Martin Gaus over Cesar Millan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 01:54

Jeetje zeg, echt met verbazing zitten luisteren. Wat een ontzettende zwartmakerij....

Ik kijk altijd met plezier en interesse naar het programma van Cesar, evenals zijn shows. Behalve de altijd aanwezige roddels en generalisering en overdrijving, zie ik gewoon een goede methode die de eigenaren rehabiliteert en daarmee ook direct de honden. Kunnen nog heel wat mensen van leren op deze wereld, dan zouden er heel wat minder gevalletjes zijn van honden dumpen omdat ze onhandelbaar zijn :j

Zijn methode werkt, duidelijk bewezen, en natuurlijk moet er weer zo'n domme 'oude' Nederlander zijn die er even flink over gaat zitten zeuren op tv. Heel respectloos, ook heel onvolwassen :r

Nee hoor, voor Cesar niets meer dan respect. Iemand die net zo goed constant zichzelf blijft verbeteren en aanpassen, en ook regelrecht de kern van de problemen aanpakt. _/-\o_

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 02:15

Gebeurd het dan nooit op bokt ofzo? Dat een professionele ruiter compleet de grond in word geboord? Een Anky van Grunsven of ene meneer Rath ofzo? Ik noem maar een dwarsstraat.. Het is geen nieuw fenomeen. (wil overigens niet zeggen dat jullie de gene zijn die dat doen hoor)

Nee, ik deel mijn mening volledig met Gaus. Die domme oude Nederlander heeft anders best veel bereikt met honden en heeft ook wat meer jaren ervaring met honden. Ik ben ook geen fan van mensen afkraken, absoluut niet. Maar vergeet niet dat Gaus ook wel een expert is te noemen met heel wat ervaring, alleen met een andere aanpak. Want wat jullie nu zeggen is precies hetzelfde als wat Gaus doet. Verschil is enkel, hij doet het op landelijke tv en jullie veilig vanaf jullie computer. Vinden jullie dat niet hypocriet?

Overigens, over het pension van Martin Gaus geen enkele klacht. Mijn ouders betalen liever meer met de zekerheid dat ze goed zitten. Onze honden worden daar piekfijn verzorgd. Bij andere pensions komen ze altijd gestresst en helemaal opgefokt weg.

HolyPope

Re: Martin Gaus over Cesar Millan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 02:22

Ik weet van kenissen die ooit een behoorlijk moeilijke bouvier gebracht hebben bij Dhr. Gaus, maar hij kon er totaal helemaal niets mee!
Gaus is er voor arme huis tuin en keuken diertjes. Meer niet!
Zonde van je geld zo'n vent.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 02:33

Tja ik ben apsoluut geen fan van martin gaus, maar ik vind dat hij de spijker op zijn kop slaat..
Ceaser werkt inderdaad niet met positieve training, hij maakt de honden moe en zegt tadaa! Oke misschien is het niet zo zwart wit, maar wat hij doet is niet bevorderlijk voor de hond zijn eigen ingevingen.

Het is inderdaad flauw dat martin tijd uittrekt om dit te doen, misschien deels waarheid. Maar toch, hij heeft wel degelijk gelijk. Ook over het punt dat het een show is, een show met die methodes is werkelijk levensgevaarlijk. Mensen zien dit, doen dit na en dat met alle gevolgen van dien. Hij wil mensen laten geloven dat iedereen dit kan, en dat is ook waar maar mensen kunnen dit niet op eigen houtje zonder inzicht. Ik weer vrij zeker dat er mensen zijn die hun hond bang maken op verpestte doordat ze het wel even oplossen zoals op tv..
Zo kwam er laatst een vriend van mij binnen, mijn hond blafte en hij had meteen zijn mond vol over hoe het moest want hij had cease milaan gezien. Maar nee, op ieder punt had hij het fout er klopte niets van zijn hele theorie niet.. Dit bevestigd mijn angst van het verkeerd omgaan met de methodes die ceasar geeft.

Tuurlijk heeft ceaser ook zijn goede kanten, iedere methode werkt zo ook zijn methode, maar zijn methode is niet mijn manier ik hou van een vriendelijke aanpak.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:24

ik hou ook absoluut van een vriendelijke aanpak :j MAARRR ik heb dan ook geen agressieve pittbulls ;) ga je die met snoepjes lokken dat het allemaal niet zo erg is ahhh kom maar je hoeft niet aggressief te zijn puppieeee <3 die honden in zijn programma zijn vaak ver heen, als ze dat niet zijn hebben ze ook niet veel nodig. ik vind het bijv goed dat hij altijd de regel heeft, beweging, discipline, liefde
honden krijgen in mijn ogen veel te weinig beweging/uitdaging en daar beginnen de problemen al

als ik een paard heb die ik zadelmak ga maken dan ga ik er toch ook niet opzitten als hij in het rond rent en overal zenuwachtig naar kijkt of als hij op me af komt stijgeren, ga ik hem dan snoepjes geven? nee! eerst laten lopen aan de longe, laten luisteren! als ik draf galop draf zeg moet hij luisteren anders heeft het geen zin om erop te gaan. precies hetzelfde verhaal eigenlijk, beweging, luisteren en na het werk een appel/snoepje wat dan ook :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:39

Wat Martin zegt over dat als het bij een hond in de jonge jaren is fout gegaan dat je er dan niks meer aan kan doen, dat is dus reddeloos daar ben ik het niet mee eens.Ook over die vrouw die bij de psychiater komt en de eertse 3 jaar van haar leven geen liefde heeft gehad, die wordt al niet eens behandeld , vind ik wel raar hoor. das toch niet waar, daar kan je toch wat aan doen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:53

Wat een bizarre vent...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:04

Wispeltuur daar zit in mijn ogen ook het probleem. De methode is goed MITS goed toegepast door iemand die weet hoe het zit. Niet door iemand die al KSSST end door het leven gaat. Ik ken er 2 nu en heb de "resultaten" ervan gezien. Een meer dan lieve onderdanige hond die zich zo bedreigt voelde en haar tanden maar gebruikte uit angst. Beestje deed niets fout behalve snuffelen. Het was zijn hond en zijn huis niet eens van de KST persoon dus. Beestje werd na haar paniekerige verdeging zo hard op haar rug gesleurt dat ze de rest van de dag niet meer durfde te bewegen.

De andere was mijn vader die na een blaf van onze kruising russel KST zei en haar in haar zij prikte terwijl dat op dat moment absoluut niet nodig was. Hij had bijna 2 honden in zijn arm hangen. Gelukkig zit de rem er inmiddels genoeg op na lang trainen maar verkeerde energie, verkeerde timing en verkeerde hond.

Zouden we onze oude man zo aanpakken hebben we binnen 2 keer een angstige kruiper. Het dier is er veel te gevoelig voor. One 2 jonkies moet je soms wel zo aanpakken omdat die uit angst of agressie zo kunnen fixeren en staren dat je ze niet op een andere mainier kunt bereiken. Onze kleine kruising is nog voertrainbaar waar we soms ook dankbaar gebruik van maken. Onze witte herder is totaal niet voertrainbaar vanwege zijn desinteresse in voedsel en soms erg grote angst.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:08

Och gaus is enkel nederlands/belgisch/duits, Millan is al werelds, dat zegt genoeg.

Gemiddelde honden/kattenbezitter weet wel waar ie naar toe moet of moet lezen om een dier te begrijpen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:10

Cesar is in mijn ogen een top kerel! +:)+
Hij is toch begonnen met rehab van Pitbulls?Daar zal zowiezo een andere aanpak voor zijn dan bij een doorsnee hond en van daaruit heeft hij zich door ontwikkeld om alle soorten honden te helpen.
Het is een inlevingsvermogen wat die man heeft,hij kan zich gewoon ontzettend goed inleven in het gedrag en denkwijze van een hond en speelt daar keurig op in. :)
Dát is precies wat Cesar de mensen wil leren,je gevoel en denkwijze naar een hond ontwikkelen en niet persé zijn manier.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden,hij geeft enkel een richting aan.

Top kerel!!!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:23

Ik heb de aflevering niet gezien, maar wil ook even aanhaken over de "cesar's" methode. Ik heb het eea gezien en denk wel dat de man kundig is. Alleen, wat Wispeltuur ook zegt, mensen gaan hem na doen, en daar zit het probleem. Mijn ouders geven tegenwoordig de hond een "tik" met het been, als ze niet volgt. Omdat ze dat bij cesar hebben gezien. Het heeft echter niks meer te maken met cesars methode. Dit is afstraffen omdat ze niet volgt. Want ze fixeert zich niet, maar loopt gewoon vooraan omdat er geen leiding is.

Zijn correctie methoden zijn niet voor de "normale" hondenbezitter toepasbaar omdat ze niet genoeg kennis hebben van hondengedrag. En dus fout gaan corrigeren.

Martin Gaus is trouwens ook niet mijn favoriet hoor... heb nooit wat met zijn knuffel-methode :?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:26

Ik zou mijn honden liever aan Cesar toe vertrouwen dan aan Martin Gaus. :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:43

Het gaat er hier niet per sé om dat Cesar Milan zo slecht zou zijn volgens martin Gaus denk ik maar als Hondentrainer wil hij toch dat mensen bij hem komen want dat levert hem weer werk op. Daarom moet hij anderen zwart maken om zelf beter te lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:01

Josien_ schreef:
... als Hondentrainer wil hij toch dat mensen bij hem komen want dat levert hem weer werk op. Daarom moet hij anderen zwart maken om zelf beter te lijken.

Nee joh ;)
En als hij dat wel zou vinden, dan moet hij maar eens een cursusje marketing gaan doen.
Want concullega's op deze manier zwart maken, werkt vaak juist een averechtse reactie op. Waardoor juist MINDER mensen naar 'm toe willen komen ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:07

Ik kijk ook altijd graag naar CM,maar heb toch ook mijn twijfels.Uiteraard zien wij niet álles wat er gebeurt,er gaan echt wel dingen fout en die zenden ze heus niet uit.Er word heel wat geknipt in de opname's.Dus écht oordelen kunnen we eigenlijk niet,want we zien niet alles.
En hoe gaat het nú met al die honden? zijn die na enkele maanden nog hetzelfde?
Ze laten af en toe een hond zien na een paar weken,en dan gaat het nog niet zo goed als dat het ging met CM erbij.
Ik mag CM wel hoor,Martin Gaus vind ik overdreven met de omgang in honden.
Ik kan geen oordeel geven over CM en/of Martin Gaus,ik ben er zelf nooit bij geweest.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:15

Hoge bomen enzo....Gaus is jaloers en heeft niks beters te vertellen dan Cesar Milan, dan maar afkraken. Als hij zelf een goede methode had dan zou hij ook niet iemand anders hoeven afkraken. Ik kijk veel naar de programma's van Cesar Milan en zoals zijn honden leven, op dat grote terrein in een roedel, lijkt me heel gezond. Zijn honden lopen ook absoluut niet allemaal met de staart tussen de benen van angst. Het is wel zo dat honden proberen omhoog te komen in de roedel, dat zit in hun natuur, dus moeten ze goed begrijpen wie de leider is anders lopen ze over je heen. En dat doen niet alleen pittbulls hoor. Kijk maar eens naar een filmpje over wolven die corrigeren elkaar redelijk ruw, voor zover wij als mensen dat kunnen bepalen, maar ook heel liefdevol. Zo doen ze dat nu eenmaal. Een hond moet niet worden behandeld als mens, dat vind ik een van de beste tips van Cesar Milan. Geldt ook voor paarden trouwens..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:22

gohya schreef:
En hoe gaat het nú met al die honden? zijn die na enkele maanden nog hetzelfde?

Ik heb een keer de aflevering gezien waarin ze het 100ste jublieum van de show vierden en daarbij waren alle eigenaars met hun honden die in de show hadden meegedaan uitgenodigd. Je zag dus heel veel honden bij elkaar waarvan er de nodige bij waren die vroeger andere honden naar het leven stonden, en ze gedroegen zich stuk voor stuk keurig :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:25

Tja, wat dat betreft is Martin Gaus echt een 'held' (not)...
Om een ander te bekritiseren over de handelswijze bij probleem honden, en vervolgens zelf de (super rustige/brave) hond van je eigen zoon meenemen naar de studio en opscheppen over hoe mooi hij staat te kwispelen.

Wees dan een vent en neem zelf ook een ernstig probleemgeval mee, als je over je eigen methodes wil opscheppen terwijl je een ander afkraakt :D

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:30

waha :') Nou jammer voor Gaus maar blijf CM gebruiken voor mijn voorbeeld van energie, lichaamshouding en leiderschap aan mijn lesklantjes :D Dat CM dit steeds als basis gebruikt vind ik alleen maar positief. Tuurlijk zijn er altijd wel foutjes of verkeerde inschattingen, maar dat heeft volgens mij iedere methode (en die van Gaus nog veel meer dan CM :+ )

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:33

ach ja iedereen weet toch dat je van Martin Gaus uberhaupt neit mag straffen? Ik vind dat je best mag corrigeren als je maar ALTIJD positief afsluit.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:42

Logisch dat ie de methode van Ceasar afkeurt.... Ceasar heeft het namelijk over "rehabilitatie van honden", en "training van mensen". Terwijl Gaus in feite beweert dat "rehabilitatie van honden" niet mogelijk is (hiervoor gebruikt hij het voorbeeld van de psychiater), en dat de "training van honden" dient te gebeuren door beloning en een kliksysteem.

Ceasar traint de mensen, niet de honden. Ceasar rehabiliteert probleemgevallen, die door Gaus al worden afgeschreven. De honden die Ceasar rehabiliteert, komen zonder rehabilitatie in aanmerking voor de strop. Ik geloof dat Gaus zich dat niet realiseert. Vergelijk het maar met jongeren die ontspoord zijn, en die in bedwang moeten worden gehouden als ze door het lint gaan. Of denkt Gaus dat er in bijvoorbeeld een jeugdgevangenis ook alleen maar met beloningen gewerkt moet worden, en dat dwang om agressie in de kiem te smoren en erger te voorkomen niet goed is ? Veiligheid is het sleutelwoord.

Leuk hoor, die Golden Retreiver op de tafel die brokjes krijgt terwijl ie helemaal niet luistert. Maar zou Gaus ook een agressieve pittbull zo ver krijgen dat ie op die tafel gaat liggen zonder iemand te bijten? Ceasar wel namelijk.

Tis een beetje appels met peren vergelijken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:50

Na 3 minuten heb ik het filmpje uitgezet. Iemand jaloers op het succes van een ander? ;) Ik vind Cesar goed werken, en helemaal niet dieronvriendelijk zoals in het filmpje beweerd wordt!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:55

martin gauw is gewoon een kwal in mijn ogen..
heb van de week een aflevering gezien van ceaser met uitleg op welk punt hij corrigeert en wat hij ziet wat de mens vergeet te zien...
hij stond ook veel stil bij bepaalde punten wanneer de hond veranderde van rustig naar mega agressief. en hoe je dat kon zien en hoe je dat punt kon veranderen Vond het echt een hele intressante uitzending

en dan denk ik van als je die punten ziet denk je ook maar natuurlijk dat het zo gaat als je eens bij paarden in de wei gaat zitten dan zie je ook soms dingen waar paarden elkaar onderling erop straffen.

it al makes sence als je t zo gaat bekijken :j +:)+
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 05-06-12 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:56

Ik vind het helemaal niet zo raar wat hij zegt hoor... hij interpreteert het gewoon anders dan Cecar Milan...

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:58

Ik vind de een echt geen haar beter dan de ander. Vind ze echt allebei waardeloos als 'hondentrainer'.