Hoe het beste vlooien bestrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:06

Ik lees even mee, zelfde ervaring met frontline namelijk. Kat en hond behandeld en nog steeds springen ze rond. Heb gisteren een tablet van beaphar aan beiden gegeven en heb het idee dat de kat nu veel minder krabt.

Ben alleen bang dat ze bij ons ook op zolder bivakkeren inmiddels. Vlooienband in stukjes knippen is helaas geen optie met een peuter in huis ben veel te bang dat ze het te pakken krijgt. Heb ook geen mogelijkheid om alles (en dat is heeeeel veel) wat daar staat weg te halen en schoon te maken. Iemand een idee?

Iris82

Re: Hoe het beste vlooien bestrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:07

2 grote flessen spray er op loslaten en na een half uur de boel opengooien en een paar uur luchten en na een week weer herhalen.

A_mieke

Re: Hoe het beste vlooien bestrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:09

Zoals NatasjavE ook aangeeft. Frontline werkt niet meer. Al jaren geleden werden vlooien er resistent tegen. Dat hoort je dierenarts eigenlijk te weten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:10

Alleen dat luchten wordt een probleem we hebben maar 1 ienimini dakraampje op zolder. Misschien maar doen voordat we volgende week op vakantie gaan, hebben we er zelf geen last van ;) de pillen werken wel geloof ik, ik vind geen hele plukken haar meer in huis.

Wbt de frontline, die wordt door verkopers in de dierenspeciaalzaak nog als beste middel verkocht (volgens de verkoopster was dat echt het beste middel wat er was :+ ). Ik heb het niet via de DA gekocht.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 21:45

A_mieke schreef:
Zoals NatasjavE ook aangeeft. Frontline werkt niet meer. Al jaren geleden werden vlooien er resistent tegen. Dat hoort je dierenarts eigenlijk te weten.

Ik heb onze dierenarts gebeld en raadde ons frontline Combo aan.
Ze was zeer te spreken over dit product, en omdat mijn hond hier eigenlijk al jaren goed op doet, zei ze: volgende week de combo geven.
De andere merken, daar was ze niet spraakzaam over.

Maar: er is verschil!
Ik spray nu de hondenplekken om de dag in.
De hond lijkt al minder te krabben en haar huid ziet er al rustiger uit.
Ook wordt er 2x per dag stofgezogen. (ik heb een deel van de vlooienband opgezogen, dus hoop dat dit ook helpt!)
De kat is behandeld, en doet gewoon haar ding.