Ze eten alleen geen dode dieren dus ik heb het levend naar hun gebracht en had een zeer snel einde. Ik zou dat in dit geval ook hebben gedaan helaas. Maar je kan voor de zekerheid de dierenambulance bellen en vragen wat zij je aanraden
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ze eten alleen geen dode dieren dus ik heb het levend naar hun gebracht en had een zeer snel einde. Ik zou dat in dit geval ook hebben gedaan helaas. Maar je kan voor de zekerheid de dierenambulance bellen en vragen wat zij je aanraden
lifaya schreef:k heb laatst een duif met een gebroken vleugel gevonden (het lag helemaal open enzo, geen fijn tafreel) en heb hem toen aan de katten gevoerd. Dat zijn boerderijkatten en eten het dus ook opZe eten alleen geen dode dieren dus ik heb het levend naar hun gebracht en had een zeer snel einde. Ik zou dat in dit geval ook hebben gedaan helaas. Maar je kan voor de zekerheid de dierenambulance bellen en vragen wat zij je aanraden
dat is dan ook weer het tegenovergestelde
Want dan was die meteen dood geweest. Ik heb hem aan de katten gegeven omdat zij JUIST heel snel doden. Dit zijn geen standaart huiskatten maar echte jagers
zij doden ook om te eten. Hij was in 1 seconde dood, sneller had het niet gedaan kunnen worden. En hij heeft tenminste nog kunnen dienen als voer voor de katten
Anders had ik idd de nek omgedraait, maar omdat dit een heel snelle en methode was (de kat sprong gelijk naar de nek en brak het/beet de luchtpijp door) en zo kon moeder natuur alsnog zijn gang gaan
Alleen iets sneller dan dat het zou gaan als ik de duif niet had meegenomen 

Nomanji schreef:Dierenambulance draait bij een musje gewoon de nek om hoor. Dat is mij tenminste verteld.
Gewoon naar een dierenarts brengen heb ik geprobeerd met een duif maar die laten ze creperen want de huisdieren gaan voor natuurlijk. Uiteraard was het beest overleden eer ze er naar om keken. Dus denk niet dat die een wild musje überhaupt willen helpen.
Klinkt cru maar deze mensen zullen dat ene musje echt niet missen en er geen geld in willen steken denk ik.
Vogelopvang is wel een goed idee, die staan voor alle vogeltjes open.
Goed dat het beestje nu in goede handen is! Hoop dat alles goed komt.