Der kussens en der plas/poepplek.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
), spelen, en vooral na het slapen buiten. Dan zet ik haar op een stukje braakliggend terrein recht tegenover onze voordeur. Dan laat ik haar net zolang scharrelen totdat ze plast en/of poept. Als ze dit doet zeg ik "ga maar plasje doen". Dus als ik dit nu zeg, gaat ze dit ook doen. Als ik merk dat ze met iets aan het spelen gaat, loop ik een paar passen verder.

pvdbosch schreef:vrouwtjes honden kunnen zelfs op commando plassen.
dat had ik indertijd gelezen toen ik onze hond kreeg, nu alweer 13 jr geleden.
en dat heb ik haar inderdaad aangeleerd en dat is natuurlijk supermakkelijk.
als we weggaan doe ik de deur open en zeg ik plasje doen en ondanks dat we een half uur daarvoor misschien zijn gaan wandelen gaat ze gelijk zitten.
zodra ze buiten plast moet je onmiddelijk het commando geven (plasje doen of wat je wilt zeggen) en echt helemaal uit je dak gaan van plezier en vrolijkheid, in je handen klappen, jubelen etc. lijkt wel even gek maar
echt het werkt en het duurt echt maar een paar keer en ze hebben het door hoor.
en DIRECT belonen (nog voor ze helemaal klaar is) met iets wat ze HEEL lekker vindt.
dus geen droog koekje maar een stukje worst of kaas.

En als ze buiten wat doet gaan we helemaal enthousiast doen als een stel gekken maar ach, wij zijn zo gek met honden dat we er ook gewoon tegen praten enzo 
MadelonSunny schreef:Hallo bokkers,
Mijn ouders en ik worden er hopeloos van. Onze 14 weken oude Teckel pup (Lieve) wordt maar niet zindelijk.
Poepen doet ze meestal buiten maar plassen doet ze eigenlijk altijd binnen. Soms gaat het een dag 'goed' en plast ze op de krant en de meeste dagen plast ze op der kussen. Er liggen elke dag wel 2 kussens te drogen. We gaan veel met der naar buiten. Soms gaan we na het eten ruim een uur met der naar buiten en ze doet helemaal niks. Komen we binnen gaat ze ergens zitten plassen. Het is alsof ze buiten niet wil plassen en poepen. Hoe uitbundig we der ook belonen als ze het buiten doet, het kwartje valt maar niet.
Lieve is pas 1,5 week bij ons dus helemaal zindelijk verwachten we niet maar we zien eigenlijk weinig vooruitgang. Gisteren poepte ze ineens midden in de kamer en vanmorgen plaste ze midden in de kamer.
Heeft er iemand tips of is geduld het enige?
(leuk als je tv kijkt elk half uur naar de deur en dan een blij puppy met ze oren in de wind zien staan om vervolgends weer blij binnen te komen)