Nathas schreef:Let je wel op de je konijnen niet besmet zijn met de ziekte myxomotose. Het is een ziekte die veelvuldig voor komt in het wild en hoogst besmettelijk is. De kleine konijntjes kunnen het van een wild konijn gekregen hebben maar ook als ze vlooien hebben of gestoken zijn door mugjes.... (Let vooral op de het dier niet snotterig word en nog goed kan ademhalen)
Verder hartstikke leuk dat je er 1 bij hebt gevangen. En je vind vast wel een huisje voor ze. Zelf heb ik er al 8 dus ik kan er geen van je over nemen.
Hoi, Ik weet van myxomotose hoor
Dus daar let ik goed op!
AnneJa schreef:Zo te zien zijn het echt geen wilde konijntjes, en zelfs als het kruising wild en tam was geweest waren ze veel schuwer geweest, de wilde konijnen hebben namelijk de overheersende factor... Ik heb namelijk wel eens een kruising gezien, maar die konijntjes waren niet tam te krijgen, hoeveel aandacht je ze ook gaf... Misschien toch de dierenambulance bellen?

Waarom zou ik de dierenambulance moeten bellen dan als ik vragen mag?? Die konijnen zijn alleen te vangen als ze zelf naar je toe komen of als ze net op een plekje zitten waar je ze gauw pakken kunt, en ze zijn 9 van de 10 keer helemaal niet te zien want ze verstoppen zich. En ze zijn ook nog eens bloedsnel haha
En het is 1 en al bos en boom daar dus de dierenambulance krijgt ze echt niet
Daarom wil ik gewoon afwachten en proberen ze zelf te pakken.
We hebben gisteren geluk gehad, 1 konijntje zat onder het kastje bij de voordeur dus die kon geen kant uit haha.