Nijnen maken in 1x ruzie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Nijnen maken in 1x ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:15

De ruimte anders zo ingedeeld kan al heel veel schelen, omdat konijnen juist 's avonds, 's ochtends heel vroeg en 's nachts actief zijn is loslopen overdag in veel gevallen niet voldoende. De situatie die je normaal hebt is echt erg krap doordat er geen sprint trekken en even voor elkaar wegrennen mogelijk is.
Ik hoor altijd dominantie bij het rijden, maar geloof mij 9 van de 10 keer is de voedsters rams als ze zo fanatiek met rijden is, is eigenlijk ook simpel na te kijken, voedster op de rug en geslacht bekijken als deze dan wat opgezet is en richting rood toe is ze rams. De ram vindt dit natuurlijk heel vervelend dat gerij en zal zich laten gelden.
De prijs van castratie van een voedster is inderdaad vrij hoog in sommige gevallen, hier is het ook 75 euro.. ik heb mensen hier uit Utrecht gehad die de voedster hier kwamen laten helpen om de prijs, het kan natuurlijk.

Tineke90

Re: Nijnen maken in 1x ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 08:40

ik heb nog een keer gekeken maar het is echt een voedster. De nacht zijn ze goed doorgekomen soms hoor je ze nog wat achter elkaar aan zitten maar er vliegen geen haren meer in het rond. Dat scheelt nogal die prijs is bijna de helft ik betaalde dat om mijn ram te laten castreren.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:45

Een konijn sterlisieren zou no ong even duur als een kattin moeten zijn dit kost immers even veel tijd en materiaal, vaak zelfs meer omdat je een konijn liever ook aan de gasanesthesie doet ipv enkel op een spuitje, ook is bij een konijn na de operatie wat meer zorg nodig, ze koelen sneller af en de recovery is altijd wat slechter heel gevoelig aan pijn en moeten dus hogere dosissen pijnmediciatie krijgen dan bijv een kat omdat als een konijn een dag niet eet ze alsnog later dood kan gaan (terwijl een kat best een dagje niet kan eten)

Ook kan je bij een kattin volstaan met enkel de ovaria uithalen als ze nog jong zijn terwijl bij een konijn altijd de baarmoeder ook mee uit moet halen omdat bij konijnen regelmatig baarmoederkanker voorkomt (ook als ovaria weg zijn).

er zijn vast da s die het wat goedkoper doen om de kosten te drukken en mensen over te halen het te laten doen, wat op zich een goed idee is.