Dier op studentenkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Dier op studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:22

Da's nie het bed hoor, da's m'n bank. :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:23

Konijn zou ik af raden. Moeten minimaal met 2 en minimaal verblijf van 2m2

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:24

upendo schreef:
Da's nie het bed hoor, da's m'n bank. :P

oh, hihi, het ziet er zo 'beddig' uit :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:30

Ratten zijn leuk en eventueel kan je die in het weekend gewoon meenemen maar dan moet je daar ook een kooi neerzetten.

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:36

Ik had een konijntje in mn kamer, om dezelfde reden als jij. Het konijn had ik al, alleen die was bij mn ouders blijven wonen, dus ik hoefde er geen nieuwe voor aan te schaffen. Helaas is ze pas overleden (ouderdom), en in verband met stage heb ik nog even geen nieuwe. Het is wel erg stil hoor! Het scheelt toch.. iets om tegen te praten, wat leven in je kamer. Als ik een weekend weg was redde ze het makkelijk, de verzorging kost niet heel veel tijd als je het druk hebt (de mijne was ook zindelijk, dat scheelt), en als ze goed opgevoed zijn kunnen ze regelmatig lekker los huppelen :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:42

Als je dieren wilt voor gezelschap, zou ik voor cavia's gaan :)) Knuffelig, leuk om naar te kijken, herkennen je na een tijdje, piepen als je de koelkast open doet etc.

Als je je met een cavia nogsteeds eenzaam voelt... :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:42

tja valkparkieten,daar zou ik er toch 2 van nemen,1 is echt sneu...ik heb ze hier naar buiten gedaan in een voliere ook 1 hele tamme wat meer een mensenvogeltje is als een vogelvogeltje,maar ze maken echt een hele berg troep en stof...en herrie...

als je er 1 zou hebben en je zou heel veel thuis zijn en het parkietje zou tam zijn,dan zou het best kunnen,alleen ze zijn redelijk claimerig,en slopen dan ook nog eens alles wat ze te pakken kunnen krijgen als ze los lopen/vliegen,zo knipte het tamme parkietje zonder probleem mijn muisdraad door..
en ze kunnen heel hard krijsen als je ze niet hun aandacht geeft.

en een eenzaam valkparkietje die zou ik niet een weekend alleen laten .

ratten zijn echt super makkelijk te houden,knuffelbeestjes,echt mega tam te maken...alleen 1 nadeel ,ze worden niet zo oud,en je gaat je zo hechten aan zo'n ratje..was voor mij een reden toen der tijd om ermee te stoppen om ratten te houden...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:47

Ja, daar zat ik ook al mee Kimmie. :j
Doordeweeks ben ik veel thuis, dus dan zal het niet zo'n probleem zijn om een valkje zijn aandacht te geven, maar het is oneerlijk voor mijn gevoel om hem dan in het weekeind alleen te laten..

En winston, dat is inderdaad ook de reden.. Vroeger had ik twee konijntjes en daar kon ik echt uren mee banketstaaf en knuffelen.. Zeker als je een week op je kamer zit mis je zoiets wel..

Ik ga er toch eens overna denken wat dan het meest praktisch zou zijn. :j

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:57

Ik heb ook ratjes gehad op kamers (nu nog steeds trouwens :P), zeker een aanrader :) Zowel mannen als vrouwen zijn leuk. Zelf laat ik ze liever niet langer dan een nacht alleen, sommige ziektes die ze kunnen krijgen gaan toch echt heel snel..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:29

Gerbils zijn heel leuk, niet heel knuffelbaar, maar wel heel leuk om naar te kijken :). Veel bodembedekking, karton, ze zijn uren bezig :D
Of ratten, die zijn wat socialer :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:36

Ik zit ook vaak te denken om een diertje op mijn kamer te houden. Ik ben gek op ratten maar vind het niet leuk dat ze niety zo oud worden.... :o. Verder ga ik wel elk weekend naar huis, en wil ik er wel mee kunnen knuffelen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 16:37

arans schreef:
Ik zit ook vaak te denken om een diertje op mijn kamer te houden. Ik ben gek op ratten maar vind het niet leuk dat ze niety zo oud worden.... :o. Verder ga ik wel elk weekend naar huis, en wil ik er wel mee kunnen knuffelen.

Haha, precies mijn idee :P

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:42

Gerbils zijn inderdaad ook leuk! :D