In haar jonge jaren op puppycursus en vervolgcursussen was ze niet de meest baasgerichte hond die er bij liep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaLala schreef:Ik heb zelf een kruising Stabij x Labrador gehad, en in de opvang heb ik een Labrador gehad (zonder stamboom), en dat waren allebei onwijs leuke honden!
Zelf ben ik niet echt Labrador fan, mij spreekt de Stabij qua uiterlijk en ras gewoon meer aan.
Als je voor een stamboom-Labrador gaat, check dan wel echt goed de bloedlijnen, of als je voor een herplaatser gaat, het karakter op agressie.
Doordat het zo'n populair ras is, zijn sommige honden absoluut niet zo makkelijk en lief als in de rasstandaard omschreven.
xSCWx schreef:Wil je perse kiezen tussen deze 2 of staan er nog andere opties open?
annebe schreef:Wij hebben een labrador uit een werklijn gehad uit Tsjechie en daar hebben we een fantastische hond aan gehad.
Daarin tegen een friese stabij, vond ik persoonlijk soms tegen het neurotisch aan.
Kijk eens bij windhonden. (galgo's)
Dit zijn super, echt geweldig lieve honden, heerlijke hankhangers binnen (slapen als de beste) en buiten zit er actie in.
Daarnaast help je hiermee het leven van een galgo.
DeLabrador schreef:Het is al een wat oud(er) topic welke ik destijds geopend heb, maar lees het eens door zou ik zeggen. Mocht je nog rasspecifieke vragen hebben, dan hoor ik het graag!
[BB] Standaard beeld vd labrador en aspirant pupkopers
coroosje schreef:'Totaal niet te vergelijken; lab's zijn onbesuisd, veelvraten, doorgefokt,...... '
Iemand die dit kan ontkrachten?