Ik snap dit gewoon niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:15

Kimmej schreef:
Ik vind het altijd een beetje moeilijk te geloven dat mensen niet 'voelen' dat ze iets aanrijden. Ik ben een keer over alleen de achterpootjes van een egeltje heengereden, week net niet genoeg uit, was in een bocht en gebeurde zo snel.. maar ook dat voelde ik wel degelijk! Gestopt, teruggelopen langs de weg en heb het diertje uit zijn lijden moeten verlossen want van de achterpootjes was echt niks meer over. Als een klein kind zitten janken natuurlijk. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat je gewoon doorrijdt.

Dit snap ik ook niet zo goed :n misschien als je 'm alleen schampt met de bumper of zo :?
Wij hebben helaas ooit een kat doodgereden 's nachts op een 80 km weg. Het ging zo snel, dat ik zelfs niet had gezien dat het om een kat ging. De knal was zo hard, dat ik dacht dat we op z'n minst een mens of een hert hadden geraakt %) Uiteraard gestopt, gekeken of ie nog leefde en of ie een bandje om had en de kat naar de kant gehaald. Helaas (of misschien maar beter ook) was ie op slag dood.
We stonden daar wel in the middle of nowhere, midden in de nacht, geen huizen in de wijde omgeving en de kat had geen bandje om. Eigenaar vinden was dus niet mogelijk. Maar haal zo'n beest in ieder geval van de straat af, denk ik dan... Beestje was nu nog toonbaar, als er nog een paar auto's overheen zouden rijden niet meer :n

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:40

shadow19871 schreef:
'eigen schuld' vind ik in DIT geval niet helemaal opgaan. (ik vind het ook niet zo fijn dat mensen hun katten maar overal laten rondlopen) het was duidelijk een binnenpoes met een mooi halsbandje. Meisje was duidelijk in paniek dat poeslief eruit gepiept was. Mede hierdoor zou ik zelf geen poezen willen. Ik heb gisteren nadat ik thuis was zeker een uur obsessief mijn honden zitten aaien. Stel je toch eens voor dat ze in 1 moment van onoplettendheid eruit piepen en je ze zo terug vindt. brrr!

Nee, ontsnapte dieren die worden aangereden vind ik echt een nachtmerrie voor elke eigenaar. Heel zielig ook voor dit meisje. Ik heb ook wel de angst dat ons hondje wordt aangereden omdat hij wegrent (vooral als die dus een kat ziet). Ik laat het hondje dan ook niet meer los als het schemerig of donker is. Verder zo ver mogelijk van de weg af (maar ongelukken kunnen helaas altijd gebeuren). Ik zou zelf ALTIJD proberen te stoppen / uit te wijken als ik een dier op de weg zie. Eenmaal aangereden ligt het eraan, ik weet niet of ik het aankan het dier te verplaatsen (als het helemaal open ligt |( ). Ik zou in elk geval de dierenambu bellen en als het dier nog leeft naar de dierenarts gaan of op de ambu wachten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:47

Ik heb twee keer een dode kat van de weg afgehaald, de tweede keer had ik toevallig een kartonnen doos in de achterbak ligen, daar heb ik hem ingelegd en langs de kant van de weg gezet en de dierenambulance gebeld. Het was al avond dus ze kwamen hem die avond niet meer ophalen want kans was groot dat ze hem dan niet zagen (was op een verlaten industrieterrein en het was overduidelijk waar hij lag := ), maar 's ochtends zouden ze komen en superbedankt voor het bellen. Die ochtend was hij inderdaad opgehaald, om een chipcheck te doen en te kijken of ze een eigenaar konden achterhalen (kans is erg klein, boerengebied met weinig woonhuizen, maar wilde zelf gewoon niet dat hij daar bleef liggen).
De eerste keer heb ik ook de dierenambulance gebeld om hem op te laten halen :j

Beetje dubbel hier hoor, voor een kat in een boom komen ze niet; daarvoor moest ik zelf ergens een ladder vandaan halen om hem hoog uit de boom te halen (met gruwelijke hoogtevrees :') ). Een verdwaalde meerkoet (midden in de winter, was -20 buiten) op ons balkon midden in de stad (geen water in de wijde omgeving) wilden ze ook pas de dag erna komen (beest was nooit zelf weggekomen!). Maar een dode kat langs de weg komen ze wel voor... :=

Blacky94

Re: Ik snap dit gewoon niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:08

Wij hebben het vorige week nog gehad op stal. Stuk of 5/6 kittens van toen net 3 weken oud zonder moeder. Worden nu wel met de fles groot gebracht maar toch... Op weg naar school zie ik ook regelmatig dode katten liggen. Ik kan daar soms zo boos om worden. Je zit hier snel wat meer in een buitengebied maar op de meeste 60km wegen wordt overdag al veel te hard gereden, laat staan als ze er s nachts met 120 overheen scheuren... Dan heeft zo'n beest helemaal geen kans meer...

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:28

Bah wat vreselijk.
Heb t een keer meegemaakt dat we met een dropping snachts langs een landweg liepen. Toen werd er een kat aangereden.. Diegene stopte helaas niet. Wij zijn de weg op gerend om te helpen maar helaas voordat we de kat op konden pakken (was al half overleden) kwam er nog een auto met zeker 80 km aan... Wij hadden geen lichten en er waren geen lantarenpalen dus helaas.. Heb er nog steeds nachtmerries van bah..

dierenfan

Re: Ik snap dit gewoon niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:27

oh als ik dit soort dingen lees ben ik zo blij dat mijn kat veilig achter haar stroom draadje zit en de tuin niet uit kan..... afschuwelijk gewoon.

Overigens: langharige katten met mooie bandjes aan kunnen gewoon ook op straat lopen hoor, hier in de buurt een aantal van die katten. Zou er zelf niet aan moeten denken!!

Heb zelf ook altijd een rol vuilniszakken in de auto liggen. Van de winter een x in het donker op een doorgaande weg om half 7 's ochtends een kat op gepikt die dood op de weg lag. Vervolgnes mijn collega's uit bed gebeld dat ik de kat al mee had genomen dus als ze meldingen hadden gekregen of nog zouden krijgen van mensen dat ze niet moesten rijden omdat ik hem al mee nam naar de opvang. Vond ik wel zo netjes. Wij rijden als dierenambu wel uit voor overleden honden en katten in 1 gemeente. De andere gemeenten halen ze zlef op, dat mogen wij niet doen en alle andere dieren dan honden en katten die overleden op straat gevonden worden mogen wij ook niet ophalen.
Zo heeft elke gemeente weer wat anders qua regels en kan je lang niet altijd zeggen dat de dierenambu niet uit WIL rijden maar niet uit MAG rijden. Daar zit een heel verschil tussen wat vele mensen niet weten of niet begrijpen.