hondenpoep opruimen, kleine moeite? of grote moeite?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:57

mieske schreef:
Tequilaatje schreef:
Maar katten poepen doorgaans niet midden op een grasveld of op die stoep, die begraven het tussen de bosjes waar niemand loopt;)

Of bij mensen in de tuin, waar de kinderen spelen :Y)

En in de zandbak... Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik vaak ineens een handjevol kattenstrond had ipv zandbakzand :')

Ik betaal 120 euro hondenbelasting per jaar, ik ruim het niet altijd op maar mijn hond doet het eigenlijk alleen maar in de bosjes waar niemand loopt, of op het hondentoilet. Anders op een grasveld, als daar veel mensen komen of als het bijvoorbeeld een picknickplaats is dan ruim ik het wel op, maar anders niet. Hij heeft het nog nooit, maar dan ook nooit op de stoep gedaan :D Best netjes vind ik zelf. Hij vertikt het trouwens ook om het op zand te doen. Het moet echt op gras of tussen hoge planten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:59

Als mijn hondje poept op de uitlaatstroken waar geen opruimplicht is, ruim ik het uiteraard niet op...Als hij het ergens anders doet ruim ik het wel op. Behalve als hij in het bos in de struiken doet ofzo waar mensen er niet zomaar in kunnen gaan staan.

Heb dus altijd wel een plastic zakje bij mij.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:02

Deventer is zo'n achterbakse gemeente dat je dus kaartjes krijgt van de gemeente en in kunt vullen wie zijn poep niet op ruimt of waarvan de hond los loopt.
Werkelijk te triest voor woorden!

Als mijn honden netjes in de bosjes poepen, dan ruim ik het niet op.. Dit word wel gedaan door de natuurlijke opruimingsdienst, maar poepen zij waar iemand er last van zou kunnen hebben, ruim ik het op.

_CS_

Re: hondenpoep opruimen, kleine moeite? of grote moeite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:12

Annebe: Is dat zo, woon ook in Deventer en heb er nog nooit van gehoord?

Hier ruim ik het ook op, wil zelf geen overlast van andere honden, dan ook niet van de mijne.
We hebben opruimplicht, maar ook aanlijn-plicht.

Heb zelf meer moeite met de aanlijn-plicht, dan met de opruimplicht.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:16

mieske schreef:
Mijn hondje poept op een plek waar eens in de zoveel weken een poepopzuigmachine voorbij komt :))

:') dus een poepstofzuiger :+ hahah `komt niet meer bij van het lachen` heb ik nog nooit van gehoort , hoe ziet zown ding eruit :D ?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:21

Zo:

Afbeelding

Haha nee geintje natuurlijk....Het is een karretje van de roteb met een grote slurf die alles opzuigt.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:23

whahah geweldig ! rijden die er bij jullie veel dan ? hier ( friesland ) heb ik nog nooit zo iets gezien :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 13:25

Laatst bijgewerkt door IvysToeter op 07-06-12 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:41

Hier rijden die karretjes wel! Zie je ze met zo'n slurf over het veldje heen rijden :D Alleen zouden ze het wat mij betreft wel vaker mogen doen, want op een gegeven moment zijn de veldjes zo vies, dat mn hond er dus niet meer wil poepen of plassen... Dat is wel een nadeel, van het niet op hoeven ruimen!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:42

Het zal je werk maar zijn ´´chauffeur van de poepstofzuiger´´. Leuk om te vertellen op verjaardagen _O-

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:41

Ik laat de honden uit op eigen terrein, betaal desondanks gewoon belasting. Maar goed. Wij wonen aan een aftakking van een lang binnenpad. Wordt dus veel gebruikt door eigenaren die er de honden uit laten. Een aantal ruimen het netjes op, maar helaas zijn er diverse die het niet doen. Erg vervelend als hun hond op het pad poepen, want wij moeten daar wel steeds door met hetzij auto, fiets of scooter. Altijd fijn als je dan door de poep rijdt en later een band moet verwisselen of zo, bah. Tot nu toe helaas nooit iemand kunnen betrappen, alhoewel ik wel een vermoeden heb. Persoonlijk vind ik het erg asociaal en vraag me wel eens af hoe die mensen het vinden als mijn hond op hun oprit wat deponeert.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:45

Die van mij poept in de bosjes, ik vertik het om daar drollen op te ruimen. Ik laaat alles liggen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:47

Wij moeten belasting betalen en 180 euro boete bij een drol, poepzuiogers komen niet meer. Ik ruim het op is een klein moeite en goedkoper dan met een boete.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:54

wij betalen geen belasting, en ruim de poep ook niet op.
Mijn hond heeft geleerd alleen buiten de bebouwde kom te poepen :')
Ze poept alleen buiten het dorp in de berm.
Als we eens ergens met haar naar toe gaan heb ik altijd zakjes bij me, als ze ergens poept op straat o.i.d. ruim ik het natuurlijk op.

chelleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:54

hier moet je honden besting betallen en op ruimen
en de katten zitten hier in de speeltuin te poepen en dat mag allemaal
dat vind ik pas vies en ze bedekken het ook nog dus wat hier vaak gebeurd dat de kinderen in het grind graven en dan de hand vol katten poep hebben dat vind ik nog vieser dan dat je honden poep onder je schoen hebt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:57

mijn katten komen in huis om in de bak te poepen, haha.
zitten wel regelmatig andere katten in mijn tuin te poepen, das dan weer jammer

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:22

Wij betalen geen hondenbelasting maar ruimen de poep (meestal) wel op.
Alleen als ze het buiten de bebouwde kom, diep in de bosjes, of het midden tussen de brandnetels leggen laat ik het liggen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:47

Ik ruim het ook niet op ik ga of naar het prakje/meertje dat is uitlaatplek voor honden, of buiten de bebouwde kom...

Een heel enkel keertje, echt zelden ook in het parkje achter mn huis waar ze wel mogen maar idd opruimplicht, naja neem het risico op een bekeuring wel. Heb al ruim 6 jaar honden nog nooit iemand zien controleren. ( ondanks dat al een aantal keer in de krant heeft gestaan dat ze strenger gaan controleren )

Er zijn hier ook mensen die ruimen de stront op de stoep etc niet eens op, naja dat ruim ik absoluut op als mn hond een keer een ongelukje heeft. Normaal poepen zal ze niet doen het is nu 2x voorgekomen dat ze echt enorme diarree had en dan gewoon emmer water en even schoon bezemen..

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:01

Ik ruim eigenlijk nooit op wat mijn hond achterlaat, omdat hij het nooit op het voetpad doet, als dat wel zo zou zijn dan ruim ik het wel op uiteraard. Verder zijn er 2 grasvelden in de buurt, 1 veld waar altijd kinderen spelen, daar is het gras altijd kort en goed onderhouden, op dat plein word uitdrukkelijk gevraag om je eigen vuil op te ruimen, maar op dat plein kom ik dus gewoon niet, het plein daarnaast is heel groot en slecht onderhouden, hier komen bijna alle hondeneigenaren met hun honden en heb nog nooit iemand iets zien opruimen, ik dus ook niet, niemand heeft er daar last van dusja

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:13

Ik ruim het ook nooit op. We wonen hier op een bouwplaats wat vroeger een weiland was. Er zijn nog genoeg grasstroken zonder huizen waar mijn hond kan poepen zonder dat een ander er last van heeft. Zie ik dat hij wil gaan zitten terwijl we net voorbij huizen lopen, houd ik m altijd even kort zodat hij weer meeloopt en geef ik hem weer ruimte zodra we voorbij de huizen zijn. Even verderop lopen we de polder in waar sowieso geen opruimplicht is.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 21:16

maar deboor, als hij nou wel poept op de stenen o.i.d.? neem aan dat je het dan wel opruimt?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:30

De vorige hond van mijn vriend was netjes getraind om niet op het doorlopende pad van de mensen te poepen (of plassen, maar dat merk je toch niet). Meestal deed ze het in de bosjes. We ruimden dat niet op, om een aantal redenen: 1) hij betaalde hondenbelasting voor hondlief 2) er is binnen een straal van 5 km geen officieel hondengebied te bekennen 3) er staan geen afvalbakjes onderweg voor de drollen 4) nogmaals, ze doet het toch altijd netjes langs de kant. Van het verboden-voor-honden-stuk (waar een speelrek staat voor kinderen) bleven we ook altijd weg.

Ik zie het probleem niet :)
Maar hondenbelasting was voor ons wel de belangrijkste trigger om het niet te doen. Anders vind ik het nog wel logisch.
Ik wil ook trouwens best wel 90 euro per jaar betalen aan de gemeente als dat betekent dat we eindelijk van dat eeuwige gezeur af zijn over wel of niet je kat buiten laten :) (wat overigens overal op me af komt behalve hier in de buurt waar deze katten lopen :) )

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:50

IvysToeter schreef:
maar deboor, als hij nou wel poept op de stenen o.i.d.? neem aan dat je het dan wel opruimt?

We lopen altijd op het gras/zand :+ Er is een voetpad maar daar loop ik dus niet met hem. Als hij los loopt loopt hij ook altijd op de stroken en niet op het voetpad.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 02:05

Wisten jullie dat het in sommige gemeentes zelfs verplicht is om altijd voldoende opruim middelen bij je te hebben?

Ik ben dus zo iemand die alles netjes opruimt in tegenstelling tot vele buurtbewoners. Geen enkel probleem, mijn hond poept 1x, hooguit 2x per dag aan het begin van de wandeling dit ruim ik even op met een zakje en vervolgens zetten we onze wandeling voort. En ergens halverwege wordt ik aangehouden, boete van 60 euro omdat ik geen opruim middelen kan tonen. Daar sta dan met je nette opruim gedrag, had ik een extra zakje bij me gehad was er niets aan de hand geweest. Pak dan de mensen aan die daadwerkelijk de drollen laten liggen :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 02:16

Linea schreef:
Wisten jullie dat het in sommige gemeentes zelfs verplicht is om altijd voldoende opruim middelen bij je te hebben?

Jep.. Waar ik woon, krijg je een boete als je geen zakje aan de riem hebt hangen :x
Maar zoiezo hebben honden het hier slecht... Ze mogen niet van de riem, alleen buiten de bebouwde kom zeggen ze, maar dat is dus niet waar want dan krijg je een boete voor verstoring van de natuur 8)7 Daar hoeft je hond niet voor achter dieren aan te zitten, of de boel te slopen...
Omheinde velden voor honden zijn er ook niet. De honden leven dus aan een riem of in de achtertuin :\