Ragdollcat schreef:Aaah schattig zeg, ik zou ze allemaal ff willen knuffelen.
En die tamme wilde rat? hoe is dat zo gekomen? Dat ie bij jou is als huisdier.
Ze zijn gezonder en sterker he als dierenwinkelratten he?, want meestal zijn het laboratiumratten.
De wildjes zijn gevonden toen ze een dag of wat oud waren, het complete nestje moederloos. Daarna zijn ze grootgebracht door een tam pleegmoedertje in de opvang. Hele verhaal staat hier
: [BB-ITP] Twee wilde rattenmeisjes
Of ze gezonder en sterker zijn moet nog blijken, ze zijn nu bijna anderhalf jaar oud dus nog niet op de leeftijd om al veel gebreken te hebben. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van hoor, een broertje van hen is al overleden en er zijn er zeker 3 uit het nest (waaronder eentje van mij) die al luchtwegproblemen hebben gehad, net als tamme ratten. Maar wie weet...
Van tamme ratten is de gezondheid inderdaad niet denderend vanwege de ziektes die er in gefokt zijn, helaas...
Sjolvir schreef:Ratjes mochten hier altijd los.
En die ene kat van mij geloof ik wel, dat dat gaat (die heb ik ook tijdje met de ratten gehad, als ratten los waren kat in bench.).
Maar die andere... zit het in de genen, boerderij kitten.
Het beweegt en zij moet het hebben, hebben, hebben!!!!
Die zie ik er voor aan er 1 door de tralies te sleuren, dus helaas.. hier kat.. zonder rat...
Ja, dat lijkt mij ook een beetje eng met zo'n kat! Die van mij geven er niet veel om, maar als de ratten loslopen zitten ze voor de zekerheid wel altijd in een andere kamer opgesloten.