wie ow ie nog meer labradoodle

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Re: wie ow ie nog meer labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:02

Mijn buren hebben een labradoodle, vind het geen mooie hond maar hij is wel enorm leuk! Heel actief en kindvriendelijk. :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:55

Rosita schreef:
Ja, jessix. Promopraatjes van een verkoper.

De mensen die is spreek 'waarvoor de doedel een uitkomst bleek', die hadden nog nooit van bijvoorbeeld een soft coated wheaten terrier of een bearded collie gehoord. Zo ver hun onderzoeksdrift. Zij lazen ook slechts een tekstje als die jij nu knipt en plakt.

Ze zijn inmiddels van naam veranderd he? Da's waarschijnlijk beter voor de omzet. Het zijn nu Coppadogs.

Dat zijn geen praatjes van de verkoper maar van de rasvereniging, zoals je dat bij elk ras ook hebt. :)* Jammer dat jij mensen om je heen hebt die niet verder kijken als hun neus lang is. Persoonlijk zou ik dat altijd wel doen, helemaal als je ergens € 15.00,- voor moet betalen. Misschien heb je andere rassen met dezelfde kwaliteiten, maar moet je daarom maar geen labradoodle hebben of willen? Wat een onzin! Ik vind een labrador leuk en een golden retriever weer niet. Zoveel mensen, zoveel smaken.

Dat ze van naam zijn veranderd schrijf jij nu. Bron? Ik heb dat nog niet eerder gehoord of gelezen. Maar nogmaals, ik vind het ook allemaal niet zo spannend. Het is niet mijn type hond, maar voor andere mensen weer wel. De fokker die ik hier vermeld werkt met een landelijke wachtlijst. Je moet eens zien hoe blij de mensen zijn als ze in aanmerking komen voor een pup en wat een plezier ze er van hebben. Dat is toch alleen maar leuk!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:34

Cobbadog....dan moet je het wel goed neerzetten hé? Dat hebben ze nu zo gedaan om het verschil tussen een Labradoodle en een Australian Labradoodle duidelijker te maken. Labradoodle is kruising Labrador X Poedel. Australian Labradoodle zitten 6 verschillende rassen ingekruist. Deze combi 3 generaties verder geeft een Australian Labradoodle of nu dan Cobbadog, al gebruik ik die naam nooit.
En ach....je vind ze of geweldig óf helemaal niks..iets er tussen zit er geloof ik niet.Ik heb 2 van die heerlijke lelijkerds en er inderdaad behoorlijk wat geld voor betaald. Maar dat betaal je bijvoorbeeld ook voor een Bulldog met vreselijke gezondheidsproblemen, dus tsjaa...wat is het je waard? De mijne zijn kerngezond, mankeren nooit iets.
Het karakter vind ik gewoon helemaal geweldig. Eén ervan is opgeleid tot hulp/therapiehond voor mijn dochter, ze zijn geweldig sensitief en hebben enorme 'willing to please' . Dat ze daarbij niet verharen en heel allergievriendelijke zijn, is helemaal mooi meegenomen.
Afbeelding

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 01:44

Ja, da's waar. Elk wat wils

ik hou het maar bij mijn waterhonden: goed betaalbaar, zichtbaar gezond door testen en compleet verkocht. Ze zien er nog leuk uit ook *\o/*

Afbeelding

Weet je HalloDan, het gáát helemaal niet om het wel of niet 'iets' vinden. Het gaat er om dat het hele doedel/cobaverhaal een marketingtechnisch dingetje is. Dáár gaat het om. Zou je gewoon een kruising labrador/poedel en nog wat hebben zou ik het helemaal geweldig vinden. Als je nog een kruisingprijs had betaald, helemaal mooi. Maar dat jullie je zo in het ootje laten nemen, da't is zó jammer.