Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
phormicola schreef:Ik vind het ronduit dierenmishandeling.
Dit zijn de ingrediënten van het vega kattenvoer: Corn gluten, corn oil, rice protein, peas, pea fiber, brewer's yeast, linseed, potato protein extract, vitamins and minerals, taurine (0.15%), L-Carnitine, Vitamin E, linoleic acid (6.40%)
Dat ga je je kat toch niet geven?
.kimmie261 schreef:Samenstelling Whiskas:
graan (min. 4%), vlees en dierlijke nevenproducten (min. 4% kip in de lichtbruine stukjes, min. 4% vlees in de vleesrijke vulling van de knackits), plantaardige eiwitextracten, olie en vet (min. 0,1% zonnebloemolie), plantaardige nevenproducten, mineraalstoffen, groente (o.a. 4% wortel in de oranje stukjes, o.a. 4% erwten in de groene stukjes).
4% vlees, wauw....
maw er zullen heel veel katten ( en honden ) zijn die echt tegen vegetarisch aanzitten met hun voer...
aslo schreef:NiG schreef:Met name katten kunnen niet zonder vlees, ze kunnen een aantal aminozuren (eiwitbestanddelen) niet zelf maken en moeten daarom vlees eten. Als je katten vegetarisch voert krijgen ze op den duur ernstige hartafwijkingen en loslating van het netvlies in het oog.
Daarnaast zijn de maagdarmkanalen van katten en honden niet gemaakt om groenten te verteren.
Klopt niet helemaal, katten hebben taurine nodig en dat zit in vlees. Krijgen ze het op een andere manier binnen is het ook goed.
kimmie261 schreef:en toch...zijn er vele honden die zo goed als vegetarisch leven omdat er maar zó weinig vlees in brokken zit,ook al heten die brokken hondenbrokken...
Hij at ze niet op, maar als ik sperziebonen aan het doppen was, dan kwam ie er altijd eentje halen, met zo'n 'Ah, lekker!' bekkie erbij
Fiffill schreef:Kat hier in de straat is ook helemaal gek van sperziebonen, maar die eet ze dus wel. Maar beest heeft ook 0 jachtinstinct voor dieren, volgens mij gaat die eerder achter een wortel aan dan achter een vogel
0,0 jachtinstinct en verzot op sperziebonen en duimsabbelen
hilarisch beest.