Kat had een verassing vanmorgen, een jong musje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Kat had een verassing vanmorgen, een jong musje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:13

k heb laatst een duif met een gebroken vleugel gevonden (het lag helemaal open enzo, geen fijn tafreel) en heb hem toen aan de katten gevoerd. Dat zijn boerderijkatten en eten het dus ook op :j Ze eten alleen geen dode dieren dus ik heb het levend naar hun gebracht en had een zeer snel einde. Ik zou dat in dit geval ook hebben gedaan helaas. Maar je kan voor de zekerheid de dierenambulance bellen en vragen wat zij je aanraden :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:03

wij hebben 2 jack russels, nou die vangen meer vogeltjes dan onze poesjes.

hoe is het nou met het vogeltje ts?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:11

lifaya schreef:
k heb laatst een duif met een gebroken vleugel gevonden (het lag helemaal open enzo, geen fijn tafreel) en heb hem toen aan de katten gevoerd. Dat zijn boerderijkatten en eten het dus ook op :j Ze eten alleen geen dode dieren dus ik heb het levend naar hun gebracht en had een zeer snel einde. Ik zou dat in dit geval ook hebben gedaan helaas. Maar je kan voor de zekerheid de dierenambulance bellen en vragen wat zij je aanraden :)

:oo dat is dan ook weer het tegenovergestelde
draai hem dan zijn nek om en doe hem bij het vuilnis maar levend voeren :n
had ie nog niet genoeg geleden met een gebroken vleugel :oo

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:02

Die gebroken vleugel kwam niet door de katten ;) Want dan was die meteen dood geweest. Ik heb hem aan de katten gegeven omdat zij JUIST heel snel doden. Dit zijn geen standaart huiskatten maar echte jagers :P zij doden ook om te eten. Hij was in 1 seconde dood, sneller had het niet gedaan kunnen worden. En hij heeft tenminste nog kunnen dienen als voer voor de katten :) Anders had ik idd de nek omgedraait, maar omdat dit een heel snelle en methode was (de kat sprong gelijk naar de nek en brak het/beet de luchtpijp door) en zo kon moeder natuur alsnog zijn gang gaan :) Alleen iets sneller dan dat het zou gaan als ik de duif niet had meegenomen

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:02

Vanmorgen is het vogeltje opgehaald door een opvang..
hij is ontzettend goed bijgekomen... gistermiddag nadat mn kat 'm gesneuveld had was ie gewoon echt gesloopt.. daarom zat die steeds te slapen..

Bedankt voor jullie reactie's!
hij is nu goede handen:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:11

nou toch fijn dat dit is goed gekomen
ik moest toch wel een beetje lachen en met verbazing lezen dat je hem kattenvoer had gegeven ....
want tja ze leven merendeels van besjes zaadjes ect.... Good job ts

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 02:21

Shilady, hoewel volwassen mussenzaadeters zijn, eten jonge mussen vooral insekten. Dus kattenvoer is lang zo gek nog niet vanwege de dierlijke eiwitten. Wij geven de jonge mussen op de opvang ook (onder andere) kattenvoer en wanneer ze zelfstandig worden krijgen ze ook zaad aangeboden.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 02:53

Dierenambulance draait bij een musje gewoon de nek om hoor. Dat is mij tenminste verteld. :n
Gewoon naar een dierenarts brengen heb ik geprobeerd met een duif maar die laten ze creperen want de huisdieren gaan voor natuurlijk. Uiteraard was het beest overleden eer ze er naar om keken. Dus denk niet dat die een wild musje überhaupt willen helpen.
Klinkt cru maar deze mensen zullen dat ene musje echt niet missen en er geen geld in willen steken denk ik.

Vogelopvang is wel een goed idee, die staan voor alle vogeltjes open. :j
Goed dat het beestje nu in goede handen is! Hoop dat alles goed komt.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:33

Nomanji schreef:
Dierenambulance draait bij een musje gewoon de nek om hoor. Dat is mij tenminste verteld. :n
Gewoon naar een dierenarts brengen heb ik geprobeerd met een duif maar die laten ze creperen want de huisdieren gaan voor natuurlijk. Uiteraard was het beest overleden eer ze er naar om keken. Dus denk niet dat die een wild musje überhaupt willen helpen.
Klinkt cru maar deze mensen zullen dat ene musje echt niet missen en er geen geld in willen steken denk ik.

Vogelopvang is wel een goed idee, die staan voor alle vogeltjes open. :j
Goed dat het beestje nu in goede handen is! Hoop dat alles goed komt.

Nou, ik heb zo'n 7 jaar bij een dierenambulance als vrijwilliger gewerkt. En daar werd ieder musje of ander vogeltje met de hand gevoed en uiteindelijk weer vrijgelaten. in de lente zaten alle mogelijke hokjes vol met klein grut dat gepakt was door een kat, uit het nest was gevallen of iets dergelijks.
Alleen als er echt geen redden meer aan was, werd er een vogeltje doodgemaakt.

Juist bij een dierenarts heb je meer kans dat er een vogel afgemaakt wordt. Dit moet de gemeente namelijk betalen omdat een vogel geen eigenaar heeft die voor de kosten opdraait.