spinnen: hoe groot nederlandse spin/overleeft vogelspin NL?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:15

Iiiiiiiieeeel bah bah bah bah!! Krijg al helemaal de rillingen. Blij dat hier thuis niet van die hele grote zitten. Anders haal ik de katten altijd op, die lusten ze wel }>.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:26

Afbeelding

deze vieze foto kwam ik op internet tegen. en deze zijn niet met zn tweetjes maar met ietsje meer! :=
en ja t lijkt wel alsof ze steeds groter worden, zijn net vogelspinnen man! ik vind hooiwagens en trilspinnen (huis-langpoten) en langpootmuggen ook doodeng! brrrrrrrr!

Anoli

Re: spinnen: hoe groot nederlandse spin/overleeft vogelspin NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:30

Van bovenstaande foto kan ik spontaan gaan huilen :') Ik mag toch hopen dat ik die NOOIT tegenkom...

Helaas heb ik het plan om naar Australië te gaan, daar zijn ze nog wat groter dan in NL :oo

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:37

Zo een was het toen :j Zelfde maat ongeveer :=

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:37

Oooh bah die foto. Doet me denken aan een verhaal van mijn vader. Hij trapte een keer een spin dood en toen kwamen er allemaal kleine baby spinnetjes uit haha :+.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:18

Oh patty dat klinkt als mn ergste nachtmerrie

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:38

Wat een verschrikkelijk topic, en toch blijf ik kijken. :')

Ben vroeger ook een keer zo'n joekel tegengekomen in mijn bed in een vakantiehuisje. Dat ding was natuurlijk gelijk weggerend onder het bed ergens, en mijn vader kon hem niet vinden. Moest maar gewoon gaan slapen.
MOOI NIET. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:04

Die foto hierboven! De eeuwenoude strijd tussen moeten blijven kijken en weg willen kijken. Heb nou trillende oogspieren :') _O- Wat een MONSTER.

Wil dolgraag nog een keer naar Australie maar gezien de monsters die daar leven (dodelijke kwallen, dodelijke spinnen) ga ik maar niet :')

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:09

brr is dat ook een hollandse spin op die foto met die baby's???

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:33

Kenyada schreef:
brr is dat ook een hollandse spin op die foto met die baby's???

geen idee, misschien 1 uit buitenland, maar die in nl zijn ook erg groot. en die babys bah!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:36

Ik durf vanavond niet meer te slapen :=

Vanmiddag kwam er een piepklein spinnetje (zo groot als een mier) het plafond omlaag toen ik onder de douche stond en ik vond mezelf echt reuze dapper dat ik die dood gemaakt heb zonder gillend de badkamer uit te rennen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:45

Airborn schreef:

Volgens mij hangen er ook twee vervellingen in dat web als ik het goed zie? Die vindt ik altijd erg interessant om te bekijken.

Aladinnetje schreef:
[ Afbeelding ]

deze vieze foto kwam ik op internet tegen. en deze zijn niet met zn tweetjes maar met ietsje meer! :=
en ja t lijkt wel alsof ze steeds groter worden, zijn net vogelspinnen man! ik vind hooiwagens en trilspinnen (huis-langpoten) en langpootmuggen ook doodeng! brrrrrrrr!

Hoewel ik gefascineerd ben door vogelspinnen houd ik absoluut niet van dit soort dingen die ongevraagd in mijn huis rondlopen, die was genadeloos de stofzuiger in gegaan. :=

[edit] De reden waarom ik (mooie) vervellingen zo interessant vindt:

Afbeelding

Voor de fotografie vindt ik het echt leuke onderwerpen maar ook anatomisch gezien. :j Zolang er maar geen leven inzit in ieder geval (of het moet een huisdier-spin zijn).

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:29

Bwaah, van dit topic krijg ik overal kippenvel :+ Ben echt doodsbang voor spinnen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:07

Ja, leuk die vervellingen. Ik heb toch een partijd moord en brand lopen gillen, compleet met tranen in mijn ogen. Was tijdens de grondige verbouwing van de zaak de antieke wijnrekken aan het schoonmaken en in 1 van die openingen zit me toch een knoeperd van een spin (geloof me, er zitten grote in deze contrijen) Dacht ik.... Nadat ik vakkundig alarm had geslagen en mijn lieve kok de boel nader ging onderzoeken bleek het ook om zo´n vel te gaan... Wat een afgang.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:16

De grootste vogelspin leeft op Bali en kan zo groot als een stoeptegel 30x30 cm worden.... dat is de goliath vogelspin..

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:26

Bah, bah, bah! Maar thanks to you weet ik nu wel hoe die engerds heten.
Ik heb een oud huis uit 1926, waar recentelijk de volledige vloer en balken vervangen zijn, omdat alles doorweekt en beschimmeld was (lang leve oude huizen die niet onderhouden worden door oude eigenaars :P).

Toen de vloer eruit was, kwam er allemaal ongedierte tevoorschijn, tot padden nog aan toe. Maar... Gelukkig geen spinnen, want ik vind de hooiwagens die mijn ouders soms op de wc hebben zitten al vreselijk.
Nee, vloertje erin, ditjes datjes gedaan.. Oftewel: klaar om te wonen. Nu lopen er af en toe van die mega-grote spinnen. Eentje was opgekruld groter dan een 2-euro munt ;( .
Ook is er 1 hoek in het erkertje waar er regelmatig eentje zit.. Brr, schijt in mijn broek. Meestal laat ik vriendlief de kat optillen, die pakt 'm dan met haar pootje en vliegt erachteraan tot dat enge ding dood is.

Gaat om deze variant
Afbeelding

Het valt me nog enigszins mee, soms hebben we weken nergens last van, dan ineens weer 2 op een dag/avond, dan weer een paar dagen niet..
Mijn vriend zat pas ff een biertje te doen bij de buurman en die kreeg echt de schrik van zijn leven. Die is niet bang voor spinnen, maar deze was net zo groot als zijn hand uitgestrekt en zelfs hun hond kroop weg in een hoekje... Echt bizar :r . Denk dat als ik zo een grote bij mij vindt, ik snel weer bij mijn ouders woon :').

Weten jullie of je er iets tegen kan doen?

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:17

en jaaaa hoor ze zitten nu bij ons in de wc op stal, fijn.. en idd met zn tweetjes, een mannetje en een vrouwtje denk ik want de 1 is groot en de ander klein.. oliebol.. :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:19

Die vogelspinnen vind ik eigenlijk helemaal niet eng. Die rennen meestal ook niet zo snel.
Die wolfsspinnen daarentegen :x Die gaan bij mij linea recta de stofzuiger in.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:27

k ben echt panisch voor spinnen :7
Gelukkig eten onze katten ze op :Y)
Sinds wij 2 katten hebben zie ik hier bijna geen zwarte spinnen meer :)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:30

Cayenne schreef:
Die vogelspinnen vind ik eigenlijk helemaal niet eng. Die rennen meestal ook niet zo snel.

waarom zijn mensen altijd zo dom om spinnen op te zuigen met de stofzuiger want dat overleven die beesten, ze wandelen er gewoon weer uit.. en denk ook aan de jonkies die ze kunnen krijgen.. dus beter doodmeppen en kijken of er geen kleine spinnetjes uitrennen of als je dat zielig vind, vangen met een glazen legen pot en dan een velletje papier eronder en buitenzetten. heb je wel kans dat ie daarna weer gezellig naar binnen komt. ;)

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:34

Aladinnetje schreef:
Cayenne schreef:

waarom zijn mensen altijd zo dom om spinnen op te zuigen met de stofzuiger want dat overleven die beesten, ze wandelen er gewoon weer uit.. en denk ook aan de jonkies die ze kunnen krijgen.. dus beter doodmeppen en kijken of er geen kleine spinnetjes uitrennen of als je dat zielig vind, vangen met een glazen legen pot en dan een velletje papier eronder en buitenzetten. heb je wel kans dat ie daarna weer gezellig naar binnen komt. ;)

Ik durf die spinnen nooit op te pakken en zuig ze op.
De stofzuiger zet ik daarna weer terug op mijn zus haar kamen :Y)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:39

Aladinnetje schreef:
Cayenne schreef:

Je gelooft toch wel dat als ik zon joekel opzuig, die stofzuiger een poosje buiten mag bivakeren ;) Ik zuig ze juist op zodat ik ze weer uit kan zetten. Doe er zelfs een schone zak voor in de stofzuiger, want een volle stofzuigerzak overleven ze ook niet.
Doodtrappen is imo flauw en onnodig, het zijn nuttige beestjes. En zolang ze niet te groot zijn mogen ze bij mij in huis wonen :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:40

brownhorse schreef:
Ik durf die spinnen nooit op te pakken en zuig ze op.
De stofzuiger zet ik daarna weer terug op mijn zus haar kamen :Y)

_O-

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:44

Hahaha doet me denken aan een strip, wij hebben hier regelmatig grote spinnen en dan sta ik weer te dansen en te gillen als een klein kind waarop iemand dan weer zegt "ja maar ze zijn banger voor jou"

werkt bij mij niet, bij mij is dit het geval:
http://hyperboleandahalf.blogspot.nl/20 ... fraid.html

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:51

Aladinnetje schreef:
Cayenne schreef:

Dank je voor dit prachtige compliment :+ en nee, ik zuig ze niet alleen op. Er gaat meteen een halve kilo grof vogelgrit achteraan.
En er is er hier nog nooit een uitgeklommen :)