaats ik dan even.
In de dierenwinkel gebruikten ze ook grof grind in de bakken, volgens die man kunnen planten daar prima in wortelen.
Citaat:Klopt inderdaad, fijne steentjes staan mooier. Maar in de winkels (3..) waar ik gister ben geweest, hadden ze alleen scherp fijn grind

_Tara_ schreef:Sowieso ben ik van mening dat je nooit een vis moet kopen om een 'probleem' in je aquarium op te lossen. 9 van de 10 keer zijn dat vissen die ook veel te groot worden voor het aquarium wat die mensen dan hebben. Maar goed, hele andere discussie
En inderdaad, op kennis van mensen uit dierenwinkels/speciaalzaken hoef je volgens mij niet te rekenen... Vissenfora, daar zitten de mensen met ervaring

Het water is nog ietwat troebel maar de vissen hebben er schijnbaar geen last van.

T5 zijn namelijk veel dunner dan gewone tl balk (T8)
)
Ik weet wel zeker dat het een clown botia is.....