waar te koop sterk tuigje hond knauwt alles kapot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: waar te koop sterk tuigje hond knauwt alles kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 17:39

annepaardoes dat is het meer ja ,
ze bijt niet heeft ze ook nooit gedaan maar hapt naar je hand ,
als je vervolgens met je hand in de buurt blijft bijt ze ook niet raak ze hapt alleen naar je,
verder als ze negatief gedrag vertoond (krabben aan de bank bijv)
dan halen we haar gewoon onder de bank uit en proberen we door middel van voer af te leiden,
of spelletje etc dat helpt wel heel goed
ook kun je duidelijk aan haar zien wanneer ze gaat '''rellen' dan worden der ogen wat groen
als je dan meteen een spelletje met haar gaat doen balletje gooien of intelligentie spel etc is het over
ook hebben we de time out ingesteld afgelopen week
als ze dan doorgaat met vervelend zijn dan gaat ze 10 min in de gang en daarna mag ze wer bij de 'roedel'
dat helpt heel goed en we merken dat ze daar rustiger van word
ook gaat ze snmiddags standaard even in de bench dat ze gaat slapen (loopt ze zo in als je zegt in de bench)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:58

annepaardoes schreef:
dierenfan schreef:
Immers als je hond al zo tekeer gaat als je corrigeerd dan is daar al iets niet in orde.

Zo zie ik het niet. De TS geeft aan dat de hond hapt als ze hem een tik ter correctie geeft. Het wil niet zeggen dat het happen agressief gedrag is. Wij zien tenslotte niet hoe de hond precies reageert, hoe de hond hapt.
Het happen kan namelijk ook een teken van spel zijn. De hond ziet de tik niet als correctie maar als uitdaging tot spel en honden kunnen ruw in hun spel zijn.

heb jij ooit een hond die door een andere hond gecorrigeerd wordt dat hij eens op moet houden met bepaald gedrag even de andere hond nog eens terug zien bijten of happen of net mis happen? Ik niet en hier lopen toch regelmatig meerdere honden samen die onderling ook weleens wat mot hebben. Als de een duidelijk corrigeerd dan houd de ander gelijk op met bepaald gedrag. Is diegene niet dudielijk dan gaat de ander erover heen om te kijken of hij toevallig niet sterker is en kan winnen.

Zo zie ik dat ook met een hond die na correctie van baas de baas wil happen. Die corrigeerd gewoon terug en ziet het echt niet als speels gebaar zo'n correctie of hij is onduidelijk gegeven. Hier weten mijn honden echt wel het verschil tussen spel en correctie maar gelukkig hoef ik dat zelden te doen omdat ik negatief gedrag zoveel mogelijk probeer te voorkomen. Echter als ik eens moet corrigeren is mezelf groot maken en lage duidelijke stem genoeg om te maken dat ze gelijk ophoiuden met hun gedrag.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 19:14

dierenfan had je nog gelezen wad ik had getypt?
enne ik heb zo'n natuurrubber bot gekocht mogen ze die helemaal kapot bijten ook ?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:28

dierenfan schreef:
heb jij ooit een hond die door een andere hond gecorrigeerd wordt dat hij eens op moet houden met bepaald gedrag even de andere hond nog eens terug zien bijten of happen of net mis happen? Ik niet en hier lopen toch regelmatig meerdere honden samen die onderling ook weleens wat mot hebben. Als de een duidelijk corrigeerd dan houd de ander gelijk op met bepaald gedrag. Is diegene niet dudielijk dan gaat de ander erover heen om te kijken of hij toevallig niet sterker is en kan winnen.

Zo zie ik dat ook met een hond die na correctie van baas de baas wil happen. Die corrigeerd gewoon terug en ziet het echt niet als speels gebaar zo'n correctie of hij is onduidelijk gegeven. Hier weten mijn honden echt wel het verschil tussen spel en correctie maar gelukkig hoef ik dat zelden te doen omdat ik negatief gedrag zoveel mogelijk probeer te voorkomen. Echter als ik eens moet corrigeren is mezelf groot maken en lage duidelijke stem genoeg om te maken dat ze gelijk ophoiuden met hun gedrag.

Dan moet de correctie wel als "(mogelijke) correctie" doorkomeb. Maar wij zien niet hoe de tik (de correctie) wordt gegeven. De hond is nog jong en zou het gebaar wel degelijk kunnen zien als uitdaging van spel.
Maar dit alles is gissen.
Je kunt er pas een echt oordeel over vellen mits het op video is opgenomen of wanneer je het irl ziet.