Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ariebren schreef:Maar doordat die rijkelui veel geld betalen om een olifant te mogen schieten, kunnen ze de rest van de kudde beter verzorgen.
In Nederland is er een mogelijkheid om een vergunning, buiten het jacht seizoen, aan te vragen om overlast van klein wild te minderen.
En wie heeft de tip om overlast van Ganzen op je natuur gebied te bestrijden ??
Ariebren schreef:De Schiphol ganzen zijn via een gerechtelijke uitspraak veroordeelt tot de gaskamer.
Maar wat wil je, veiligheid voor de mensen in het vliegtuig, of elke week een vliegtuig wat neerstort door een gans in de motor.
liesjecryos schreef:Zelf ben ik jager en man,man wat kan ik kwaad worden om dit soort petiets![]()
Kom nou ik jaag juist omdat ik van het wild houd en van echt scharrelvlees.
Weet je wel hoeveel werk,tijd,geld er in gaat zitten om een jachtakte te halen en je jachtgrond t eonderhouden.
Denk je nou echt dat iedere haas die voor de voeten komt word afgeschoten??
Kom nou ga eens praten met een echte jager!
liesjecryos schreef:Zelf ben ik jager en man,man wat kan ik kwaad worden om dit soort petiets![]()
Weet je wel hoeveel werk,tijd,geld er in gaat zitten om een jachtakte te halen en je jachtgrond t eonderhouden.
Mindim schreef:liesjecryos schreef:Zelf ben ik jager en man,man wat kan ik kwaad worden om dit soort petiets![]()
Toch vind ik dat men met de hazenjacht nog wel eens een misstap maakt hoor. Althans hier wel.
Zit je trouwens op het account van iemand anders, aangezien er in je profiel vrouw staat en jij zegt dat je man bent
Feria schreef:Mijn vriend zit ook in de jacht
Hij kent zo veel meer van de natuur dan menige 'anti-jagers' en hij geniet ook echt van de natuur.
Weet je wat een planning er achter zit om te zorgen dat alle dieren genoeg voedsel hebben? En ze jagen echt niet in het wilde weg hooreen hele zomer wordt geteld en gekeken welke soorten er te veel zijn en welke te weinig enz.
Ik ben niet voor jagen, want op vele plaatsen gaat het er ook niet aan toe zoals bij mij vriend, maar ik zie het nut er wel van in en ik weet nu hoeveel werk ze steken in het behoud van alle diersoorten ook.
liesjecryos schreef:Haha nee sorry ik bedoelde de uitspraak man o man...snappie![]()
Ik ben gewoon vrouw hoor.
Mag ik vragen welke misstap jij bedoelt met de hazenjacht?
Wij doen altijd eerst een aantal tellings houden en op basis daarvan kijken en beslissen hoeveel hazen mogen geschoten worden.
liesjecryos schreef:Maar vind je het dan niet erg dat je vriend jaagt omdat je tegen bent?
Of begrijp ik het nu verkeerd![]()
Kijk met jacht heb je rotte appels net zoals met hoefsmeden,veeartsen enz.
En die mogen en worden ook keihard aangepakt.
Dat is maar goed ook,je werkt met de natuur samen en niet alleen ikke,ikke