Konijnenprobleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Re: Konijnenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:40

Over je laatste suggestie heb ik nog niet nagedacht. Zou dat helpen? Straks dan moet Renzo haar ook helemaal niet meer ...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:42

En als ik dat in overweging neem, en ik neem haar bijvoorbeeld twee weken apart, dan zal de koppeling neem ik aan wel weer opnieuw op neutraal terrein moeten gebeuren toch? Of zou de koppeling in de bestaande ren gedaan kunnen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:52

millennium schreef:
Over je laatste suggestie heb ik nog niet nagedacht. Zou dat helpen? Straks dan moet Renzo haar ook helemaal niet meer ...

Trudy is erg dominant, dus dat zal wel meevallen. Ik heb ook zo'n pitbull konijn. Een week of een dag of 5 is ook al wel voldoende hoor. Haal haar in elk geval uit de ren een weekje. Zet ze na een week met zijn allen in een paardenbox overdag, in de nacht weer terug. Doe dit 2 a 3 dagen en zet dan alles in de gezamenlijke ren.v Het valt te proberen. Vijf dagen is net genoeg om Renzo wat extra binding te geven met de dwergjes en niet lang genoeg om hem Trudy compleet te doen vergeten. Voor Trudy is het net lang genoeg om niet meer zo zeker te zijn en een tandje terug te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:53

Oja, koppelingen doe je altijd op neutraal terrein. Hoeft helemaal niet zo groot een tijdelijke rennetje van 4 gaaspanelen met fruitgaas er over is ook prima. Blijf er bij met ee bezem en een plantenspuit, zodat je in kunt grijpen. Zet een grote doos in de tijdelijke ren, zodat ze voor hun doen even uit het zicht kunnen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 14:18

Oke, dank voor je tips Mindim! :) Zal het zeker in overweging nemen.

Bedoel je met in de nacht weer terug; trudy in haar kooi (heb een binnenkooi met verdieping waar Trudy in zou kunnen, in de garage) en de dwergjes en Renzo naar hun eigen ren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:13

millennium schreef:
Oke, dank voor je tips Mindim! :) Zal het zeker in overweging nemen.

Bedoel je met in de nacht weer terug; trudy in haar kooi (heb een binnenkooi met verdieping waar Trudy in zou kunnen, in de garage) en de dwergjes en Renzo naar hun eigen ren?

:j

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:30

Toch een redelijk positieve update:

Op de gil van vannochtend na, is het tot nu eigenlijk redelijk rustig geweest in de ren. Met schoonmaken en voeren heeft er geen confrontatie plaats gevonden. Enkel net, toen Jooppie en Trudy plots oog in oog stonden, joeg Trudy Jooppie weg, maar geen gebijt, geen gegil, geen haren welke door de lucht vlogen.

Vandaag Jip en Jooppie zelfs voor het eerst wat bunnieflops zien maken, wat toch wel aangeeft dat ze redelijk relaxt zijn. Heb de ren dan ook nog niet in 2 stukken verdeeld, eerst maar eens afwachten hoe ze het tot in de avond doen.

Bij deze wat beeldmateriaal van de ren en de konijntjes, vandaag gemaakt:

De ren
Afbeelding

Trudy languit in het tunneltje
Afbeelding

Jooppie welke een wasbeurt krijgt van Jipje
Afbeelding

Jip welke op zijn beurt weer een wasbeurt krijgt van Renzo
Afbeelding

Renzo blijft aan het wassen :') Hier Trudy welke van Renzo een wasbeurt krijgt
Afbeelding

Allesvriendje Renzo
Afbeelding

Het kleine popje Jooppie <3
Afbeelding

Jipje lekker aan het eten
Afbeelding

Jipje aan het genieten van het zonnetje
Afbeelding

Jooppie aan het chillen
Afbeelding

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 13:04

*Update*

Gistermiddag ging het toch weer minder dan gehoopt. Trudy had Jooppie een paar keer flink te pakken gehad, wat gegil en wondjes opleverde. Vandaar dus ook de keuze gemaakt toch de ren voorlopig in 2 stukken te verdelen. Erg jammer voor Renzo en de dwergjes, want deze drie hadden de hele middag samen gezellig in een doos gelegen. Maargoed, liever 2 stabiele koppels dan een groep welke niet samen gaat.

Wel nog met Faniek hier op bokt gemaild - waar ik alle konijntjes ook vandaan heb - of het geen optie was Trudy in een andere groep te laten integreren, zodat het trio Renzo, Jip en Jooppie in de grote ren kon blijven bestaan. Echter het advies gekregen dat liever niet te doen, omdat het niet zeker is dat Trudy daadwerkelijk goed zal vallen in de andere groep, en je met een trio kans hebt dat er uiteindelijk toch 1 buiten de boot valt. Ook zal het voor Trudy dan stressvol zijn om constant van groep te wisselen, mocht het in de andere groep niet lukken.

Dus; gisteren de ren in 2 stukken verdeeld. Toen de 2 dwergjes door hadden dat ze lekker rond konden huppelen zonder achterna gezeten te worden door Trudy, kwamen ze direct leven. Was erg fijn om te zien. Ook Trudy en Renzo blijven het samen nog steeds goed doen, al blijft Renzo de dwergjes nog wel wassen door de tralies van de panelen heen :Y) :') , wat een skeettie <3

Heb van Faniek een tip gekregen over iemand welke erg goed is in het koppelen van groepjes, dus zal haar even mailen of zij nog wat kan betekenen. Mocht dat niet lukken, dan is er nog geen man overboord, want de 2 koppels zijn nu erg stabiel, en dat is ook fijn. Moet eerlijk toegeven; had er buikpijn van, de hele situatie zat me niet goed. Nu ik heb gezien hoe fijn en relaxt ze de nacht zijn doorgekomen (gescheiden van elkaar), is dat toch wel een last welke van m'n schouders is gevallen.

Bij deze wat foto's:

De ren van bovenaf verdeeld in 2 stukken. Links de dwergjes, rechts (met het hok) Trudy en Renzo
Afbeelding

Afbeelding

Stuk Jip en Jooppie
Afbeelding

Jip en Jooppie lekker aan het relaxen, met op de achtergrond Renzo, welke ook aan het relaxen is.
Afbeelding

Jipje :z en Renzo op de achtergrond :z
Afbeelding

Trudy en Renzo lekker aan het scharrelen
Afbeelding

Renzo
Afbeelding

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:05

Fijn dat er nu een oplossing is :)

Leuke foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:39

Nou, zo kan het toch ook prima!

Ik heb ook twee groepen hoor, ik had ook alles liever bij elkaar gehad, maar dat gaat nu eenmaal niet. Ik heb 1 pitbull voedster die de oren afbijt en kaken lostrekt.
Mijn ren is 1.20- 1.30 hoog, maar daar springt ze gewoon uit, zo in de ren van de anderen :wow:

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 19:59

Kan zo ook prima :) ze kunnen nu alleen niet echt een sprintje trekken en dat vind ik wel jammer.

De omheining van deze ren is 1m, en de panelen in de ren (tussenscheiding) zijn 50 cm. Normaliter zit er nog een vijvernet over de ren, maar voor de foto's heb ik die teruggeslagen. Ze springen gelukkig (nog) niet over de ijzeren panelen heen :)