Oostenrijk met onze 3 belgische krullenbollen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 13:57

De site werkt weer zag ik net.
Voor ons en de honden is het naar Oostenrijk rijden geen enkel probleem. Ze zijn langere autoritten prima gewend hier. Tussentijds stoppen om ze water te geven en even uit te laten en dan liggen ze de rest van de tijd gewoon lekker te rusten. Wij hebben het dit keer (was erg rustig onderweg vergeleken met andere keren) in zo'n 9 uur gereden, het is bij ons vandaan ruim 1000 kilometer.

Paulientje

Re: Oostenrijk met onze 3 belgische krullenbollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:56

Hey wat grappig, ik kom jou regelmatig tegen met mijn gajes. Als ik niet zo verknocht was aan mijn Tjechoslowaakse wolfhond had ik zeker een Belgische krullenbol gewild.

Overigens is mijn Tjech ook een keer een enorm geschrokken van Nozem toen wij van het strand afkwamen en jullie het strand opliepen (Langevelderslag) toen hij nog een pupje was en Nozem heel duidelijk aangaf niet gediend te zijn van zijn nogal opdringerige puppysiasme.

Loop je vaak in de Groene weelde?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 23:09

Paulientje schreef:
Hey wat grappig, ik kom jou regelmatig tegen met mijn gajes. Als ik niet zo verknocht was aan mijn Tjechoslowaakse wolfhond had ik zeker een Belgische krullenbol gewild.

Volgende keer mij gewoon even aanspreken hoor!

Paulientje schreef:
Overigens is mijn Tjech ook een keer een enorm geschrokken van Nozem toen wij van het strand afkwamen en jullie het strand opliepen (Langevelderslag) toen hij nog een pupje was en Nozem heel duidelijk aangaf niet gediend te zijn van zijn nogal opdringerige puppysiasme.

Jij had toen ook drie honden bij je als ik het me goed herinner? En ik was met iemand met een Poedel en een Stafford toch?
Tsja, Nozem is ehm, nogal duidelijk in zulk soort situatie, oeps.... ;)
Hopelijk heeft je Tjech daar geen krullentrauma aan overgehouden! :D

Paulientje schreef:
Loop je vaak in de Groene weelde?

Niet zo vaak meer. Het is er vaak erg druk vind ik, en behoorlijk onoverzichtelijk. Omdat mijn roedeltje van 3 vaak meent zich te moeten laten gelden tegenover andere honden loop ik het liefst op plaatsen waar ik alles goed aan kan zien komen, en waar het niet zo druk is. Dat loopt een stuk meer ontspannen vind ik. Soms ga ik wel mee met een groepje van een hondenforum naar de Groene Weelde, of ik neem maar 1 hond mee daar heen.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:45

Odin schreef:
Volgende keer mij gewoon even aanspreken hoor!

Zal ik doen!

Odin schreef:
Jij had toen ook drie honden bij je als ik het me goed herinner? En ik was met iemand met een Poedel en een Stafford toch?
Tsja, Nozem is ehm, nogal duidelijk in zulk soort situatie, oeps.... ;)
Hopelijk heeft je Tjech daar geen krullentrauma aan overgehouden! :D

Mwa, baas heeft zelf ook krullen en ik ben soms nog veel duidelijker tegen hem :P Bovendien heeft Brammetje nogal een bord voor z'n kop en vind het eigenlijk alleen meer interessant als honden dat doen. En buiten dat, hij was misschien wel vocaal, hij deed verder niks en dan vind ik dat dat mag; lekker duidelijk toch? En ik heb inderdaad ook drie honden, waarvan twee teven (Josje en Zara kruisingen) en dus Brammetje.
Volgens mij liep jij inderdaad ook nog met een poedeltje erbij en ik liep volgens mij ook nog met een vriendin en een Drent, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Ik neem trouwens aan dat de hutjes die via de site ook buiten die geregelde data's te huur zijn? Wij willen graag met vriendin in het najaar naar de Ardennen en het liefst een huis met omheining en natuurlijk erg hondvriendelijk. En aangezien dit specifiek over honden gaat lijkt het mij wel wat.

Hoe zit het overigens met fokplannen? Want mams en oma zijn natuurlijk niet superjong meer en ik weet niet wat de max leeftijd om te fokken binnen de krullenbollen is?

Volgende keer spreek ik je zeker aan, roep wel heel hard: "Hey jij van bokt met die mooie honden en die geweldige schimmel!" :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:29

Wauw, mooie foto's en mooie omgeving zeg!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:37

Wat een geweldige fotos, vooral de eerste foto, ik hield gewoon mijn adem in <3 Je honden zijn ook hartstikke gaaf :j Ik ga zeker ook op die link kijken , mijn vriend en ik houden heel erg van bergwandelen met de honden, lopen ook vaak 4 tot 6 uur of soms nog wel langer, die trektocht van hut naar hut lijkt me ook gaaf!! Ga je dan weer een topic openen??
Maakt me altijd blij zo'n mooi topic :)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 08:37

Paulientje schreef:
Ik neem trouwens aan dat de hutjes die via de site ook buiten die geregelde data's te huur zijn? Wij willen graag met vriendin in het najaar naar de Ardennen en het liefst een huis met omheining en natuurlijk erg hondvriendelijk. En aangezien dit specifiek over honden gaat lijkt het mij wel wat.

Volgens mij zijn alle accommodaties gewoon het hele jaar door te huur, dat is in Oostenrijk in ieder geval wel zo. Met de Ardennen heb ik eerlijk gezegd geen ervaring, daar zijn wij nog nooit naartoe gegaan. Anders waag je er gewoon een mailtje aan richting Bianca van DWT.

Paulientje schreef:
Hoe zit het overigens met fokplannen? Want mams en oma zijn natuurlijk niet superjong meer en ik weet niet wat de max leeftijd om te fokken binnen de krullenbollen is?

Met Sjefke ben ik al een paar jaar uitgefokt, die is inmiddels 12 1/2. ;)
Nozem is in april 8 geworden en zij heeft 3 nesten gehad dus dat vind ik ook gewoon genoeg, dus die is ook met de VUT nu.
Tapas is de volgende waar ik mee ga fokken, alleen nog niet dit jaar. Dat was eerst wel de bedoeling (eind dit jaar) maar er zijn verschillende redenen waarom dat niet uitkomt en dus wordt dat ergens richting eind 2013 dat zij gedekt zal gaan worden.
De regels van de Raad van Beheer schrijven voor dat een teef haar eerste nest moet krijgen vóór ze 72 maanden oud is (6 jaar dus) en het laatste nest moet hebben voor ze 96 maanden is (8 jaar).

Paulientje schreef:
Volgende keer spreek ik je zeker aan, roep wel heel hard: "Hey jij van bokt met die mooie honden en die geweldige schimmel!" :)

Hahaha, gewoon doen ja! :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 08:39

rocymax schreef:
Wat een geweldige fotos, vooral de eerste foto, ik hield gewoon mijn adem in <3 Je honden zijn ook hartstikke gaaf :j Ik ga zeker ook op die link kijken , mijn vriend en ik houden heel erg van bergwandelen met de honden, lopen ook vaak 4 tot 6 uur of soms nog wel langer, die trektocht van hut naar hut lijkt me ook gaaf!! Ga je dan weer een topic openen??
Maakt me altijd blij zo'n mooi topic :)

4 tot 6 uur lopen hier in Nederland of sowieso niet in de bergen is wel anders dan dezelfde tijd lopen in bergachtig gebied, maar zo te lezen zijn jullie lekker getraind dus dat is alvast meegenomen.
Ik zal zeker een topic openen over de XXL-week waar ik met Tapas aan mee ga doen. Ik hou wel van mensen blij maken. ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:43

Leuk, dat wordt dan weer lekker genieten :j

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 09:01

Dat weet ik wel zeker inderdaad!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:03

Prachtige foto's!!
En wat gaaf dat paard, had je niet zo iets van leeg laten lopen, meenemen en thuis opblaasen?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:06

Ik ben 2 weken geleden geweest. Dichtbij de Groblockner en Lienz. Is ook niet zo ver van Italie. Prachtig land idnerdaad en de volledig afgelegen vakantie-chalets maken het compleet.
Welk dorp was jullie huisje gelegen ?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 09:17

betadine schreef:
Ik ben 2 weken geleden geweest. Dichtbij de Groblockner en Lienz. Is ook niet zo ver van Italie. Prachtig land idnerdaad en de volledig afgelegen vakantie-chalets maken het compleet.
Welk dorp was jullie huisje gelegen ?

Grossglockner gebied ken ik inmiddels redelijk als mijn broekzak (zowel lopend als met de auto, we zijn er heel vaak geweest).
Ons huisje ligt in een heel klein dorpje dat Lengdorf heet en het valt onder de gemeente Niedernsill dacht ik. Het ligt tussen Mittersill en Kaprun in.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 09:17

annebe schreef:
En wat gaaf dat paard, had je niet zo iets van leeg laten lopen, meenemen en thuis opblaasen?

Hahahaha, nee dat niet. Ik vond het een prachtig dier maar zou die prachtige omgeving waar ze nu in leeft niet weg willen nemen. Zo'n paard hóórt gewoon in de bergen vind ik.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:28

Wat een leuke honden had ze nog niet eerder gezien. En ik kan niet anders dan zeggen wat een gave omgeving, we zijn er niet voor niets gaan wonen.
Mochten mensen weer eens in de buurt zijn van Osstirol (Grossglockner - Lienz) stuur me een pb-tje mijn paarden staan in Kals am Grossglockner. Wie weet leuk om een keer een rocky mountain horse te testen in de mountains.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:48

CrazyCat schreef:
Mochten mensen weer eens in de buurt zijn van Osstirol (Grossglockner - Lienz) stuur me een pb-tje mijn paarden staan in Kals am Grossglockner. Wie weet leuk om een keer een rocky mountain horse te testen in de mountains.

Ik ben er in september weer, lijkt me wel heel gaaf om dat dan te doen! :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:43

Gaaf begin september komt ook mijn rocky merrie terug uit Duitsland dus dan heb ik er weer 2 staan.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 17:00

De eerste week van september ben ik al onder de pannen met een trektocht van hut naar hut, de week erna heb ik tot nu toe nog niets definitiefs gepland.
Heb even in je profiel gespiekt, wat een prachtige ruin heb je zeg, wow!
De foto van de merrie doet het niet helaas.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 02:18

Ik heb mijn profiel even geupdate. De huttentochten zijn altijd erg mooi, jammer dat mijn knieën dat tegenwoordig niet meer trekken.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 22:27

Wow, je merrie is ook prachtig zeg! Wat een rijkdom om in Oostenrijk te mogen wonen en dan ook nog eens 2 van zulke bijzondere en prachtige paarden te mogen bezitten!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:30

wauw wat een prachtige omgeving!!! Is dat huisje van jullie of huren jullie dit via een organisatie?

Ik ken het ras eerlijk gezegd niet, en ik ben nochtans Belg :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 23:12

Wij huren dit huis via Dog Walk Trail (organisatie dus), eerder in dit topic heb ik een link naar hun website geplaatst. We mochten willen dat dit huisje van ons was. ;)

Er zijn meer Belgen die de meest zeldzame variëteit van de Belgische Herdershond niet kennen hoor, dus schaam je niet. ;)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:16

wat gaaf, al 12 jaar en dan nog zo actief lopen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 23:20

casperzazoe schreef:
wat gaaf, al 12 jaar en dan nog zo actief lopen

Mooi hè? Ze vindt het ook prachtig!
Vandaag heeft ze trouwens op een dag van de Laekense Herder (waar er zo'n 80 te bewonderen waren) nog heerlijk agility gelopen, helemaal blij en fanatiek! Het is heerlijk als je een hond op deze leeftijd hebt die het nog zó goed doet. :j

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:32

Ik wist niet dat Oostenrijk zo prachtig was! N.a.v. dit topic direct gaan kijken voor een vakantie in Oostenrijk, mét hond uiteraard :D