Petitie tegen de plezier jacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Petitie tegen de plezier jacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:23

Maar doordat die rijkelui veel geld betalen om een olifant te mogen schieten, kunnen ze de rest van de kudde beter verzorgen.

In Nederland is er een mogelijkheid om een vergunning, buiten het jacht seizoen, aan te vragen om overlast van klein wild te minderen.

En wie heeft de tip om overlast van Ganzen op je natuur gebied te bestrijden ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:06

Ariebren schreef:
Maar doordat die rijkelui veel geld betalen om een olifant te mogen schieten, kunnen ze de rest van de kudde beter verzorgen.

In Nederland is er een mogelijkheid om een vergunning, buiten het jacht seizoen, aan te vragen om overlast van klein wild te minderen.

En wie heeft de tip om overlast van Ganzen op je natuur gebied te bestrijden ??

Nou, dat van die olifanten geloof ik niet zo hoor.

Welk klein wild bedoel je? Konijnen en hazen of gevogelte. We hebben hier wel eens jjagers laten komen om houtduiven en kraaien te laten schieten en bij mijn weten zonder vergunning. Maar ik weet ook niet of je daarvoor een vergunning aan moet vragen, voor hazen en konijnen wel.

Op Schiphol worden ze gevangen en vergast, gouden tip?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:31

De Schiphol ganzen zijn via een gerechtelijke uitspraak veroordeelt tot de gaskamer.
Maar wat wil je, veiligheid voor de mensen in het vliegtuig, of elke week een vliegtuig wat neerstort door een gans in de motor.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:45

Zelf ben ik jager en man,man wat kan ik kwaad worden om dit soort petiets -:(-
Kom nou ik jaag juist omdat ik van het wild houd en van echt scharrelvlees.
Weet je wel hoeveel werk,tijd,geld er in gaat zitten om een jachtakte te halen en je jachtgrond t eonderhouden.
Denk je nou echt dat iedere haas die voor de voeten komt word afgeschoten??
Kom nou ga eens praten met een echte jager!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:07

Ariebren schreef:
De Schiphol ganzen zijn via een gerechtelijke uitspraak veroordeelt tot de gaskamer.
Maar wat wil je, veiligheid voor de mensen in het vliegtuig, of elke week een vliegtuig wat neerstort door een gans in de motor.

Ik zeg daar toch ook niets van, ik geef het als optie. Vangen en vergassen of gewoon afschieten met een door jouw genoemde vergunning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:08

liesjecryos schreef:
Weet je wel hoeveel werk,tijd,geld er in gaat zitten om een jachtakte te halen en je jachtgrond t eonderhouden.

Toch vind ik dat men met de hazenjacht nog wel eens een misstap maakt hoor. Althans hier wel.
Zit je trouwens op het account van iemand anders, aangezien er in je profiel vrouw staat en jij zegt dat je man bent :D

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:20

volgens mij meer van man o man, in de uitspraak van men, kan je het nog volgen? :')
sorry offtopic

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:21

Kortzichtige petitie. Anti stropen, Ja! Beter omgaan met de natuur die er nog is ook, maar waar de mens de natuurlijke balans verstoord heeft zal die ook verantwoordelijkheid moeten nemen voor de gevolgen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:39

liesjecryos schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:50

Mijn vriend zit ook in de jacht :j
Hij kent zo veel meer van de natuur dan menige 'anti-jagers' en hij geniet ook echt van de natuur.
Weet je wat een planning er achter zit om te zorgen dat alle dieren genoeg voedsel hebben? En ze jagen echt niet in het wilde weg hoor :n een hele zomer wordt geteld en gekeken welke soorten er te veel zijn en welke te weinig enz.
Ik ben niet voor jagen, want op vele plaatsen gaat het er ook niet aan toe zoals bij mij vriend, maar ik zie het nut er wel van in en ik weet nu hoeveel werk ze steken in het behoud van alle diersoorten ook.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:42

Mindim schreef:
liesjecryos schreef:

Toch vind ik dat men met de hazenjacht nog wel eens een misstap maakt hoor. Althans hier wel.
Zit je trouwens op het account van iemand anders, aangezien er in je profiel vrouw staat en jij zegt dat je man bent :D

Haha nee sorry ik bedoelde de uitspraak man o man...snappie :D
Ik ben gewoon vrouw hoor.
Mag ik vragen welke misstap jij bedoelt met de hazenjacht?
Wij doen altijd eerst een aantal tellings houden en op basis daarvan kijken en beslissen hoeveel hazen mogen geschoten worden.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:44

Feria schreef:
Mijn vriend zit ook in de jacht :j
Hij kent zo veel meer van de natuur dan menige 'anti-jagers' en hij geniet ook echt van de natuur.
Weet je wat een planning er achter zit om te zorgen dat alle dieren genoeg voedsel hebben? En ze jagen echt niet in het wilde weg hoor :n een hele zomer wordt geteld en gekeken welke soorten er te veel zijn en welke te weinig enz.
Ik ben niet voor jagen, want op vele plaatsen gaat het er ook niet aan toe zoals bij mij vriend, maar ik zie het nut er wel van in en ik weet nu hoeveel werk ze steken in het behoud van alle diersoorten ook.

Maar vind je het dan niet erg dat je vriend jaagt omdat je tegen bent?
Of begrijp ik het nu verkeerd :')
Kijk met jacht heb je rotte appels net zoals met hoefsmeden,veeartsen enz.
En die mogen en worden ook keihard aangepakt.
Dat is maar goed ook,je werkt met de natuur samen en niet alleen ikke,ikke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:59

liesjecryos schreef:
Haha nee sorry ik bedoelde de uitspraak man o man...snappie :D
Ik ben gewoon vrouw hoor.
Mag ik vragen welke misstap jij bedoelt met de hazenjacht?
Wij doen altijd eerst een aantal tellings houden en op basis daarvan kijken en beslissen hoeveel hazen mogen geschoten worden.

Je hebt hier dat men met de hazenjacht gewoon naast woonhuizen schiet. Ik heb de honden wel eens uit de paddock van de paarden moeten vissen en de jager binnen op een afstand van 3 meter van de stallen weggestuurd. De paarden op bevroren hobbelige ondergrond, helemaal gek en zo ook de geiten en schapen. Ook jagen ze pal aan de weg. De haas klom in de sloot en hij schoot hem na, auto net gemist. Wederom de jager weg gestuurd, haas had geluk dit keer :D Ook jagen ze nog al eens in gebieden waar het neit mag. Had bijna een schot hagel in de hond. Terrein eigenaar gebeld en deze had geen toestemming gegeven om in het gebied te jagen, wegens de vele wandelaars die daar komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:01

liesjecryos schreef:
Maar vind je het dan niet erg dat je vriend jaagt omdat je tegen bent?
Of begrijp ik het nu verkeerd :')
Kijk met jacht heb je rotte appels net zoals met hoefsmeden,veeartsen enz.
En die mogen en worden ook keihard aangepakt.
Dat is maar goed ook,je werkt met de natuur samen en niet alleen ikke,ikke

Kijk, ik jaag niet. Ik hoef het ook niet te zien en zou het ook niet kunnen. Maar ik snap wel waarom er wordt gejaagd en ook dat dat noodzakelijk is.
En idd, er zijn altijd mensen die het allemaal niet zo netjes doen en gewoon doen waar ze zin in hebben, dus niet volgens de regels en dat noem ik dan weer stropers.

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 02:05

Niks beter te doen zeker.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:33

Geen handtekening van mijn kant. Natuurbeheer is nodig. Dat dit o.a wordt gedaan via de jacht is een van de opties, en in mijn ogen een van de betere.