Konijnen kunnen zwemmen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Konijnen kunnen zwemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:44

Volgens mij is het geen wild konijn, de haren hebben niet de juiste "ticking" voor wild, bovendien schijnt er een tam konijn in de buurt te wonen...
Dat rustige gedrag kàn shock zijn. Dan is laten bijkomen in een houten hok of stal zo gek nog niet, anders is het een veel te makkelijke prooi voor allerlei roofdieren en kraaiachtigen (en je wil niet weten hoe kraaiachtigen hulpeloze konijntjes behandelen) :x

Per konijn verschilt de tamheid: ik heb een konijn gevangen (nou ja, mijn man) dat op jonge leeftijd geruime tijd los had gelopen, maar het was veel tammer dan een ander konijn dat ik had, dat zijn leven had begonnen in een houten hok in de binnenlanden van Hattem...

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 00:12

Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga zeker updates blijven posten over pieter Haha. En ik hoop deze week de overige gezinsleden ook te kunnen vangen. Er vliegen namelijk ook zoveel roofvogels over de stallen omdat er een bos vlak bij zit, moet er niet aan denken dat ze daardoor gepakt worden. En ook hebben de buren allemaal grote honden die vaak buiten zijn... Ik doe mijn best mensen! Tips zijn altijd welkom natuurlijk!!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:14

Wat ontzettend leuk! Ben benieuwd of je er nog een vangt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:14

Myrthee_ schreef:
FemkeRoosje schreef:

Apen kunnen niet zwemmen had ik gehoord. Je kunt 't ze wel leren maar van naturen kunnen ze 't niet

In een nood situatie kunnen ze als nog zwemmen als ik het goed heb. In ieder geval volgens een bepaald onderzoek, was van een canadees geloof ik. Maar klopt wel dat sommige indien het niet nodig is liever niet in de buurt van water komen.

Ben benieuwd wat voor onderzoek dat geweest is.
Heb een filmpje gezien waarbij een mensaap aan het verdrinken was in de gracht om zijn verblijf een man is er in gesprongen en heeft de aap gered.
Ook honden kunnen niet vanzelfsprekend zwemmen.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 20-06-12 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:22

Die naam vooral "pieter" geweldig.
Moet ik meteen aan die pindakaasreclame denken haha.
Wel leuk dat konijntje, hij heeft misschien bewust je aandacht getrokken.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:35

[quote="dierenfan"]wild is altijd wildkleur en half wild ook dacht ik.

Nee hoor, mijn voedster is ook gedekt door een wild konijn, en daar kwamen ook 2 bonte uit.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:52

Wat super van je dat je dit konijn hebt opgevangen +:)+

Het lijkt mij ook geen wild konijn hoor :) Heb hier regelmatig halfwildjes opgevangen maar die zagen er echt anders uit. Bovendien zullen wilde konijnen zich zeker niet zo tam gedragen. Ben benieuwd naar meer foto's van de schat en hopelijk kan je de rest ook vangen dan heeft hij gezelschap.

Nog even een tip, weet niet wat je hem momenteel voert maar kijk alsjeblieft uit met teveel brokjes geven de komende tijd. Als zijn darmpjes daar niet aan gewend zijn kan dat teveel voor hem worden. Dus liever beperkt brokken waar niet teveel eiwit inzit en dat aanvullen met lekker veel hooi, onkruid groenten. Zeker als hij vrij rondliep zal hij vooral gewend zijn om gras en onkruid te eten :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:54

Myrthee_ schreef:
FemkeRoosje schreef:
Volgens mij kunnen alle zoogdieren zwemmen, iig is dat ons bij biologie vertelt.
Sommige doen het liever niet, maar ze kunnen het allemaal.

Apen kunnen niet zwemmen had ik gehoord. Je kunt 't ze wel leren maar van naturen kunnen ze 't niet

De meeste apen zullen inderdaad niet uit zichzelf zwemmen, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen:
http://www.youtube.com/watch?v=beEAKVZsJe8

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 21:50

Hoi iedereen, even een update van deze kant! Vandaag nog 1 kunnen vangen, deze was wel een beetje van slag maar kan nu lekker bijkomen in het grote hok. Het hok wat we gehaald hebben is heel erg mooi en pieter ging direct op verkenning en voelde zich al helemaal thuis Haha. Hij sprong wat rond en zat lekker te eten. Het andere konijntje ging direct een holletje maken onder het hooi en zaagsel en heb hem mooi met rust gelaten. Ze hebben wel brokken maar ook gras en paardenbloembladeren. Ik ga morgen even weer foto's maken en dan post ik ze wel even

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:07

aah nog eentje erbij. Hopelijk is die snel wat meer op zijn gemak maar dat gaat vast goed komen met Pieter aan zijn zijde :)

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:13

Hoe heet nijn nummer 2?

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 22:41

Die heet Nijntje:P Omdat hij heel schattig is en hele mooie blauwe oogjes heeft... Heeeeel cute haha!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:47

Nijntje... :=
Geef je die andere een stoere naam, Pieter en dan mag deze het met Nijntje doen :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:14

Ja, je zult als konijn maar een broertje hebben dat Pieter heet, en dan zelf Nijntje heten... "Jij kunt ècht geen konijnen namen verzinnen he?" "Nee" :D ---> is alleen leuk als je de pindakaasreclame van Pietertje kent...

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 23:25

Haha maar pieter is gewoon echt een pieter en nijntje gewoon echt een nijntje Haha:p ik maak morgen foto's dan begrijpen jullie het wel, ze hebben trouwens wel beide dezelfde kleur! Als ik de andere 2 ook nog kan vangen zijn er hier dan toevallig nog liefhebbers? Het liefst hield ik ze allemaal maar dat gaat helaas niet

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:16

Let je wel op de je konijnen niet besmet zijn met de ziekte myxomotose. Het is een ziekte die veelvuldig voor komt in het wild en hoogst besmettelijk is. De kleine konijntjes kunnen het van een wild konijn gekregen hebben maar ook als ze vlooien hebben of gestoken zijn door mugjes.... (Let vooral op de het dier niet snotterig word en nog goed kan ademhalen)

Verder hartstikke leuk dat je er 1 bij hebt gevangen. En je vind vast wel een huisje voor ze. Zelf heb ik er al 8 dus ik kan er geen van je over nemen.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:24

Zo te zien zijn het echt geen wilde konijntjes, en zelfs als het kruising wild en tam was geweest waren ze veel schuwer geweest, de wilde konijnen hebben namelijk de overheersende factor... Ik heb namelijk wel eens een kruising gezien, maar die konijntjes waren niet tam te krijgen, hoeveel aandacht je ze ook gaf... Misschien toch de dierenambulance bellen? :)

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 12:20

Nathas schreef:
Let je wel op de je konijnen niet besmet zijn met de ziekte myxomotose. Het is een ziekte die veelvuldig voor komt in het wild en hoogst besmettelijk is. De kleine konijntjes kunnen het van een wild konijn gekregen hebben maar ook als ze vlooien hebben of gestoken zijn door mugjes.... (Let vooral op de het dier niet snotterig word en nog goed kan ademhalen)

Verder hartstikke leuk dat je er 1 bij hebt gevangen. En je vind vast wel een huisje voor ze. Zelf heb ik er al 8 dus ik kan er geen van je over nemen.

Hoi, Ik weet van myxomotose hoor :D Dus daar let ik goed op!

AnneJa schreef:
Zo te zien zijn het echt geen wilde konijntjes, en zelfs als het kruising wild en tam was geweest waren ze veel schuwer geweest, de wilde konijnen hebben namelijk de overheersende factor... Ik heb namelijk wel eens een kruising gezien, maar die konijntjes waren niet tam te krijgen, hoeveel aandacht je ze ook gaf... Misschien toch de dierenambulance bellen? :)

Waarom zou ik de dierenambulance moeten bellen dan als ik vragen mag?? Die konijnen zijn alleen te vangen als ze zelf naar je toe komen of als ze net op een plekje zitten waar je ze gauw pakken kunt, en ze zijn 9 van de 10 keer helemaal niet te zien want ze verstoppen zich. En ze zijn ook nog eens bloedsnel haha :Y) En het is 1 en al bos en boom daar dus de dierenambulance krijgt ze echt niet :P Daarom wil ik gewoon afwachten en proberen ze zelf te pakken.

We hebben gisteren geluk gehad, 1 konijntje zat onder het kastje bij de voordeur dus die kon geen kant uit haha.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:12

Wat leuk, ben benieuwd naar je hok+het andere konijntje. Let alleen even op het geslacht, als je een voedster en ram hebt krijg je straks nóg meer (inteelt) konijntjes, als je twee vrouwen hebt kunnen ze goed samen blijven als ze van jongs af aan al samen zitten, twee mannen gaan op den duur altijd vechten, en als je een vrouw en een man hebt kun je de man met ongeveer 4/5 maanden laten castreren, dan heb je echt plezier van je konijntjes, zo leuk als ze elkaar wassen en met elkaar spelen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:14

Haha wat leuk! :D
Super leuk konijntje ook zeg!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:15

Foto's :D

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:21

Ik zal maar eens aan je buren vragen of ze hun hek gaan maken, voor dat je het weet heb je er zo 100 lopen, ze vermenigvuldigen zich razend snel. En wat dacht je van inteelt? Niet echt verstandig dus. Ik zal maar op passen dat ze geen kabels en of elextra door knagen. Vind het onverantwoord dat de buren niet hun hek fatsoenlijk dicht maken waardoor jij maar moet op letten of er geen konijnen in de vijver liggen. Vind het wel heel lief van je dat je hem gered heb! Ik zelf woon op een zeer bebost erf en zie wel eens konijnen lopen maar dat regeld de natuur zelf.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:21

Ben nu al fan van Pieter. :j
Ik volg!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:24

Wat goed dat je ze hebt opgevangen! Als je ze wil en kan houden zou ik dat zeker doen. Er worden al genoeg dieren opgevangen door de dierenambulance. En volgens mij hebben ze het bij jou super goed :)!

Vind Pieter zo leuke naam :))!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:26

Creatas schreef:
Volgens mij kan ieder dier met 4 pootjes wel zwemmen.. of ze het leuk vinden is een tweede :')

Klopt. :j